fallback

Шефът на Stellantis призова за премахване на Евро 7

Няма смисъл да харчим пари за нещо, което противоречи на физиката, категоричен е Карлос Таварес

Разпоредбите за вредни емисии, които се разработват в момента и трябва да влязат в сила като Евро 7 са контрапродуктивни и от тях няма никакъв смисъл. Това обяви главният изпълнителен директор на Stellantis – Карлос Таварес. Говорейки на автомобилното изложение в Париж той беше категоричен, че инженерните ресурси, нужни за постигане на новите стандарти, може да бъдат спестени и насочени към развитие на електромобилите.

Противоречивите разпоредби за емисиите Евро 7 бяха отложени за породен път през миналата седмица. Те трябва да влязат в сила през 2025 г., но според Тавареш това няма да се случи преди 2028 г. И така тяхната актуалност ще бъде съвсем кратка, защото много от държавите в Европа предвиждат забрана на продажбите на автомобили с ДВГ още от 2030 г.

„От гледна точка на индустрията, ние не се нуждаем от Евро 7, тъй като за неговото постигане ще черпим от ресурсите, които трябва да похарчим за електрификация. Харченето на пари за разработка на нещо, което ще се прилага едва през 2028 г., е без никакъв смисъл. Тези ресурси могат да бъдат използвани за нещо друго“, категоричен е Таварес.

Шефът на Stellantis допълни, че отлагането на приемането на стандарта Евро 7 се дължи на факта, че индустрията е достигнала своя лимит. И сега политиците се опитват да отидат отвъд границите на възможното, без да се съобразяват с реалностите.

„Това, което правите в момента, противоречи на физиката и затова е контрапродуктивно. Няма никакъв смисъл от него и затова непрекъснато бива отлагано. Отменете разпоредбите за Евро 7. Ние сме готови за електричество“, каза още Таварес.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    По този начин ползваш много по-голяма част от произведената от фотоволтаиците енергия, а ако ти е необходим водород за други цели различни от производство на ток, можеш да си го произведеш на мястото на ползване с тази същата енергия, когато има излишък и да не се налага да го транспортираш. Можеш да ползваш и отпадната топлина бонус. Така освен завода за производство на водород и загубите в него, спестяваш и централа която да прави от водородът електрическа енергия в крайната точка.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Водорода е скъп за производство, труден за съхранение, взривоопасен, това не е бъдещето. Вече има електромобили с пробег над 600-700 че и отгоре, да това са при премиум брандовете, но днес те създават технологията, но утре тя ще е и при по-достъпните марки. Още малко подобряване на батериите и пробег 1000км. само трябва да построим достатъчно зарядни и готово. Ток може да се произвежда от всичко, Вятърни централи, ТЕЦ,ВЕЗ,АЕЦ, соларни панели, че дори от приливите и отливите.
  • #16
    До долния ( преди 1 година )
    А защо ти е водород, който да се чудиш как да транспортираш и после какво да правиш, защо ти е завод за милиарди след фотоволтаиците, за да произвеждаш 30 киловатачаса водород от всеки 100 произведени киловатчаса електрическа енергия, а останалите 70% да ги губиш в топлина?Много по-лесно е, на много по-ниска цена да се изгради правотоков далекопровод, който да доставя направо електрическа енергия където е необходимо, като разпределението и доставката стават за стотици части от секундата.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Освен Европа и Антарктида всеки друг континент има пустиня в близост до океан - лесно можеш със слънчева енергия да произвеждаш и водород и питейна вода, само остава въпроса с транспортирането на водорода.
  • #14
    до 12 ( преди 1 година )
    Не говоря, че като гориво е неефективно. А като производство. Макар че може да прозвуча като екоталибан, водорода можеш да го произвеждаш със зелена енергия, докато за био горивото изтощаваш огромни количества обработваема земя, която трябва да поливаш с прясна вода (не безкраен ресурс) и да ториш с изкуствени торове, за да поддържаш ефективност (не особено екологична дейност).
  • #13
    Бумеранг ( преди 1 година )
    Ние живеем на една планета...!!!Това е като да сме в една стая. Ако Грую пърди в ъгъла, Сулю и Пулю пушат в средата, то аз до вратата какво дишам? Та ако Русия и Китай бълват мизерии, то ние какво правим? .......Пълним джобовете с пари на екопроизводителите!!! Ако някой ме убеди, че добивите на Литий са безопасни, както и производството на батерии, то ще ям трева и слама и ще фотосинтезирам!!!
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха биогоривото било неефективно то за тва двигатрлите на биогориво имат по видоко кпд и от дизела ама иначе било неефективно.А то па водорода с тоя ток необходим за електролизата много ефективен
  • #11
    Nsf ( преди 1 година )
    Тоя *** Тавариш, до вчера мрънкаше, че електрификацията е невъзможна. Днеска вече е готов за нея. Пълна пародия!
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1: Да фалират колко да фалират, като са един от малкото производители, които вече представиха двигатели, покриващи евро 7До 6: Био горивото е много неефективен начин за превръщане на СО2 в гориво. И изтощава много обработваемата земя. Много по-смислено би било да се мине на водород.
  • #9
    Ба ма ( преди 1 година )
    Всички разбирачи бре тесла, какво направили с пазара. Термични двигатели. Да умреш от смях. Тесла е пълен чук ама хал хабер си нямате на идея, защото в бг още никой не ги вкарва кочини втора употреба. Въобще цялата глупост с тези електрокари е пълна пародия. И ще изчезне като безмислените хибриди. Цената на тока става толково висока, че ще ви е по евтино да си сипете от гадния мръсен бензин хаха в термичния двигател
fallback
Последни