fallback

Tesla притиска Volkswagen на всички фронтове - дори в Германия

Model Y успя да измести лидера по продажби VW Golf на родния му пазар

Tesla е производител №1 на електрически автомобили в света, но продажбите на марката в Европа изоставаха в сравнение с други региони. Сега обаче ситуацията започва да се променя, като компактният електрически кросоувър Tesla Model Y задмина по продажби Volkswagen Golf дори в Германия.

Според Германската федерална служба за автомобилен транспорт (KBA), през септември 2022 г. са продадени 9846 бройки от Tesla Model Y, което е позволило на американския кросоувър да изпревари традиционните лидери на германския пазар Volkswagen Golf и Volkswagen Tiguan. Освен това Tesla Model Y надминава цялата гама електрически автомобили Volkswagen ID – продадени са общо 4127 коли.

Успехът на Tesla показва, че Volkswagen започва да губи позиции, тъй като новооткритата германска фабрика Giga Berlin увеличава производството, а китайската  Giga Shanghai удвоява бройката на електромобилите, които слизат от нейните конвейери. А тъй като германският пазар е най-големият в Европа, той може да се разглежда като барометър на продажбите на Стария континент.

Продажбите на Tesla в Европа също бяха стимулирани от рязкото покачване на цените на бензина, което накара купувачите да използват електрически превозни средства вместо автомобили с двигатели с вътрешно горене. Програмите за държавна подкрепа също допринесоха за повишеното търсене на електрически превозни средства в Германия.

От друга страна, продажбите на Volkswagen бяха засегнати от логистични смущения, причинени от военните действия в Украйна и смяната в ръководството на германския концерн след оставката на бившия изпълнителен директор Херберт Дийс.

fallback
  • #7
    До долния ( преди 2 години )
    Така е, късогледи са. Ако още преди 20 години бяхме преминали към електромобили и към възобновяеми източници, нищо от това което си описал нямаше как да се случи защото нямаше да сме зависими от такива енергоизточници.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Ето така се унищожава цял континент. Правиш война, поддържаш я, взривяваш газопроводите, слагаш марионетни правителства, които да измислят закони и правила обслужващи лобистите и започваш да печелиш на гърба на другите. В същото време фирмите и компаниите се чудят къде да отидат, за да не фалират заради високите цени на енергоносителите. Отиват в империята на злото САЩ и тук остават емигрантите и безработните. Жалка история. След 2 световни войни предизвикани от същите сега сме в 3-та.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Въпреки че тенденцията е ясна и според мен повече от устойчива, и Модел Y в най-скоро време ще излезе на първо място по продажби в Европа и света, статистиката за септември е подвеждаща заради "вълните на доставки" на Тесла.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    И вместо да се центрираш върху това на Вуте да му е зле, е по-полезно да гледаш ние да сме добре. Електромобилите и възобновяемите източници ни дават независимост и свобода. На практика всеки на всяко ниво може сам да си произвежда ток който да служи и за "гориво". Като почнеш от домакинство, минеш през малка фирма, голяма фирма, огромно предприятие, община, та стигнеш и до ниво държава, но така или иначе всички печалби остават в страната ни, а не изтичат навън.
  • #3
    До долния ( преди 2 години )
    А дано, ама надали. ДВГ може да умира, ама не днес. Първо ще умрат фирмите, които произвеждат ДВГ, но това ще стане чак 2035 година. Обаче заради дългия жизнен цикъл на ДВГ автомобилите, те ще продължат да се карат и да харчат гориво поне до 2050 година. Обаче пропускаш най-важното - от петрола не се прави само бензин, а газът не е само за горене. Къде забрави торовете, пластмасите и асфалта, които са само първото за което се сещам?
  • #2
    Последния Софиянец ( преди 2 години )
    ДВГ умира , а това е жалко за бензиностанцията с ракети !
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Голяма грешка направиха от volkswagen, като смениха Херберт Диис. Сега оставиха съдбата на volkswagen в ръцете на tesla и китайците. А статията е за Тесла, но китайците са им по-големия проблем.
fallback
Последни