IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Каква е причината алтернаторът да не се зарежда?

Проблемът може да се дължи на най-различни повреди

Алтернаторът е генератор на променлив ток, който се използва за преобразуване на механичната енергия в променлив ток. Токът в алтернатора се генерира в неподвижната статорна намотка от въртящото се магнитно поле на ротора. Той се използва в моторните превозни средства за зареждане на акумулатора.


алтернатор


Схема на конструкцията на алтернатора. Източник AS-PL.

Липсата на зареждане на алтернатора може да се дължи на:

Износване на четките и приплъзващите пръстени

Това се дължи на натиска на пружините и на тока, протичащ в магнетизатора.

Късо съединение на статора

Причината може да бъде надвишаване на стойността на тока, който преминава през намотката. Това може да бъде причинено например от късо съединение на акумулатора, претоварване или късо съединение в инсталацията на превозното средство, проникване на твърд материал през оребрения корпус. По-рядко причината за това могат да бъдат вибрации/механично износване на изолацията на статорната намотка.

Повреда на диодния мост

Причините за това са сходни с изброените по-горе. Трябва да се отбележи, че полупроводниковите компоненти (особено силнотоковите) имат ограничен експлоатационен живот от около 100 000 часа и могат да се повредят дори при протичане на малки токове.


алтернатор


Повреда на регулатора на напрежението

Електронният модул е сложен компонент. По същество това е микропроцесорен контролер с краен елемент ШИМ. Възможностите за неговото увреждане са много. Една от най-честите причини е превишаване на токовия лимит на ШИМ транзистора или механична повреда на модула (липсващи запоени или заварени връзки).

Всеки дефект прави невъзможно по-нататъшното използване на автомобила и означава, че е необходимо провеждането на диагностика и ремонт.

Повече информация на адрес: https://as-pl.com/bg

0 от 500
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Ремонтирах си алтернатора и година и нещо по-късно, айде пак - на 38 градуса на Стара Загора и газ със 180 без климатик и фарове да стигна по-близо до софето, ама нъцки... Достраша ме да вляза в тунела, че почна да придърпва и спрях на бензиностанция да си купя нов акумулатор, ама баш там нямаха. Приятел ни докара такъв от София и си се прибрахме. После - нов алтернатор, а акумулатора даже успяхме да го върнем и ни дадоха обратно парите ;)
  • #2
    23 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Алтернаторът НЕ СЕ ЗАРЕЖДА! Той зарежда!
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Диноас ( преди 1 година )
    Вземете и си оправете заглавието първо, после това е механизъм на които малцина се отдава да могат да отремонтират, повечето го сменят с нов,