Тъй като електрифицираните превозни средства започват да наводняват пазара, все повече и повече хора разбират за изключително високите разходи, свързани със смяната на батерията. Последните два такива случая идват от Канада, където собственици на електромибил и хибрид останаха шокирани от цената на ремонта на техните коли, съобщава Carscoops.
Първият е Филис Лау от Онтарио, чиято Kia Soul EV от 2018 г. се нуждае от смяна на батерията. След отчитане на труда и данъците в допълнение към цената на самата батерия, жената получава сметка от 23 000 канадски долара (16 872 американски долара).
Семейството на Лау казва пред CTV News, че имат 8-годишна (160 000 км) гаранция на батерията, но тъй като колата е навъртяла 170 000 км, тя не се признава. Дори след преговори със сервиза, най-доброто, което може да предложи търговецът, е да поеме половината от цената на батерията.
В другия случай Кен Едуардсън, също жител на Онтарио, получава сметка от 20 000 канадски долара (14 000 американски долара) за смяна на батерията на неговия Lincoln MKZ Hybrid от 2011 г. От тази сума 15 000 долара (11 000 американски) са само цената на батерията, което е доста шокиращо, защото все пак не става въпрос за електромобил.
В същото време обаче, тази сума бледнее на фона на поисканите от собственик на Chevy Volt през август 30 000 долара за замяна на повредена батерия. Затова и покупката на по-старо електрическо превозно средство започва да се превръща в проблем, тъй като сумите при подобен са доста сериозни.