fallback

Защо и докога дизелът ще е по-скъп от бензина?

Войната в Украйна е една от причините, но има и други

Зареждането с дизелово гориво продължава да излиза по-скъпо от това на бензинов автомобил. Разликата в цените на двете горива е около 40 стотинки в полза на дизела, което не и никак малко. Какви са причините?

Както може би вече подозирате, войната в Украйна е основната, но има и още, както обяснява испанското издание ABC. По-конкретно - войната е причина за забраната на дизелово гориво, произведено в Русия (то е около една трета от това, което се използва в Европа). И ако към това бъде добавено към затварянето на рафинериите на нашия континент, се стига до подобно увеличение на цената.

Факт е също, че добиването на дизел става с генериране на природен газ, чиято цена също рязко скочи напоследък. Трета причина е повишеното търсене на това гориво в сектори като индустрията и селското стопанство. Логично - когато има по-оскъдно предлагане в сравнение с голямо търсене, най-непосредствената и пряка последица е покачването на цените, както се случва при дизела.

По-лошото е, че тази ситуация няма да се промени в краткосрочен план, въпреки че всички се надяват войната в Украйна да приключи възможно най-бързо. А от това ще продължат да страдат продажбите на автомобили с дизелови двигатели. По-принцип те са предпочитани основно заради по-ниския им разход, но при тази разлика в цените на горивата това им предимство се обезсмисля.

Големият проблем е, че в Европа дизеловите автомобили продължават да доминират, като в някои държани техният дял е над 50% (Германия и Испания, например). Освен това, когато става дума за големи превозни средства – микробуси, автобуси и камиони, изминаващи огромен брой километри годишно, дизеловото гориво просто няма алтернатива.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    И понеже не се усетих, няма дума глокиер, а всъщност по незнайни и неразбираеми причини, сайта редактира думата *** на Глок и се получават подобни безсмислици.Думата която написах е кypиер
  • #4
    До долния ( преди 2 години )
    Ех ако знаеше какво е енерго, даже нямаше да задаваш толкова глупави въпроси. Чак се учудвам че въобще знаеш такава дума а не си мислиш, че тока идва от контакта. Енергото не произвежда ток, не продава ток и не определя цените му. На *** език, енергото е глокиерът, който само ти доставя стоката с наложен платеж за твърда тарифа за пратка, а в случая киловатчас. Тоест на Енергото му е все тая дали ще транспортира тока от тебе до съседа или от АЕЦ до съседа. Все ще вземе толкова за киловатчас.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    И от къде ще дойде тоя ток? Ако така лесно ставаше никой нямаше да се прикача към енергото. Всеки щеше сам да си произвежда тока и енергото досега да е фалирало.
  • #2
    Упс грешка ( преди 2 години )
    А една от НАЙ-смислените алтернативи засега е електричеството. Но има и добра страна. Тези кризи ще забързат процесите за замяна, които няма да станат постепенно, а с летящ старт и спринт. Ще се продава всичко което може да се произведе, защото въпреки високите цени на тока пак е много по-изгодно, защото за разлика от дизела тока може да си го произведе всеки и да задоволи малка или по-голяма част от енергията необходима за зареждане.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    "Освен това, когато става дума за големи превозни средства микробуси, автобуси и камиони, изминаващи огромен брой километри годишно, дизеловото гориво просто няма алтернатива."Пълни глупости. Разбира се че има алтернатива, но лошото е че замяната на автопарка ще отнеме десетилетия. А една от несмислените алтернативи засега е електричеството. Но има и добра страна. Тези кризи ще забързат процесите за замяна, които няма да станат постепенно, а с летящ старт и спринт.
fallback
Последни