Отпадането на стари модели и появата на нови е нещо съвсем нормално за автомобилния сектор: ако не беше така, всички днес трябваше да караме Ford Model Т. Но е факт, че в последните години разчистването на старите имена достига невиждани размери. А задаващата се 2023 ще счупи рекордите в това отношение. От Renault Megane до Ferrari 812, и от VW Passat седан до Chevrolet Camaro - над дузина легендарни имена ще слязат от сцената не защото никой вече не ги иска, а заради екологични стандарти, политически пречки или просто защото производителите им ламтят за още по-големи печалби. Постарахме се да подберем моделите, за които 2023 ще е последна година на пазара - както и няколко, които дори няма да доживеят да я посрещнат.
Моделите, които ще изчезнат след 2023 (ГАЛЕРИЯ):
Още от първата си поява през 1996, компактният хечбек на Renault се радва на добра популярност в България. За първите 9 месеца на тази година у нас са регистрирани 425 нови Megane и още 779 втора ръка. Но 2023 ще е последната пълна година за традиционния Megane на пазара. След това Renault спира модела с ДВГ и оставя само eлектрическия Megane e-tech - но той е съвършено различен автомобил от друг сегмент и друга ценова категория.
Доскоро оставаше надежда, че Renault може да предложи някакъв наследник на бензиновия Megane за пазари, които още не са готови за електрификация. Но на автомобилния салон в Париж шефът на марката Фабрис Камболив потвърди пред Automedia.bg, че съдбата на Megane e решена. От 2024 Renault ще предлага само един модел с вътрешно горене в С-сегмента - Austral.