Почти четвърт век след появата си една кола все още държи неофициално приза „Най-грозната в света“ - Fiat Multipla. Сега обаче стана най-бързата и мощна в своето семейство. За първи път миниванът бе представен през 1998 г. и въпреки противоречивия си дизайн, който все още изглежда радикален след толкова много години, продължава да вдъхновява специалистите в тунинга.
Странният италиански модел беше избран от Силван Леви и Пиер Шабрие от ателието Vilebrequin за щур тунинг проект, който трябва да бъде представен на автомобилно изложение в Париж, което започва на 17 октомври. Те са превърнали стандартен „италианец“ в най-бързия Fiat Multipla, като са монтирали V8 двигател с мощност 1014 к.с., надстройки на шасито, вдъхновени от моторния спорт и ултра-широк бодикит.
Идеята за проекта стартира през 2019 г. и след успешна краудфъндинг кампания (метод за набавяне на средства от много хора с малки суми, но в случая има и по-големи спомоществователи) и три години упорита работа екстравагантният Multipla е готов. Подробните спецификации за автомобила ще бъдат оповестени на световната премиера в Париж.
Наскоро в интервю за списание Der Spiegel създателят на оригиналния дизайн на италианския модел Роберто Джолито заяви, че не смята колата за „Най-грозната на света“. Той признава, че по екстериора трябва да бъдат направени някои промени, които навремето са били невъзможни заради техническите ограничения на самата кола. Джолито добави, че Multipla може би е бил твърде радикален за времето си, но дизайнът не е проблем за автомобила.
Тунингованият Fiat Multipla е базиран на оригиналния преди фейслифта (1998-2004) и от пет врати е станал с три, а каросерията е изрязана на калниците и броните. Акцентът са квадратните предни и задни калници с интегрирани вложки в стил DTM, които значително увеличават вече впечатляващата ширина на Multipla.
Изпъкналата специално изработената предна броня, монтираният на предния капак спойлер, масивното задно крило и дифузьорът с прозрачни перки издигат визуалните модификации на друго ниво. „Лудият“ бодикит е създаден от W-Autosport и е комбиниран с уникален комплект джанти от Work с широки гуми Michelin.
Предсказуемо интериорът е променен, като стандартното шестместно купе отстъпва място на двуместна конфигурация. В добавка чифт състезателни седалки от Sabelt, състезателно кормилно управление и пълен ролкейдж (състезателна клетка) създават усещането за един истински автомобил за писта.
Тази Multipla е със задвижване от Chevrolet Corvette C6 Z06. Американският 6,2-литров V8 двигател е настроен допълнително, за да постигне мощност от 1014 к.с. Нормалният Fiat Multipla е със стандартен атмосферен 1,6-литров 16-клапанов 4-цилиндров агрегат, който произвежда 102 к.с. Тунингованият автомобил е с подсилено шаси и подобрени спирачки, които съответстват на увеличената мощност.