В интериора на съвременните автомобили се наблюдава една твърда тенденция – все по-вече и все по-големи екрани. Мненията по въпроса, естествено, са различни и дори на полюсите. Мнозина смятат, че запълването на интериора с екрани изглежда ужасно и отвлича вниманието от шофирането. На други пък им харесва. Какво мисли по въпроса Ахим Аншайд – директор на дизайнерския отдел на Bugatti и създател на Chiron?
Пред Thedrive той споделя: „Това, което се случва в автомобилния интериор, е донякъде логично. От друга страна обаче това ме плаши. Какво ще се случи с всички тези устройства и всички тези неща, когато операционните системи не работят един ден? Какво ще се случи дори след 10 години? Все още ли се интересувате от iPhone 3? (б.р. на пазара се очаква да излезе iPhone 13).“
Аншайд казва, че екраните със сигурност дават на шофьорите повече достъп до опциите на автомобила, но той е загрижен какво се случва, когато те се повредят или остареят. Потребителският интерфейс остарява много бързо. Много по-бързо отколкото старее самата кола. Освен това рано или късно мъртвите пиксели ще започнат да се появяват на огромните екрани. Тези проблеми ще притесняват водачите на всички автомобили, включително и тези зад волана на Bugatti.
Chiron и неговата роудстър версия - наскоро представеният Bugatti Mistral, имат много минималистичен интериор с аналогов скоростомер. Това е само един от начините, по които Аншайд и Bugatti могат да осигурят вечността на дизайна на своите автомобили.
„Bugatti прави нещо, което е много повече от аналогова мания. Например нашият механичен часовник. Логично е да направите нещо различно от останалите. Основният ни лозунг е: Ако може да се сравнява, значи това вече не е Bugatti“, обясни Аншайд.
Той отбеляза, че ексклузивният дизайн трябва да позволи на автомобила да бъде показан на изложения и след 30 години. И дори, ако тогава външно колата ще изглежда вече остаряла, то автентичността все още трябва да бъде запазена в нея. Това е единственият начин да се устои на изпитанието на времето.
„Bugatti прави нещо, което е много по-значимо за аналоговото очарование - продължава Аншайд. - Като нашите механични часовници, например. Така че мисля, че има смисъл да правим нещата различни в сравнение с останалите. Нашият основен лозунг е, ако е сравнимо, това вече не е Bugatti. Отплаща се."
Отплаща се и когато компанията продава свръхредки роудстъри за $5 милиона, а не коли за $30 000. Това позволява на Аншайд и колегите му да проектират в името на това да са уникални.
„Дизайнът на Mistral е изключително изчистен и ние винаги търсим максимална простота и чистота в нашите продукти - допълва - Аншайд. - Защото мисля, че това е, което гарантира дълголетие. Това ще издържи теста на времето.“