IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето кои са 20-те най-продавани марки в Европа през 2022

България е пазарът с най-голям ръст на Стария континент, колкото и да не е за вярване

България има най-големия ръст в продажбите на нови автомобили в целия Европейски съюз, показва актуалната статистика на браншовата организация на производителите АСЕА. За първите осем месеца на 2022 у нас са регистрирани 19,858 леки автомобила, което е ръст от 12.9% спрямо същия период на миналата година. За август новите регистрации са 2480 - ръст от над 30%. Само още три пазара в Европа са с положителна тенденция тази година - Румъния (+5.8%), Латвия (+4.6%) и Кипър (+4.1%). Всички останали европейски пазари са със сериозен спад, като в Норвегия, Финландия, Дания и Литва той е над 20%.
      
       
Porsche
Porsche е една от шепата марки със съществен пазарен ръст тази година - над 9.7%. Добри новини преди очакваното първично публично предлагане на борсата
    
      
Впрочем българският ръст не бива да ви подвежда - той просто е постигнат върху много ниска изходна база през 2021.
  
 

НАЙ-ГОЛЕМИТЕ И НАЙ-МАЛКИТЕ
Най-големите пазари:
Германия - 1,643,069
Великобритания - 983,099
Франция - 970,930
Италия - 865,044
Испания - 533,042
Полша - 280,861
Най-малките пазари:
Люксембург - 28,501
БЪЛГАРИЯ - 19,858
Литва - 18,387
Естония - 14,371
Латвия - 11,162
Кипър - 7,885

България си остава един от петте най-малки пазара в ЕС в абсолютни мащаби, отстъпвайки дори на Люксембург, чието население е десет пъти по-малко. Впрочем данните на АСЕА се отличават чувствително от редовно цитираните от нас данни за регистрациите в МВР - отчасти защото някои марки (примерно Suzuki) не членуват в асоциацията, и отчасти защото подаваните към АСЕА числа обикновено не включват реекспорта.

Като цяло европейският пазар на автомобили е много далеч от нивата от 2018 - последната година, преди новите тестове за емисии, Covid-19 и недостигът на чипове да го разтърсят из основи. В традиционната си извадка на най-продаваните марки в ЕС сме добавили данни за същия период през 2018, за да видите разликата.
     
       
Най-продаваните марки автомобили в Европа (ГАЛЕРИЯ):


   
      

 

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Xbr4wl ( преди 2 дни )
    Неразбирам кой харесва , Тойота. И кой модели са красиви и най вече комфортни?Аза икономични слагам ,хибридите на последно място.Неразбирам ...
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Xbr4wl ( преди 2 дни )
    Неразбирам кой харесва , Тойота. И кой модели са красиви и най вече комфортни?Аза икономични слагам ,хибридите на последно място.Теразбирам ...
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Rusomir Yadrenski ( преди 2 дни )
    А бе, що няма руски коли?
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    С момента ако ще купувам кола точно тези топ 3 бих имал в предвид.
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    1-ви, Ягуар, отдавна не играе сред "премиум" брандовете. Откак индийците го взеха, разбраха, че ако не стана "масовка" им е спукана работата. Изкараха 2 модела XF, XE, посъбудиха интерес, и дотам. Дори фейслифт не им направиха. Нормално да се сринат. А заиграването с електрическите. ще ги довърши съвсем, както се очертава
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Sveto ( преди 3 дни )
    По малко коли но по скъпи и поддръжка а ягуар ще изчезне докато стане Електрическа марка
  • #2
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Само като видиш кои страни са начело, и кои в дъното, става ясно, че тука нещо не е точно както трябва!
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Какво става с Ягуар, що се срина чак толкова при положение че премиум брандовете се държат добре в кризисни времена