Вдъхновението на художниците няма измерение, така е и при дизайнерите на автомобили –има много красиви, както и много лоши решения. Има автомобили, които трябва само да погледнете, за да разпознаете марката, дори и да не сте познавач. Това са коли, които се отличават още от самото си начало, задавайки тенденции, които много други модели в родословното дърво в крайна сметка следват.
Вземете например BMW и неговите бъбрековидни решетки. Те може да са се променили драстично през годините, но средностатистическият човек има този дизайн в съзнанието си, независимо дали го осъзнава или не. Думата емблематичен се използва прекалено много, но двойните бъбрековидни решетки на BMW са перфектен пример за емблематичен дизайн. Те са включени в този списък, подбран от Сarbuzz, заедно с още осем, които хората добре познават.
9 емблематични решения за автомобилния дизайн (ГАЛЕРИЯ):
Характерната извивка на С-колоната на BMW е по-малко очевидна от емблематичната бъбрековидна решетка на марката, но тя също е част от дизайнерския език на германската компания от представянето на моделите Neue Klasse през 1961 г. Тогава Вилхелм Хофмайстер (Wilhelm Hofmeister), шеф на дизайна на BMW от 1955 до 1970 г., за първи път измисля този детайл и след това той кръстен на него. Ъгловата форма в долната част на страничните задни прозорци вече не беше нова, но Хофмайстер добавя трети ъгъл, превръщайки тази функция в нов дизайнерски елемент. Тази чупка е най-силно изразена при вариантите купе, но я има и при други модели на баварската марка. Напоследък дизайнерите на BMW промениха този елемент, но такава е цената на прогреса.