Toyota започва осезаемо да увеличава цените на автомобилите си за Европа и Северна Америка, за да възстанови спадналия марж на печалба, потвърди официално шефът по комуникациите на японския гигант. Снощи компанията обяви резултатите си за последното тримесечие, според които европейският и американският й бизнес са били на загуба за периода. Главната причина за това е повишаването на производствените разходи с около 2 милиарда долара заради поскъпналите енергия и суровини.
Продажбите за трите месеца са 2.15 милиона бройки, което включва не само марката Toyota, но и дъщерните Lexus, Daihatsu и Hino.
И досега Toyota винаги е увеличавала цените в съответствие с тези на суровините, но сега висшият й мениджмънт предлага доста по-агресивен подход. Вместо веднъж или два пъти годишно, ценовите корекции трябва да стават доста по-често, заяви Масахиро Ямамото, шеф на счетоводния отдел на Toyota. Според колегата му от комуникациите Джун Нагата в момента висшето ръководство "си блъска главите" докъде може да вдигне цените, без да отблъсне клиентите.
Дори и ревизираната цел от 9.2 милиона автомобила Toyota ще е рекорд за марката. Досега най-доброто постижение на гиганта бе 9.08 милиона през фискалната година, завършила на 31 март 2017.
В последния четвърт век Toyota е автомобилният производител с най-висока средна печалба, показва справка на Automedia.bg. За финансовата 2022 година, която приключи през март, компанията отчете чиста печалба от 2.87 трилиона йени, или 19.5 милиарда долара, въпреки трудностите с производството и локдауните на някои основни пазари.