fallback

Stellantis: Двигателят с вътрешно горене приключва след пет години

Корпорацията не вижда смисъл да инвестира в агрегати от стандарт Евро 7

От 2035 г. в държавите от Европейския съюз ще бъдат забранени за продажба всички нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това се знае отдавна. Тази крайна дата обаче изглежда на практика ще бъде изтеглена и то значително, става ясно от думи на Давиде Меле, вицепрезидент на корпорацията Stellantis в Италия.

 

 

Audi вече обяви, че ще спре разработването на двигатели с изкопаеми горива през 2026 г. преди да спре продажбата им (включително презареждащи се хибриди) през 2033 г. - т.е. две години преди влизането в сила на европейското законодателство. И всички производители ще последват примера, макар че все още не всички са потвърдили годината, когато преходът ще бъде ефективен и електричеството ще бъде енергия номер едно.

В интервю за италианската агенция ANSA по повод кръгла маса за екологичния преход, Давиде Меле каза, че концернът „желае да играе водеща роля и да корегира срока от 2035 до 2030 г.“. Според мениджъра от икономическа гледна точка сега няма да има голяма причина да се инвестира в надграждане на термични агрегати заради стандарта Евро 7, който трябва влезе в сила през 2025 г. и ще остави много двигатели с вътрешно горене „извън играта“ поради очевидни причини за емисиите на CO2.

 

 

Давиде Меле допълва, че корпорацията Stellantis би искала да има някои корекции на стандарта Euro 7, за да насочи повече инвестиции върху електрически мотори, а не върху надграждането на ДВГ.

„Ние сме в процес на преход, но нека не забравяме, че има законодателство - в този случай стандарта Евро 7, който задължава производителите да инвестират отново в разработването на по-чисти топлинни двигатели – продължава Меле. – Те трябва да изчезнат през 2035 г., но в действителност 2027-а вече ще бъде година, в която двигателят с вътрешно горене ще бъде погребан.“

 

 

fallback
  • #11
    До долния ( преди 2 години )
    Не е нужно да ни плащат, за да сме образовани и да пишем тук. Дори напротив ние сме плащали за образованието си. Затова знаем че през 1996 година всъщност е започнало и производството на първия приличен електромобил в наше време EV1 който за времето си е имал приличен пробег от 230 км и прилично ускорение от 8 сек до 100, и ограничен електронно до 130 км в час.Не ти ли прилича по параметри на първия електромобил на toyota произведен 2022 година? Спри да я хвалиш тази марка, дори да ти плащат ...
  • #10
    Анонимен ( преди 2 години )
    Дори самите атомни централи имат по един огромен ДВГ да произвежда ток за системите в случай на авария.още не е измислен начин как да съхраняваш Ел. енергия за по дълъг период от време.първият хибрид е на Тойота от 1996.за електромобили масово се заговори преди 12 години.от тогава до сега не са мръднали много въпреки че има вече големи технологии на тоя свят.друго ще се увеличи търсенето на редки и скъпоценни метали и вредни производства.Друго къде ще се складират излезлите от употреба батерии?
  • #9
    Анонимен ( преди 2 години )
    Родени след 2000 год ,нямат собствен автомобил и не им трябва.най много да търкалят някое скучетерче електрическо, скейтборд или туртинетка като Емили.туууууртууу туитууу и фюююююууууууу
  • #8
    Анонимен ( преди 2 години )
    Я да кажат подръжниците на електромобилите колко им плащат да пишат коментари тук?и откъде са толкова проникновени в бъдещето и знаят че всичко ще бъде на ток?И откъде ще се произвежда всичкия този,, екологичен,,ток ,от виглища или атомна енергия?Има физични закони на тоя свят които няма как да бъдат променяни, освен ако слънчевата система не се завърти наобратно?коментиращите тук са или някакви диванни професори или някакви електродженджърчета с нежни китки които цъкат пред компютъра,
  • #7
    До 3 ( преди 2 години )
    От къде разбра за такива доклади защото такова инфо не намирам най-вероятно защото просто лъжеш и мислиш че всеки се хваща на каквото и да напишеш
  • #6
    До 4 ( преди 2 години )
    Може да ти се иска лъжата ти да е вярна но повечето ток в Европа идва от ВЕИ и АЕЦ. ТИРовете също имат напредък Тесла почва доставката на влекачи с 800км пробег от декември а Мерцедес и други големи фирми планират след 1-2 години да почнат такива с по 500км пробег като разбира се внедряването върви след колите и градските автобуси а големите кораби са трудни но фериботите на къси разстояния масово минават на ток недей бърза толкова още малко ще си повярваш че си загрижен
  • #5
    До долния ( преди 2 години )
    При горене в топлофикацията, КПД , при производството на ток отива близо до 90%, защото се ползва и отпадната топлина. Дори при най-добрия сценарий, само 20 и 30% от енергията на горивото стига до колелата.
  • #4
    Коста до Рада ( преди 2 години )
    А какво ще каже г-н Миеле , как ще бъдат погребани ДВГ на кораби и ТИР-ове ,примерно ?! Или ще върнем галерите и платноходите по моретата и конските дилижанси по пътищата ?! Откъде толкова ел-енергия , та тя идва основно от изкопаемите горива ?! Значи , няма да преобразуваме директно химическата (топлинната) енергия в механична ( движение) , а ще удължаваме процеса , преминавайки и през ел-енергия С което КПД на преобразуването пада още ! Дали това е грижа за природата ,както се прокламира ?!
  • #3
    Пепи ( преди 2 години )
    ми то според докладите на оон от 1968 година , ню йорк и лондон трябваше отдавна да са под вода . ама не са .
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Така е въпрос на време е докато има достатъчно батерии и с тези темпове няма да е много години.. вече почти всеки голям производител на коли инвестира милиарди съвместно главно с корейци, китайци или Панасоник за да си осигури а тепърва има да навлизат твърдите батерии и клетки с 46мм диаметър
fallback
Последни