Концептуалният автомобил не е само смел поглед в бъдещето, безкомпромисни решения и ентусиазъм. Понякога е и пропусната възможност. А когато става въпрос за суперавтомобили нещата са и по-сериозни.
И ако началото е концепцията и повече обещания и мечти, следва конвейр и производство. Но не винаги нещата стават такива, каквито им се е искало на идеолозите, конструкторите и производителите. И вместо триумф на пазара, тези обещаващи суперколи събират прах в музеи или частни колекции. Или изчезват напълно в неизвестна посока. Изданието motor.ru направи преглед на суперколи, които биха направили света на автомобилите по-интересен и разнообразен. Но са се провалили.
Провалените суперколи (ГАЛЕРИЯ):
В средата на 80-те Nissan се заиграва с вече забравената концепция MID4, малко по-голяма от Volkswagen Golf II. Екстериорът е леко второстепенен - предницата напомня за Lotus Esprit, а мощните колони са копирани от Ferrari Testarossa. Но останалото - красота! Всичко най-добро, което е намерено в „кофите“, е натъпкано в двувратия автомобил.
Представен за първи път на изложение в Германия през 1985 г., MID4 е планиран да бъде пуснат в продажба в средата и края на 80-те години и да се конкурира със суперавтомобилите на Porsche и Ferrari. Отличава се със средно разположен двигател и задвижване на четирите колела, както и широк набор от технологии и функции, които в крайна сметка ще намерят място в други масови автомобили на Nissan.