IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се случва с германските оборотомери?

Устройствата стават все по-нечетливи, нефункционални и не на място

В продължение на десетилетия панелът с приборите на немските автомобили беше нещо функционално и красиво. Изчистеният дизайн поставяше акцент върху четливостта, преди всичко. През последните години обаче нарастването на LCD-екраните, които заменят традиционните механични циферблати, позволи на автомобилните производители да експериментират.

 

22c0236-043-source-1665600417.jpg

 

В своите мощни автомобили компаниите Audi, BMW и Mercedes се възползваха от възможността да направят дизайнерски решения с габарити, които предизвикват спорни оценки. Таблото с цифрови измервателни уреди позволява безкрайни възможности, но германците направиха оборотомерите нечетливи, информира Roadandtrack.

При M3 с ръчни скорости в стандартната си конфигурация оборотомерът е отстрани в края на екрана и се движи обратно на часовниковата стрелка, а не отпред и в центъра, както е при повечето съвременни бензинови модели на BMW. Това се прави, за да се освободи центъра на екрана за показване на допълнителна информация, като например навигация и асистенти за водача. BMW промени екрана в новото M2, но според изданието, не изглежда като подобрение.

 

p90481845-1665675297.jpeg

 

Audi RS3 има три настройки на таблото – при едната се показва традиционен кръгъл оборотомер в центъра, втората е тип стик за хокей, а третата показва обороти в минута, нарастващи от горната част на дисплея надолу. С други думи - 1000 rpm (об/мин) е близо до горната част на екрана, 7000 rpm е близо до долната. Третият вариант е по подразбиране във всички RS3, въпреки че този с хокейния стик е много по-четлив.

При Mercedes сякаш е най-зле. И двете графики се променят в центъра с нарастване на оборотите, а в тази отдясно няма действителни цифрови маркировки по оста - само обороти, изписани цифрово под скоростта. Защо? Плюс това има няколко сектори за показване на абсолютно безполезни показания за конски сили и въртящ момент. Но трябва да се отбележи, че и Audi, и BMW предлагат подобни (безсмислени) дисплеи.

 

medium-9815-audirs3-1665675441.jpg

 

Не всички германски автомобилни производители са прегърнали абсурда. При Volkswagen има възмущение заради ужасната нова информационно-развлекателна система в GTI и Golf R, но поне тези коли имат обикновен централен оборотомер. Porsche също така все още използва красиви аналогови тахометри във всичките си автомобили, с изключение на изцяло електрическия Taycan.

Това, което е разочароващо е, че тези автомобилни производители могат да създадат нетрадиционни, но все пак четливи оборотомери. Автомобили на GM като Cadillac Blackwing и новия Corvette предлагат изглед с хоризонтална лентова графика на оборотомер точно в горната част на екрана. Прост и четлив, карайки шофьора да се чувства като в състезателна кола. Сякаш Audi, BMW и Mercedes отговарят на стереотипа, че германците са твърде скучни и сковани. Всичко, което правят, е да ни карат да изпитваме носталгия към добрите стари времена.

 

 

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До бай Пешо ( преди 5 месеца )
    Има доста предложение в автомобилните сайтове. Коли от 90-те на по 50-100х км. Само че струват 30-40к евра. Споко можеш да си купиш, нали всички казват че са неразрушими ще караш до 1М км. Само да не се окаже че романтиката на 90-те я няма и и чисто нова КИА за тези пари ще ти служи вярно 8-10 г със съвременни екстри и безпроблемно. Помисли върху това.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Карам БМВ 530 от 22-ра. Има няколко вида режими на таблото от супер информативни до такъв с намален обем информация почнах да ползвам последния. Показва скорост, режим (спорт/комфорт и тн), навигацията час и ограничението. Супер си е. Не показва даже колко бензин имаш и температура. Ако пробега ти падне под 150 км чак тогава показва. Оборотомер не мисля че ми трябва, освен в спорт+ даже не показва на коя скорост си. Не че има значение с 8ск автомат (9 при Мерцедес)
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ивелин ( преди 1 година )
    наложи се основен ремонт на двигателя да направя и ми излезе много скъпо. Ако на таблото имаше да мога да следя нямаше да се случи. Резервоарът е електронен и когато слънцето "'''пада"'' на таблото нищо не се вижда. За да разбера колко литра гориво имам всеки път броя чертичките( с гориво са по тъмни) и разделям на 70 литра тъй кат има 15 чертички с къса чертичка започва .
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ивелин ( преди 1 година )
    Най глупаво е таблото на Меrcedes Sprinter 315 CDI глупавият Ханс е скрил всичко като се има предвид е бус товарен не може ни маслото ни температурата да се следи не може да се види. . В Будва имаше много голямо задръстване и трафикът напредваше бавно и по едно време от предният капак започна да излиза пара като ако угася- да изключа- двигателя е лошо ще заклинят сегментите и буталата отворих парното включих на най високи обороти но и това не ми помогна наложи се основен ремонт на двигател
  • #11
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Шофьор ( преди 2 години )
    Добрият шофьор не гледа скорости ера, а оборотомера и налягането/температурата на маслото.Скоростта я гледат некадърните...Ако не си научил личното си МПС при коя предавка на колко обороти каква скорост има, късай си книжката и тръгвай пеша.Пример - нито един профи състезател, даже и от българско ниво не гледа скоростомера си, а, следи обороти и темп. /налягане на маслото...Толкоз за скоростомера...
  • #10
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Чичовото ( преди 2 години )
    Кой ти гледа оборотомера в днешни дни. С тези автоматични скоростни кутии по 8-9 предавки....
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Popeye ( преди 2 години )
    На втората снимка таблото е от някаква М-ка, която и да е. При почти наполовина пълен резервоар има 92 км до зареждане. Що за кола ще измине 200-300 км с един резервоар?
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това, че германците са твърде скучни и сковани не е никакъв стереотип, а е самата истина. Дори самите немци си го признават понякога и се самоиронизират с този техен недостатък. Така, че с оборотомерите е съвсем в техен стил. То да баха само това кусурите им по колите с мед да ги намажеш. Пълна скука и бездушие в моделите им от последните години.
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 2 години )
    Искам нов западен автомобил от деветдесетте години. Ако някой се сети за такъв и го произведе, ще "избие рибата. Впрочем иранците го правят, ама не ги пускат тука.
  • #6
    34 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    С тия дисплеи е някакъв пълен потрес. Аз шаренийте по тях ли ще гледам или пътя? Тръгнеш да сменяваш радиото и трябва да отбиеш, за да откриеш в кое меню е. Смениш радиото, то решило да ти смени и настройлите на климатика, а от някъде и езика станал тарджикистански. И интернета през телефона си пуснал, та да натрупаш и сметка. Кола ли ще карам или ще отбивам край пътя да разцъквам във фейса?