fallback

Защо и докога дизелът ще е по-скъп от бензина?

Войната в Украйна е една от причините, но има и други

Зареждането с дизелово гориво продължава да излиза по-скъпо от това на бензинов автомобил. Разликата в цените на двете горива е около 40 стотинки в полза на дизела, което не и никак малко. Какви са причините?

Както може би вече подозирате, войната в Украйна е основната, но има и още, както обяснява испанското издание ABC. По-конкретно - войната е причина за забраната на дизелово гориво, произведено в Русия (то е около една трета от това, което се използва в Европа). И ако към това бъде добавено към затварянето на рафинериите на нашия континент, се стига до подобно увеличение на цената.

Факт е също, че добиването на дизел става с генериране на природен газ, чиято цена също рязко скочи напоследък. Трета причина е повишеното търсене на това гориво в сектори като индустрията и селското стопанство. Логично - когато има по-оскъдно предлагане в сравнение с голямо търсене, най-непосредствената и пряка последица е покачването на цените, както се случва при дизела.

По-лошото е, че тази ситуация няма да се промени в краткосрочен план, въпреки че всички се надяват войната в Украйна да приключи възможно най-бързо. А от това ще продължат да страдат продажбите на автомобили с дизелови двигатели. По-принцип те са предпочитани основно заради по-ниския им разход, но при тази разлика в цените на горивата това им предимство се обезсмисля.

Големият проблем е, че в Европа дизеловите автомобили продължават да доминират, като в някои държани техният дял е над 50% (Германия и Испания, например). Освен това, когато става дума за големи превозни средства – микробуси, автобуси и камиони, изминаващи огромен брой километри годишно, дизеловото гориво просто няма алтернатива.

fallback
  • #35
    ... ( преди 1 година )
    Дизела по принцип се получава от изходно вещество от бензина,ако се произвежда достатъчно бензин, то дизела струва колкото да се обработи и произведе,но не се плаща за ресурс защото е направен от първоначалния бензин и той е покрил разходите за ресурс.След като направят дизела пък остатъчните продукти се използват за сурвини за пластмаси, може да не са на 100% но по-голямата част, така че тука доста има да се смята кое колко струва и защо, ама трябва някой да иска,да знае и да може. не калинки
  • #34
    Оня до коментар 31 ( преди 2 години )
    Все съм срещал мечтател , но ти ги биеш всичките !
  • #33
    айде ( преди 2 години )
    За дълъг път и много км годишно, дизел, измишльотини като хибриди, електрички и разни велосипеди, само градско. Филтри се запушват на дизел само в града, а днешните бензинови, особено миксери в хибридите, ако някой си мисли, че са много по-здрави от дизела, има много здраве.
  • #32
    анонимен ( преди 2 години )
    А между другото, днес с материалите от които преди пет години се произвеждаше батерия 100 киловатчаса, заради подобряване на технологиите вече, може да се произведе батерия със 130 киловатчаса, която даже има по-дълъг живот от тази преди пет години.Тоест със същите материали ще могат след 20 години да се произвеждат повече батерии, отколкото произвеждаме днес. А заради високата цена на материалите, към момента е поне три пъти по-евтино да се рециклират, отколкото да се добият.
  • #31
    анонимен ( преди 2 години )
    А дали ще е мръсен процеса за рециклиране зависи единствено и само от това колко е мръсен процеса на производство на енергията необходима за рециклиране. Произведените днес батерии ще се рециклират най-рано след десетина години, но по-вероятно след 20, защото още десетина години ще се ползват за съхранение на енергия. След 20 год. както производството така и транспорта ще са минали на ток от възобновяеми източници. Откъде според тебе ще дойде замърсяването тогава? И цените на тока ще са ниски
  • #30
    До долния ( преди 2 години )
    Така е. Не във всяка държава има завод за рециклиране и процеса е толкова мръсен че почти всички богати държави са направили заводите си за рециклиране близко до столиците си възможно най-близо до най-голям големите си градове, като в случая с Германия, са позволили не само да е в Берлин, но от всички околности на Берлин са избрали точно вододайната зона от която столичани пият вода, за да позволят строежа на най-големия завод за рециклиране и производство на батерии в Европа.
  • #29
    до #28 ( преди 2 години )
    Значи кво викаш добиваш материалите веднъж и имаш вечна батерия? Ама ти сериозно ли? Случайно да знаеш, че рециклирането е особено скъп и вреден за природата процес. Понякога излиза по-скъпо от нова батерия. Не всеки го прави и не във всяка държава се прави. Трябва до там да се закара и т.н. Рециклацията не е 100% така, че няма да стане както си мислиш да имаш топка пластелин все едно и да си правиш нещо с него и после пак и пак. Нещата са малко по-различни.
  • #28
    до #22 ( преди 2 години )
    Хахаха не успя ли да измислш друга глупост за хибрида? Трети хибрид карам на Тойота и как до сега никой от тях не се счупи не зная. Сегашният ми е с 10 г. гаранция. Така, че не се притеснявай, че ще се счупи. А точно тези новите дизели са най-капричните особено на гориво. Провери си дюзите колко струват, защото рано или късно ще ги сменяш. ГНП, турбини, филтър за горивото, маховици и какво ли още не. А с тези норми как ти се задръства филтъра за твърди частици не казваш нали. Нафтова печка.
  • #27
    До 20 ( преди 2 години )
    Тоест материалите за батерии се добиват веднъж и след това векове могат да се използват за батерии. А старите батерии от електромобили, преди да се рециклират, са достатъчно ефективни за съхранение на възобновяема енергия и съхранение на излишната енергия от мрежата, когато е евтина, за да се ползва когато поскъпне в пиковите часове или за зареждане на електромобили и камиони без да се товари мрежата. Точно така се зареждат и камионите за 650 км за 30 минути - с мощност 1300 киловата.
  • #26
    До 20 ( преди 2 години )
    А задал ли си си въпроса откъде толкова нефт за толкова автомобили? Но въпреки това от 100 години точим нефт от недрата на земята и въпреки, че по "изчисленията" на "учените", трябваше да е свършил много преди края на миналия век, както виждаш продължаваме да точим и все още няма изгледи да свърши.За разлика от нефта който се изгаря еднократно и отива в атмосферата за да се превърне завинаги в парникови газове, след 10-20 год. употреба, батериите се рециклират и стават на нови батерии отново ...
fallback
Последни