IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изненадващо, но факт: Tesla намали цените на Model Y и Model 3

Промяната обаче засяга само един от основните пазари на марката

Американският производител Tesla зарадва клиентите си в Китай, след като намали цените на двата най-популярни модела. Така базовата версия на Model Y пада под прага от 300 000 юана и по този начин купувачът получава право на държавни субсидии.


Tesla Model Y


Досега кросоувърът струваше минимум 316 900 юана (44 330 евро), но след намалението той ще се продава за 288 900 юана (40 410 евро). По-богато оборудваната версия Long Range обаче дори след промяната на цената не отговаря на условията са субсидии, тъй като струва 357 900 юана (50 600 евро). Същото се отнася и за топ-версията - Model Y Performance, макар че нейната цена за първи път е под 400 000 юана – 397 900 (55 660 евро).

Друга особеност е, че базовата версия на Model Y се предлага в Китай не само в черно, но и в сребристо. Преди това тази боя струваше допълнителни 8000 юана (1120 евро).

Що се касае до Model 3, той вече се предлага на стартова цена от 265 900 юана (37 200 евро), което е с 14 000 юана или 1960 евро по-малко от преди. Версията Performance вече струва 349 900 юана вместо 367 900 юана (48 940 вместо 51 480 евро), докато вариантът Model 3 Longe Range със задвижване на всички колела вече не се предлага в Китай.

Защо обаче Tesla се реши на подобен ход? Според медиите в Китай, компанията на Илон Мъск отчита спад на продажбите на най-големия пазар в света, като за 6 месеца той е с около 50%. В същото време цените на електромобилите на марката в Европа не се променят. В Германия, например, Model 3 струва минимум 52 290 евро, а Model Y започва от 56 190 евро.

Снимки: Tesla


0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 2 rate down comment
    dinoas ( преди 1 година )
    И още ще ги свалят, защото имат огромна конглокенция в Китай. Но това в Европа ще стане след около 20г понеже сме 20г. назад и 10 в ляво. Погледнато реално всичко се произвежда в Китай в днешно време...
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Само така си мислиш. Няма напредък. Прочети 12 коментар
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Та кога ще почват да фалират тия тесли , или вече имаме ъпдейт в хейта :). Скоро никой не казвал , че догодина фалират. Даже минтирито и каската захлупена , вече не го споменават :)
  • #14
    6 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    "Никога не се занимавай с ***!" - каза ми веднъж най-богатият човек на планетата Елън Мъск. "Глупакът - казва - е най-неприятният крадец: освен че ти краде от времето, ти краде и от настроението. Познават се по епитетите в изреченията. Как го усетиш, директно го пускаш по пързалката да рупа люцерна. Прави продукт, които не могат да стигнат и емби мaйkата на глупаците" - Мъск (най-богатият човек на Земята). Явно го бива, щом има повече пари от всеки друг. То с прдня боя не става, драги :D
  • #13
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Правиш ли разлика между пирамида, събираща пари без продукт насреща и от друга страна производството на автомобили с всичката конглокенция? Първите модели подкараха 15-та година, ама ти повтаряш като развалена грамофонна плоча едно и също 15 години подред, пирамида пирамида пирамида пирамида пирамида пирамида пирамида. Защо само тази година около милион и половина ще предпочетат да си купят Тесла, а не по-евтин Мерцедес?
  • #12
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Как какво значение има бе Мъскибойчо?? Това не е устойчив бизнес модел, защото баламите рано или късно свършват. Всички пирамидални структури в началото печелят 10 пъти повече от честния бизнес, само че в един момент спира да бъде така.
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Касчице, и за това не си права. Нито един долар от взетите за FSD още не е осчетоводен, тъй като фийчъра не е доставен на клиентите. Това се нарича отлагане на приходи в американското счетоводство.
  • #10
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Какво значение има? Важното е, че от една бройка от най-продавания си автомобил, който скоро ще бие продажбите на най-продавания автомобил на toyota, тесла печели 10 пъти повече. Нали toyota беше иновативна компания с много по-високи технологии от Тесла? Те защо не продават подобна система за автономно управление?
  • #9
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хех, ама в тия 30% са включени 120'000% печалба от fools-self driving пакета дето 4 уеб камери с недовършваем софтуер ги продават за 12 кила долари на набълбукали се с кредити бaлъци като теб :D
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    За жалост ( преди 1 година )
    С възхода на китайските марки и Тесла в Китай по всяка вероятност ще е много трудно за другите там поне да не спадат рязко най-вече има какво да губят немските и японските марки които държат най-много дял. Топ 3 за миналата година там са ВАГ, Тойота и Хонда с BYD на 10то място който тази година до септември на вече е на 2ро между ВАГ и Тойота почти не е за вярване..