По-големият кросоувър на Alfa Romeo – Stelvio, беше сериозно обновен, като новостите са в стила на показания наскоро по-малък модел Tonale. Актуализираният модел ще се появи на пазара през февруари 2023 г., като промените засягат както външния вид, така и оборудването на модела.
Alfa Romeo Stelvio, моделна година 2023, запазва практически непокътнати формите и стила, които направиха този SUV популярен, като промените се фокусират върху фаровете. Отпред можете да видите светлинните с три Full-LED адаптивни матрични фара - решение, вдъхновено от Tonale, но също и от историческата Alfa Romeo SZ и концепцията Proteo. Тези нови фарове също така включват динамични дневни светлини и мигачи, добавяйки адаптивни къси светлини, автоматични дълги светлини и осветление за добре дошли и затваряне. Промени има по решетката и двата долни въздухозаборника.
В салона приборният панел вече е с цифров, като 12,3-инчовият TFT-дисплей, може да бъде преконфигуриран според три различни теми. Конфигурацията Evolved подобрява централната част, като същевременно запазва двата странични панела. Режимът Relax се стреми към максимална простота на съществената информация и наследството, което се отнася до историческите модели на Alfa Romeo, с обърнати числа в крайния край на скоростомера.
В останалата част кокпитът потвърждава стила и оборудването на изходящия модел, включително наличието на Alfa Connect Services и функцията My Remote за отдалечена проверка на състоянието на автомобила на смартфона. За първи път технологията NFT (Non-Fungible-Token) се появява при Stelvio, като на практика тя представлява таен и непроменим цифров регистър, в който се отчита основната информация и данни за живота на отделния автомобил.
В момента има малко информация за механиката на модела, но Alfa Romeo потвърждават наличието на Stelvio на 2,2-литров дизелов двигател със 160 к.с. и задно задвижване. Ще се предлага и дизелово Q4 със същия мотор, но с 210 к.с. и задвижване на всички колела, както 2.0 турбо бензиново Q4 с 280 к.с. Всички са съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF.
При ниво на оборудване Veloce винаги има възможност за добавяне на Q2 самозаключващ се заден диференциал, както за Stelvio със задно предаване, така и за интегралните Q4. Окачването е с двойни лостове отпред и мултилинк с четири и половина рамена отзад.
Все още няма официална информация за цените на обновеното Stelvio, както и за промените по топ-версията Stelvio Quadrifoglio, която обаче бе „заловена“ по време на тестове и вероятно ще бъде представено по-късно.
Още снимки на обновеното Stelvio - вижте в галерията: