fallback

Toyota вдига рязко цените, иска повече печалба

Японците са притеснени, че от юли до септември са спечелили само 3.9 милиарда долара

Toyota започва осезаемо да увеличава цените на автомобилите си за Европа и Северна Америка, за да възстанови спадналия марж на печалба, потвърди официално шефът по комуникациите на японския гигант. Снощи компанията обяви резултатите си за последното тримесечие, според които европейският и американският й бизнес са били на загуба за периода. Главната причина за това е повишаването на производствените разходи с около 2 милиарда долара заради поскъпналите енергия и суровини.                          Все пак Toyota си остава на доста висока печалба - за тримесечието от юли до септември тя е 563 млрд. йени, или около 3.9 милиарда долара. Оперативният марж обаче се е свил от 9.9% преди година до 6.1% сега. За сравнение оперативната печалба за тримесечието на другия най-голям световен производител - Volkswagen Group - е 4.3 милиарда евро, при марж между 7% и 8.5%.

Продажбите за трите месеца са 2.15 милиона бройки, което включва не само марката Toyota, но и дъщерните Lexus, Daihatsu и Hino.

И досега Toyota винаги е увеличавала цените в съответствие с тези на суровините, но сега висшият й мениджмънт предлага доста по-агресивен подход. Вместо веднъж или два пъти годишно, ценовите корекции трябва да стават доста по-често, заяви Масахиро Ямамото, шеф на счетоводния отдел на Toyota. Според колегата му от комуникациите Джун Нагата в момента висшето ръководство "си блъска главите" докъде може да вдигне цените, без да отблъсне клиентите.          Според шефа на счетоводния отдел Масахиро Ямамото Toyota трябва да започне да увеличава цените по-често от веднъж-два пъти годишно           Японците ревизираха и обявената цел за 9.7 милиона произведени автомобила през фискалната 2022 година, която приключва идния март. Сега компанията очаква да произведе не повече от 9.2 милиона коли. Кризата с полупроводниците е почти отминала, но все още предизвиква затруднения. "От около хилядата чипа, използвани в един автомобил, все още има няколко конкретни типа, при които има недостиг", потвърди шефът по снабдяването Казунари Кумакура.

Дори и ревизираната цел от 9.2 милиона автомобила Toyota ще е рекорд за марката. Досега най-доброто постижение на гиганта бе 9.08 милиона през фискалната година, завършила на 31 март 2017.

В последния четвърт век Toyota е автомобилният производител с най-висока средна печалба, показва справка на Automedia.bg. За финансовата 2022 година, която приключи през март, компанията отчете чиста печалба от 2.87 трилиона йени, или 19.5 милиарда долара, въпреки трудностите с производството и локдауните на някои основни пазари.          

 

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    По темата от статията - Трошльотките и досега бяха СИЛНО надценени, какво остава след покачване на цената. БМВ може да вдигне цените, защото е ЖЕЛАНА марка. Мерцедес може да вдигне цените, защото е ЖЕЛАНА марка. Тесла може. Ауди може. Дори VW и Peugeot могат. Трошльотка не може. Барабар Трошльотка с мъжете.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    14, цялата пазарна капитализация на Тойотка е 185 млрд. и никога не е прехвърляла 260 млрд. Според теб как някой със здрав мозък ще даде цитираните от теб 460 млрд. за активите на компанията? Активът струва толкова, колкото някой купувач е съгласен да даде за него. Никой не би дал и половината на тези пари за бързо амортизиращи се заводи, произвеждащи технологично изостанали и загиващи технологии. Само си спомни за какви смешни пари Тесла и ГМ им купиха старите им заводи.
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Притежанието на автомобил е основа за достъпността и свободата на всеки и отнемането на това право ще доведе до жеесток икономически удар по всички категории бизнес, хората ще пътуват по-малко, ще потребяват по-малко енергия и съответно всичко ще пострада необратимо. Тази тенденция която се опитват всичко да го докарат на макс печалба ще им се върне всичко тъпкано и нищо не разбират от бизнес елементарни спекуланти такива.
  • #16
    до 15 ( преди 2 години )
    Според мен погрешно ме разбираш. Тойота е в отлично финансово състояние. Краткосрочните задължения могат да са всякакви - текущи разплащия с доставчици, дължими данъци и такси, осигуровки, такива неща. Не е никакъв проблем за компания с такъв мащаб да инвестира 60 милиарда. И за Тесла, и за всички останали производители годишните финансови отчети са публикувани и съвсем лесно се намират в интернет
  • #15
    До долния ( преди 2 години )
    А ще дадеш ли същите тези цифри за тесла?Коя компания е в по-добро финансово състояние?И ако не са дългове или задължения или каквото и да е там какви са тези 258 милиарда?
  • #14
    До 2 ( преди 2 години )
    Задълженията на Toyota са дори не 200, а $258 млрд. Но това не са дългове. Дългосрочните задължения са 104 млрд, което при общи активи 460.2 млрд не е нищо, няма и една четвърт. Само кешът и кешовите еквиваленти в края на последната финансова година са 41.5 милиарда долара. Трите млрд, дето ги цитираш, са за ТРИМЕСЕЧИЕТО. Нетната печалба на Тойота за 2022 е 19.6 милиарда долара - и това е СЛЕД КАТО са приспаднати инвестициите в научна и развойна дейност
  • #13
    До 7 ( преди 2 години )
    Не съм втори но имаш интернет пишеш Toyota debt и ти излизат колкото искаш сайтове на повечето места пише че имат 186 милиарда дълг и са на първо място в индустрията
  • #12
    roslio ( преди 2 години )
    Рязко вдига цените. Следва рязко спад в продажбите.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    бах м.. му тойота за 100 000 не вярвах че ще видя...
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Па ние вече не сме просто отблъснати направо сме отвратени, то така са надути вече цените дори и на посредствени марки, че то вече или караш Мерцедес или нищо не караш, това е.
fallback
Последни