fallback

Защо и докога дизелът ще е по-скъп от бензина?

Войната в Украйна е една от причините, но има и други

Зареждането с дизелово гориво продължава да излиза по-скъпо от това на бензинов автомобил. Разликата в цените на двете горива е около 40 стотинки в полза на дизела, което не и никак малко. Какви са причините?

Както може би вече подозирате, войната в Украйна е основната, но има и още, както обяснява испанското издание ABC. По-конкретно - войната е причина за забраната на дизелово гориво, произведено в Русия (то е около една трета от това, което се използва в Европа). И ако към това бъде добавено към затварянето на рафинериите на нашия континент, се стига до подобно увеличение на цената.

Факт е също, че добиването на дизел става с генериране на природен газ, чиято цена също рязко скочи напоследък. Трета причина е повишеното търсене на това гориво в сектори като индустрията и селското стопанство. Логично - когато има по-оскъдно предлагане в сравнение с голямо търсене, най-непосредствената и пряка последица е покачването на цените, както се случва при дизела.

По-лошото е, че тази ситуация няма да се промени в краткосрочен план, въпреки че всички се надяват войната в Украйна да приключи възможно най-бързо. А от това ще продължат да страдат продажбите на автомобили с дизелови двигатели. По-принцип те са предпочитани основно заради по-ниския им разход, но при тази разлика в цените на горивата това им предимство се обезсмисля.

Големият проблем е, че в Европа дизеловите автомобили продължават да доминират, като в някои държани техният дял е над 50% (Германия и Испания, например). Освен това, когато става дума за големи превозни средства – микробуси, автобуси и камиони, изминаващи огромен брой километри годишно, дизеловото гориво просто няма алтернатива.

fallback
  • #25
    До 23 ( преди 2 години )
    За разлика от друг път, за всеки който може да чете между редовете пък и не само, статията дава отговор на въпроса в заглавието. Ако не си го разбрал, ще ти го кажа в прав текст дизела завинаги ще си остане по-скъп от бензина и това няма да се промени в обозримо бъдеще.
  • #24
    Дизел ( преди 2 години )
    Дизел само дрехи и обувки. Електричество, водород, хибриди в краен случай.Всичко е ясно.По-долу има коментари на хора, които в ерата на първите коли обясняват че конят няма алтернатива и има сена навсякъде и мирише по-добре.
  • #23
    Huq Migotroshi ( преди 2 години )
    В полза на кое?? В полза на бензина, бе, журналисте!
  • #22
    vute ( преди 2 години )
    Някой разбра ли от тази *** статия докога дизелът ще е скъп.Омръзна ми постоянно да чета пълнежи.Съдържаниет няма нищо общо със заглавието.
  • #21
    notangel ( преди 2 години )
    Като се прецака хибрида сам ще си сметнеш, а тия сметки за ремонтите на дизела, тишината и паленето през зимата може и да важат за 15-20г. кошници, аз карам коли до 5г., а и правя по 30000-35000 км годишно, тъй че няма какво да смятам, сметнал съм го отдавна.
  • #20
    до #14 ( преди 2 години )
    Хайде да смятаме при друг случай! Хибрида ми гори 4 л нензин по 3 лв са 12 лв на сто. Същия клас кола и мощност дизел харчи 6 на сто по 4 лв са 24 лв. Наполовина разхода ми е по-нисък както и да го смятаме. Да не говорим, че ми е безшумно, тихо, спокойно, зимата пали не ми трябват добавки и ремонтите на дизела са доста тежки и скъпи. Така, че помисли върху този вариант.
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    То всичко хубаво, ама откъде суровини за направата на толкова батерии? Някой този простичък въпрос зададе ли си го? А за самозапалването на тези батерии, както често се случва? А как става номера да заредиш за 30 мин. батерията на камион с автономност 800 км.? Много ми е интересно да разбера как става този номер. Ама наистина ако може лицето написало тази върховна глупост да ми отговори. На камион батерията ще е поне 5 пъти по-голяма от тази на автомобил за да ги измине тези км. Хайде смятай!
  • #18
    Alex ( преди 2 години )
    Живота на горивата отива към своя край централна европа се ориентира към електрическите еко возила и др. алчните богаташи ще духат супата
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    И като доказателство ми омръзна да повтарям, че вече има заявки за изграждане на собствени централи за общо 28 гигавата мощности от възобновяема енергия, събрани почти за тази година. Това са частни инвестиции за над 30 милиарда лева без да очакват субсидии или преференциални цени за купуване на тока, а ще продават на пазарни цени.
  • #16
    До долния ( преди 2 години )
    Токът е последното нещо, защото е най-универсалното нещо. Токът може да се прави от най-евтиният източник на енергия, независимо дали това е газ въглища или дори пелети. Но най-голямото му предимство е че може да се прави и от безплатни източници на енергия, като вятър и слънце и то на мястото на използването, за да не се налага транспорт/пренос. А най-хубавото в цялата история е, че електрическите превозни средства са power bank на колела и могат да съхраняват тази енергия за по-късно
fallback
Последни