IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

50-те най-продавани коли в България тази година

Toyota и Dacia ще спорят до последно за най-популярния модел у нас

Пазарът на нови автомобили в България продължава да забавя темпото: след 3222 регистрации през юли и 2892 през август, през обичайно силния септември новите коли у нас са едва 2420, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Свиването е причинено преди всичко от недостига на складови наличности - за почти всички модели чакането е вече между 6 и 12 месеца, а за някои - и над година.
    
     
Dacia Duster 2022
След слабия старт в началото на годината Duster навакса изоставането и си остава единственият конкурент на Corolla за първото място у нас
   
      
Три месеца преди края на 2022 вече изглежда почти сигурно, че Toyota ще завърши годината като марка номер 1 в България. През септември японската марка е увеличила аванса си пред Renault с още 147 автомобила и той вече е почти 700 бройки (3168 за Toyota и 2476 за Renault). В шестицата са още Dacia (2335), Volkswagen (1920), Skoda (1824) и Kia (1611).

Доста по-оспорвана е битката за първото място при отделните модели, където авансът на Toyota пред Dacia съвсем не е недостижим (вижте галерията под статията). От проблеми с доставките обаче вече страдат абсолютно всички. Най-продаваният нов модел през месец септември е Citroen C3, но със скромните 60 бройки, а още само три други автомобила надхвърлят границата от 50 регистрации (Corolla, Dacia Jogger и Skoda Octavia).

Недостигът на автомобили се отразява и на реекспорта, или поне на официалния реекспорт (при който колите се регистрират у нас и след това се отписват). По този показател от началото на годината лидер е Citroen (171 коли с прекратена регистрация), пред Skoda, Renault, Kia, Ford и Toyota. Любопитно е, че Nissan, който дълги години бе с най-много отписани автомобили, сега отчита една-единствена дерегистрация.
    
      
50-те най-продавани нови коли в България (ГАЛЕРИЯ):

 
  

0 от 500
  • #3
    20 rate up comment 7 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Последните години и те почнаха да залитат към ширпотребата и да правят глупости. В момента в който решиха да използват основа на BMW за наследник на легендарната Супра ми стана ясно накъде е тръгнала тази фирма. Да не говорим че най хубавите им модели изобщо не се продават в Европа. 4runner, Land cruiser 300, Land Cruiser J70, Tacoma, Camri. Тука в Европа предимно женски съпунерки продават.
  • #2
    20 rate up comment 25 rate down comment
    Фактически ( преди 1 година )
    Ако ти трябва кола, която да ти служи - вземаш Тойота! Ако искаш кола на която ти да и служиш - вземаш нещо немско и ставаш абонат на сервизите! Факт! Дачия е компромис заради цената. Ще и служиш, но няма толкова да те е яд, защото не си дал една торба с пари. Във времето обаче, като удариш чертата и сметнеш разходите по ремонти и изгубеното време излиза, че е било по-добре за малко повече пари една Тойота. Още повече, че Тойотите държат цена и при евентуална препродажба ще вземеш добри пари.
  • #1
    20 rate up comment 26 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота и всички останали. Единствената марка, която е символ на качество и здравина запазила тези качества през всичките години на съществуване. През последните години колите им са доста интересни от визуална гл.т. Едни от най-свежите и модерно изглеждащи коли. Цените им са атрактивни и не надути, въпреки голямото търсене в световен мащаб не само у нас. Към всичко това, като добавим гаранцията 10 г., нещата си идват на мястото. Не се сещам за друг производител с подобна гаранция. Респект Тойота!