fallback

Stellantis: Двигателят с вътрешно горене приключва след пет години

Корпорацията не вижда смисъл да инвестира в агрегати от стандарт Евро 7

От 2035 г. в държавите от Европейския съюз ще бъдат забранени за продажба всички нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това се знае отдавна. Тази крайна дата обаче изглежда на практика ще бъде изтеглена и то значително, става ясно от думи на Давиде Меле, вицепрезидент на корпорацията Stellantis в Италия.

 

 

Audi вече обяви, че ще спре разработването на двигатели с изкопаеми горива през 2026 г. преди да спре продажбата им (включително презареждащи се хибриди) през 2033 г. - т.е. две години преди влизането в сила на европейското законодателство. И всички производители ще последват примера, макар че все още не всички са потвърдили годината, когато преходът ще бъде ефективен и електричеството ще бъде енергия номер едно.

В интервю за италианската агенция ANSA по повод кръгла маса за екологичния преход, Давиде Меле каза, че концернът „желае да играе водеща роля и да корегира срока от 2035 до 2030 г.“. Според мениджъра от икономическа гледна точка сега няма да има голяма причина да се инвестира в надграждане на термични агрегати заради стандарта Евро 7, който трябва влезе в сила през 2025 г. и ще остави много двигатели с вътрешно горене „извън играта“ поради очевидни причини за емисиите на CO2.

 

 

Давиде Меле допълва, че корпорацията Stellantis би искала да има някои корекции на стандарта Euro 7, за да насочи повече инвестиции върху електрически мотори, а не върху надграждането на ДВГ.

„Ние сме в процес на преход, но нека не забравяме, че има законодателство - в този случай стандарта Евро 7, който задължава производителите да инвестират отново в разработването на по-чисти топлинни двигатели – продължава Меле. – Те трябва да изчезнат през 2035 г., но в действителност 2027-а вече ще бъде година, в която двигателят с вътрешно горене ще бъде погребан.“

 

 

fallback
  • #1
    МНОГО ГРЪМКО НО ... ( преди 1 година )
    Бъдещето на електромобилите е под въпросhttps://automedia.investor.bg/a/2-***/50201-badeshteto-na-elektromobilite-e-pod-vaprosШефовете на Stellantis и Renault притеснени за електрификациятаhttps://automedia.investor.bg/a/2-***/50816-shefovete-na-stellantis-i-renault-pritesneni-za-elektrifikatsiyataVolkswagen: Откъде ще вземем батерии за толкова електромобили?https://automedia.investor.bg/a/2-***/49795-volkswagen-otkade-shte-vzemem-baterii-za-tolkova-elektromobili
fallback
Последни