Още от 50-те години Renault е един от символите на достъпния автомобил. Но сега и самият шеф на френската марка ни казва в прав текст, че евтините коли са останали в миналото, и че в бъдеще достъпната мобилност ще означава наем или абонамент, вместо покупка. Automedia.bg разговаря с Фабрис Камболив, новия главен оперативен директор на Renault, по време на автомобилния салон в Париж.
54-годишният Камболив заема поста от юли тази година и на практика ръководи марката Renault, отговаряйки единствено пред Лука ди Мео, главния изпълнителен директор на цялата група. Попитахме го също какво ще стане с пазари като България, когато спре производството на традиционни модели като Megane, какви са шансовете товарният транспорт да мине изцяло на водород, и има ли спасение от рекордните цени на суровини като никела и кобалта. Ето какво ни отговори Фабрис Камболив, като са цитирани и някои въпроси на медии от други страни.
11 въпроса към Фабрис Камболив (ГАЛЕРИЯ):
"Работим върху две платформи - CMF-EV и CMF-BEV, като разликата е, че втората просто е по-малка като размери. Но стремежът е да споделим колкото е възможно повече компоненти между двете платформи, защото в някои наши заводи те ще се произвеждат успоредно.
В групата Renault развиваме три типа задвижване: хибридно, плъг-ин хибрид и чисто електрическо. Това, което наблюдаваме на европейския пазар напоследък, е сериозен ръст при самозареждащите се хибриди и електромобилите, и спад при плъг-ин хибридите. Затова сега залагаме основно на пълните хибриди и на чисто електрическото задвижване.
НА СНИМКАТА: Камболив с прототипа на електрическото Renault 4, който той представи в Париж