fallback

Toyota вдига рязко цените, иска повече печалба

Японците са притеснени, че от юли до септември са спечелили само 3.9 милиарда долара

Toyota започва осезаемо да увеличава цените на автомобилите си за Европа и Северна Америка, за да възстанови спадналия марж на печалба, потвърди официално шефът по комуникациите на японския гигант. Снощи компанията обяви резултатите си за последното тримесечие, според които европейският и американският й бизнес са били на загуба за периода. Главната причина за това е повишаването на производствените разходи с около 2 милиарда долара заради поскъпналите енергия и суровини.                          Все пак Toyota си остава на доста висока печалба - за тримесечието от юли до септември тя е 563 млрд. йени, или около 3.9 милиарда долара. Оперативният марж обаче се е свил от 9.9% преди година до 6.1% сега. За сравнение оперативната печалба за тримесечието на другия най-голям световен производител - Volkswagen Group - е 4.3 милиарда евро, при марж между 7% и 8.5%.

Продажбите за трите месеца са 2.15 милиона бройки, което включва не само марката Toyota, но и дъщерните Lexus, Daihatsu и Hino.

И досега Toyota винаги е увеличавала цените в съответствие с тези на суровините, но сега висшият й мениджмънт предлага доста по-агресивен подход. Вместо веднъж или два пъти годишно, ценовите корекции трябва да стават доста по-често, заяви Масахиро Ямамото, шеф на счетоводния отдел на Toyota. Според колегата му от комуникациите Джун Нагата в момента висшето ръководство "си блъска главите" докъде може да вдигне цените, без да отблъсне клиентите.          Според шефа на счетоводния отдел Масахиро Ямамото Toyota трябва да започне да увеличава цените по-често от веднъж-два пъти годишно           Японците ревизираха и обявената цел за 9.7 милиона произведени автомобила през фискалната 2022 година, която приключва идния март. Сега компанията очаква да произведе не повече от 9.2 милиона коли. Кризата с полупроводниците е почти отминала, но все още предизвиква затруднения. "От около хилядата чипа, използвани в един автомобил, все още има няколко конкретни типа, при които има недостиг", потвърди шефът по снабдяването Казунари Кумакура.

Дори и ревизираната цел от 9.2 милиона автомобила Toyota ще е рекорд за марката. Досега най-доброто постижение на гиганта бе 9.08 милиона през фискалната година, завършила на 31 март 2017.

В последния четвърт век Toyota е автомобилният производител с най-висока средна печалба, показва справка на Automedia.bg. За финансовата 2022 година, която приключи през март, компанията отчете чиста печалба от 2.87 трилиона йени, или 19.5 милиарда долара, въпреки трудностите с производството и локдауните на някои основни пазари.          

 

fallback
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    Гледах, че всичките жълтофилчета се барат за от доктор по психология нагоре. А реалността - ринат тор някъде и мечтаят някой ден да съберат парички за немско.
  • #28
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Хех, досега Тойота комплексираше основно фенчетата на ВАГ-ончестия концерн. Сега гледам към тях са се присъединили и фенчетата на пирамидалната структура Тесла с главен шарлатанин Илон Мускусния.
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Моята бройка е показателна колкл си неадекватен и комплексиран от най-хубавите и здрави и технологични автомобили - Тойота.
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    Tesla за първи път е най-скъпата марка, досега всяка година най-скъпа е Тойота и продължава да е по-скъпа от германските мерцедесче,бмвенце и другите германски консерви.
  • #25
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Криза е, само 4 милиарда печалба това тримесечие. А цените е ясно че са за вдигане, след като за нов Ленд Крузър се чака по 4 години.
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Твоята бройка не показва желание. Показва невъзможност на опечалените собственици на Тойотка да си позволят нормална кола.
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Коя марка е силно желана показват продажбите от 10млн. на Тойота. Но дали Ролс Ройс и Ферари са малко желани, щом се купуват по-малко от грозните бмвенце и грозните сапунерки мерцедесче.
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    "Дори и ревизираната цел от 9.2 милиона автомобила Toyota ще е рекорд за марката. Досега най-доброто постижение на гиганта бе 9.08 милиона през фискалната година, завършила на 31 март 2017." - Лъжа. Рекордът е през 2019, 10,7 млн. Петърчо, откъде ги вадиш тези статии? Не осъзнаваш ли, че нискообазованите жълтофилчета още утре ще започнат да тръбят за рекордна година, защото те факти никога не проверяват? Опа, извинявай, ти си от същите...
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Лъжа. Тесла е.
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойота е най-скъпата автомобилна компания в света. Толкова по въпроса.
fallback
Последни