fallback

Toyota вдига рязко цените, иска повече печалба

Японците са притеснени, че от юли до септември са спечелили само 3.9 милиарда долара

Toyota започва осезаемо да увеличава цените на автомобилите си за Европа и Северна Америка, за да възстанови спадналия марж на печалба, потвърди официално шефът по комуникациите на японския гигант. Снощи компанията обяви резултатите си за последното тримесечие, според които европейският и американският й бизнес са били на загуба за периода. Главната причина за това е повишаването на производствените разходи с около 2 милиарда долара заради поскъпналите енергия и суровини.                          Все пак Toyota си остава на доста висока печалба - за тримесечието от юли до септември тя е 563 млрд. йени, или около 3.9 милиарда долара. Оперативният марж обаче се е свил от 9.9% преди година до 6.1% сега. За сравнение оперативната печалба за тримесечието на другия най-голям световен производител - Volkswagen Group - е 4.3 милиарда евро, при марж между 7% и 8.5%.

Продажбите за трите месеца са 2.15 милиона бройки, което включва не само марката Toyota, но и дъщерните Lexus, Daihatsu и Hino.

И досега Toyota винаги е увеличавала цените в съответствие с тези на суровините, но сега висшият й мениджмънт предлага доста по-агресивен подход. Вместо веднъж или два пъти годишно, ценовите корекции трябва да стават доста по-често, заяви Масахиро Ямамото, шеф на счетоводния отдел на Toyota. Според колегата му от комуникациите Джун Нагата в момента висшето ръководство "си блъска главите" докъде може да вдигне цените, без да отблъсне клиентите.          Според шефа на счетоводния отдел Масахиро Ямамото Toyota трябва да започне да увеличава цените по-често от веднъж-два пъти годишно           Японците ревизираха и обявената цел за 9.7 милиона произведени автомобила през фискалната 2022 година, която приключва идния март. Сега компанията очаква да произведе не повече от 9.2 милиона коли. Кризата с полупроводниците е почти отминала, но все още предизвиква затруднения. "От около хилядата чипа, използвани в един автомобил, все още има няколко конкретни типа, при които има недостиг", потвърди шефът по снабдяването Казунари Кумакура.

Дори и ревизираната цел от 9.2 милиона автомобила Toyota ще е рекорд за марката. Досега най-доброто постижение на гиганта бе 9.08 милиона през фискалната година, завършила на 31 март 2017.

В последния четвърт век Toyota е автомобилният производител с най-висока средна печалба, показва справка на Automedia.bg. За финансовата 2022 година, която приключи през март, компанията отчете чиста печалба от 2.87 трилиона йени, или 19.5 милиарда долара, въпреки трудностите с производството и локдауните на някои основни пазари.          

 

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    счетоводителите винаги ще прецакат работата. след вдигане на цените ще последва спад в продажбите
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    И дано си подобрят дизайна
  • #7
    До # 2 ( преди 2 години )
    Би ли пратил линк към статия за тези 200 милиарда дългове на Тойота?
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Да почват да разработват нова серия дизели. Ще се изкупят като топъл хляб. Всички които се набутаха да си купят малолитражки еднодневки и скъпи безполезни електрокари след няколко години като ги изплатят ще ги изхвърлят за скрап и ще търсят да си купят истински кола. Мазда вече усетиха този тренд и затова пускат нова серия дизели 3000 кубика с 6 цилиндъра Това е бъдещето.
  • #5
    До 4 ( преди 2 години )
    За какво няма шанс или просто пишеш празни приказки? За 20 милиона коли годишно съм съгласен но да влезе в топ 3 и да стане най-важната американска марка си има добър шанс все още а гига Берлин колко да е забавен вече произвежда с темпо над 100 хил годишно и в следващите месеци планира да достигне 250 хил. Немците нямат интерес да махат фабрика която ще се ползва и за голям износ особено града Берлин който няма други подобни фабрики щото немските марки предпочитат да правят в Унгария и Словакия
  • #4
    Люсид ( преди 2 години )
    Тесла няма шанс в Америка канкорунцоята расте в Китай да не говорим а вече и в ЕвропаНемците ги забавиха с гигаБерлин за да не изпуснат лидерството това беше решаващият момент кокато Тесла загуби инерцията.
  • #3
    До 2 ( преди 2 години )
    Е как то е ясно поне в Китай ще взима батерии и задвижване от BYD и разработва моделите си заедно с тях. За батериите не е необичайно но и задвижване и съвместна разработка идва в повече а до преди няколко години можеха да им изкупят половината акции като нищо..
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    И една тема за размисъл. Toyota щяла да инвестира 60 милиарда долара за производство на електромобили приблизително колкото Тесла произвежда сега. А даже няма да строят нови заводи аз ще преоборудват старите. Как точно смятат да го направят с тези три милиарда печалба, след като към момента имат над 200 милиарда дългове? С печалбите дългове ли ще плащат, ще разширяват бизнеса или ще изплащат дивиденти на лакомите инвеститори?
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Ти да видиш, то май не трябва да продаваш по 10 милиона автомобила за да си най-печелившия автомобилен производител. Ето къде се криела причината за катарзиса който преживяха и от пълно отричане на електромобилите, се втурнаха през глава да ги правят. За същото това тримесечие с 3,9 милиарда печалба за toyota и 6% оперативна печалба, акциите на тесла паднаха, защото брутния и марж на печалбата бил паднал от 35 на 28%, а в банковата си сметка добавиха 3,3 милиарда защото няма какво да ги правят.
fallback
Последни