fallback

Toyota вдига рязко цените, иска повече печалба

Японците са притеснени, че от юли до септември са спечелили само 3.9 милиарда долара

Toyota започва осезаемо да увеличава цените на автомобилите си за Европа и Северна Америка, за да възстанови спадналия марж на печалба, потвърди официално шефът по комуникациите на японския гигант. Снощи компанията обяви резултатите си за последното тримесечие, според които европейският и американският й бизнес са били на загуба за периода. Главната причина за това е повишаването на производствените разходи с около 2 милиарда долара заради поскъпналите енергия и суровини.                          Все пак Toyota си остава на доста висока печалба - за тримесечието от юли до септември тя е 563 млрд. йени, или около 3.9 милиарда долара. Оперативният марж обаче се е свил от 9.9% преди година до 6.1% сега. За сравнение оперативната печалба за тримесечието на другия най-голям световен производител - Volkswagen Group - е 4.3 милиарда евро, при марж между 7% и 8.5%.

Продажбите за трите месеца са 2.15 милиона бройки, което включва не само марката Toyota, но и дъщерните Lexus, Daihatsu и Hino.

И досега Toyota винаги е увеличавала цените в съответствие с тези на суровините, но сега висшият й мениджмънт предлага доста по-агресивен подход. Вместо веднъж или два пъти годишно, ценовите корекции трябва да стават доста по-често, заяви Масахиро Ямамото, шеф на счетоводния отдел на Toyota. Според колегата му от комуникациите Джун Нагата в момента висшето ръководство "си блъска главите" докъде може да вдигне цените, без да отблъсне клиентите.          Според шефа на счетоводния отдел Масахиро Ямамото Toyota трябва да започне да увеличава цените по-често от веднъж-два пъти годишно           Японците ревизираха и обявената цел за 9.7 милиона произведени автомобила през фискалната 2022 година, която приключва идния март. Сега компанията очаква да произведе не повече от 9.2 милиона коли. Кризата с полупроводниците е почти отминала, но все още предизвиква затруднения. "От около хилядата чипа, използвани в един автомобил, все още има няколко конкретни типа, при които има недостиг", потвърди шефът по снабдяването Казунари Кумакура.

Дори и ревизираната цел от 9.2 милиона автомобила Toyota ще е рекорд за марката. Досега най-доброто постижение на гиганта бе 9.08 милиона през фискалната година, завършила на 31 март 2017.

В последния четвърт век Toyota е автомобилният производител с най-висока средна печалба, показва справка на Automedia.bg. За финансовата 2022 година, която приключи през март, компанията отчете чиста печалба от 2.87 трилиона йени, или 19.5 милиарда долара, въпреки трудностите с производството и локдауните на някои основни пазари.          

 

fallback
  • #39
    анонимен ( преди 2 години )
    До 37: Не виждам Тойота да си е поставила за цел да настига Тесла по каквото и да било. Тойота залага на достъпност, надеждност и качеството, а те при Тесла са плачевни. Напротив, Тесла си е поставила за цел да гони Тойота по продажби, но засега е още доста далеч.
  • #38
    анонимен ( преди 2 години )
    До 36: Тойота нямат планове за допълнителен растеж откакто стигнаха 10 милиона продажби годишно. Докъде ще стигне Тесла предстои да видим, но се съмнявам че ще задмине някога продажбите на Тойота.
  • #37
    До 34 ( преди 2 години )
    Интересно щом toyota има по-добри резултати, защо си е поставила цел да стига Тесла? Не трябваше ли да е обратното? Тесла не си е поставила за цел да гони toyota. Ама то единственото по което може да я гони са продадените бройки, които toyota си е поставила като самоцел. Но Тесла почти е успяла да догони toyota по печалби дори като произвежда 10 пъти по-малко автомобили. Сега за отделни тримесечия, което може да е случайност, но скоро и за годишни печалби а след това и за годишни приходи.
  • #36
    До долния ( преди 2 години )
    Напротив. Говори че пред компанията няма никакви изгледи за растеж, за разлика от акциите на Тесла, които са въз основа на очаквания за бурен растеж. А този растеж се случва вече осма година, след като през 2014 година Тесла обяви, че си е поставила за цел 50% годишен ръст на приходите и продажбите до 2030 г когато ще произвежда 20 милиона автомобила. Засега си спазва обещанието и акциите растат. Ако не могат да увеличават производството, акциите ще паднат. Елементарно е!
  • #35
    анонимен ( преди 2 години )
    До 32: Говори че компанията не е борсов балон и вероятността акциите й на борсите да се сринат е малка.
  • #34
    анонимен ( преди 2 години )
    До 33: Тойота, очевидно.
  • #33
    анонимен ( преди 2 години )
    А ако тесла която произвежда 10 пъти по-малко на брой автомобили от активи които струват 20 пъти по-малко от тези на toyota, но в същото време печалбата за тримесечието е само с 20% разлика, при едните 3,3 милиарда а другите 3,9 милиарда, коя компания постига по-добре финансови резултати?
  • #32
    До долния ( преди 2 години )
    Ще обясниш ли дали е добре пазарната капитализация да е три пъти по-ниска от цената на активите? Какво говори това за компанията? Иновативна ли е и има ли потенциал за бърз растеж и покачване на печалбите?
  • #31
    до 18 ( преди 2 години )
    драги, прочети първо някъде какво е активи и какво е пазарна капитализация, и чак после разсъждавай на глас. Че иначе за пореден път ставаш единствено за смях
  • #30
    до 22 ( преди 2 години )
    Мюмюнчо, 10.7 милиона е с Хино, Дайхацу и всичката останала ширпотреба. Все пак тия числа от официално публикувания вчера доклад на Тойота, даже един анцуг с корозиола би трябвало да се е научил вече да ползва гугъл :D
fallback
Последни