fallback

Шефът на Stellantis призова за премахване на Евро 7

Няма смисъл да харчим пари за нещо, което противоречи на физиката, категоричен е Карлос Таварес

Разпоредбите за вредни емисии, които се разработват в момента и трябва да влязат в сила като Евро 7 са контрапродуктивни и от тях няма никакъв смисъл. Това обяви главният изпълнителен директор на Stellantis – Карлос Таварес. Говорейки на автомобилното изложение в Париж той беше категоричен, че инженерните ресурси, нужни за постигане на новите стандарти, може да бъдат спестени и насочени към развитие на електромобилите.

Противоречивите разпоредби за емисиите Евро 7 бяха отложени за породен път през миналата седмица. Те трябва да влязат в сила през 2025 г., но според Тавареш това няма да се случи преди 2028 г. И така тяхната актуалност ще бъде съвсем кратка, защото много от държавите в Европа предвиждат забрана на продажбите на автомобили с ДВГ още от 2030 г.

„От гледна точка на индустрията, ние не се нуждаем от Евро 7, тъй като за неговото постигане ще черпим от ресурсите, които трябва да похарчим за електрификация. Харченето на пари за разработка на нещо, което ще се прилага едва през 2028 г., е без никакъв смисъл. Тези ресурси могат да бъдат използвани за нещо друго“, категоричен е Таварес.

Шефът на Stellantis допълни, че отлагането на приемането на стандарта Евро 7 се дължи на факта, че индустрията е достигнала своя лимит. И сега политиците се опитват да отидат отвъд границите на възможното, без да се съобразяват с реалностите.

„Това, което правите в момента, противоречи на физиката и затова е контрапродуктивно. Няма никакъв смисъл от него и затова непрекъснато бива отлагано. Отменете разпоредбите за Евро 7. Ние сме готови за електричество“, каза още Таварес.

fallback
  • #8
    а ( преди 2 години )
    онези правителства фейлнаха и бъдещето е несигурно
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Онези правителства може да не дойдат пак и да ги оставим конглокентно с изисквания за двг и субсидии за ел. двигатели. консерваторите са реални лица и партии. не коментирам правилно или не е едното или другото.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Отдавна е измислен биофюелът ама тука в бантустаня още го нема по смешните о ем вита и сие
  • #5
    А.В.Торът ( преди 2 години )
    Готови сте за електричество, ама друг път. Мрежата в нито една държава не може да издържи стопроцентова електрификация на автопарка. За България вече е и официално изчислено, тук ще си се карат газовички до 2100-а.
  • #4
    Розово бъдеще! ( преди 2 години )
    Значи след 2035г.ще оцелеят и множат само долните, леви еквиваленти на лоста задвижващ съединителя!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Това е от редките случаи, в които е прав. Еево 7 беше замислено преди Тесла да отнесе пазара и да докаже, че няма някакви съществени проблеми с електромобилите освен нежеланието на традиционните производители. След приемането на забраната на ДВГ от 2035 е ясно, че продажбите му ще спадат от самосебе си експоненциално с приближаването на 2030.
  • #2
    q ( преди 2 години )
    Идеята на Евро 7 е точно това. Да правите електромобили, а не дизелови дрънгели. Но ако си мислите, че след 2025 някой ще се мине да купи автомобил с термичен двигател, много се лъжете. Всъщност те го знаят и там ги стяга чепика. Вместо да давате пари за лобиране в полза на ДВГ си реновирайте заводите и обучете хора. Че американци и китайци ще Ви превърнат в едни подизпълнители.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Фалит иде за тия некадърници.
fallback
Последни