fallback

Stellantis: Двигателят с вътрешно горене приключва след пет години

Корпорацията не вижда смисъл да инвестира в агрегати от стандарт Евро 7

От 2035 г. в държавите от Европейския съюз ще бъдат забранени за продажба всички нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това се знае отдавна. Тази крайна дата обаче изглежда на практика ще бъде изтеглена и то значително, става ясно от думи на Давиде Меле, вицепрезидент на корпорацията Stellantis в Италия.

 

 

Audi вече обяви, че ще спре разработването на двигатели с изкопаеми горива през 2026 г. преди да спре продажбата им (включително презареждащи се хибриди) през 2033 г. - т.е. две години преди влизането в сила на европейското законодателство. И всички производители ще последват примера, макар че все още не всички са потвърдили годината, когато преходът ще бъде ефективен и електричеството ще бъде енергия номер едно.

В интервю за италианската агенция ANSA по повод кръгла маса за екологичния преход, Давиде Меле каза, че концернът „желае да играе водеща роля и да корегира срока от 2035 до 2030 г.“. Според мениджъра от икономическа гледна точка сега няма да има голяма причина да се инвестира в надграждане на термични агрегати заради стандарта Евро 7, който трябва влезе в сила през 2025 г. и ще остави много двигатели с вътрешно горене „извън играта“ поради очевидни причини за емисиите на CO2.

 

 

Давиде Меле допълва, че корпорацията Stellantis би искала да има някои корекции на стандарта Euro 7, за да насочи повече инвестиции върху електрически мотори, а не върху надграждането на ДВГ.

„Ние сме в процес на преход, но нека не забравяме, че има законодателство - в този случай стандарта Евро 7, който задължава производителите да инвестират отново в разработването на по-чисти топлинни двигатели – продължава Меле. – Те трябва да изчезнат през 2035 г., но в действителност 2027-а вече ще бъде година, в която двигателят с вътрешно горене ще бъде погребан.“

 

 

fallback
  • #31
    До 30 ( преди 2 години )
    Е то не е за гараж а за стандартно място на паркинг така остава поне половин метър до другата кола зависи колко са широки колите и как сте спрели иначе е ясно че за гараж трябват поне 3 на 5.50
  • #30
    анонимен ( преди 2 години )
    какви са тези места за паркиране по 12.5 кв.м. да не карате смарт 2.5 на 5 толкова са габарите на един автомобил направи си гараж и пробвай да паркираш и да си отвориш вратите 6 на 3.5 са минимум и височина 2.4 за автомобил ама то архитектите явно ходят к куелета на работа и никога през живота си не са виждали автомобил и после клиентите се чудят защо така https://youtu.be/8zwMK_RQgUc
  • #29
    Калая ( преди 2 години )
    Глупости
  • #28
    До 26 ( преди 2 години )
    Вече има серийно двуместен електрически ползван главно като учебен с 1 час издръжливост на батерията но разбира се теглото е главна пречка и се чакат твърдите батерии за да има значително подобрение..
  • #27
    До долния ( преди 2 години )
    Ами чакай си!Може да чакаш и Титаник да потъне или да изберат чернокож президент на САЩ. Или пък да изобретят електрически автомобил. Поредния, който си вярва, че щом той си мисли че нещо е невъзможно, значи не може да съществува от години!
  • #26
    Вълчо ( преди 2 години )
    Чекам да измислят самолетен двигател на акумулатори...
  • #25
    PLAID ( преди 2 години )
    Добивът, преносът и рафинирането на нефтените продукти изисква толкова ток, достатъчен да се зареждат всички ел.коли по света. "Замърсяват ли електромобилите" е едно изчерпателно обследване по темата, преведено на български език.
  • #24
    До долния ( преди 2 години )
    Браво! Почти позна!Но си забравил да покриеш и платната за движение между паркоместата и площта става още по-голяма. На практика 100 паркоместа не са 1200 квадратни метра, а поне 2000, на които могат да се разположат 400 киловата. Това означава, че могат да се захранват директно две зарядни по 150 kw, когато пече слънце. За година ще произведат 520 000квтч енергия достатъчна за 26 милиона километра - 200 автомобила по 13 000 км.
  • #23
    До 21 ( преди 2 години )
    Ами значи съм се объркал и се пада по 200 лв годишно за 12 квадрата панели правещи ток достатъчен за 15 000 км
  • #22
    До 20 ( преди 2 години )
    Дай и другите параметри де? Да видим дали мога да си инсталирам един такъв в двора.Колко струва, за колко време се изгражда?165 мегавата фотоволтаици заемат 1650 декара, струват около 200 милиона лв и на 25-та година все още не искат зареждане, а просто им изтича гаранцията че все още произвеждат 80% от първоначалната мощност. След още 25 години в мощността им просто ще падне на 60% от първоначалната.
fallback
Последни