fallback

Stellantis: Двигателят с вътрешно горене приключва след пет години

Корпорацията не вижда смисъл да инвестира в агрегати от стандарт Евро 7

От 2035 г. в държавите от Европейския съюз ще бъдат забранени за продажба всички нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това се знае отдавна. Тази крайна дата обаче изглежда на практика ще бъде изтеглена и то значително, става ясно от думи на Давиде Меле, вицепрезидент на корпорацията Stellantis в Италия.

 

 

Audi вече обяви, че ще спре разработването на двигатели с изкопаеми горива през 2026 г. преди да спре продажбата им (включително презареждащи се хибриди) през 2033 г. - т.е. две години преди влизането в сила на европейското законодателство. И всички производители ще последват примера, макар че все още не всички са потвърдили годината, когато преходът ще бъде ефективен и електричеството ще бъде енергия номер едно.

В интервю за италианската агенция ANSA по повод кръгла маса за екологичния преход, Давиде Меле каза, че концернът „желае да играе водеща роля и да корегира срока от 2035 до 2030 г.“. Според мениджъра от икономическа гледна точка сега няма да има голяма причина да се инвестира в надграждане на термични агрегати заради стандарта Евро 7, който трябва влезе в сила през 2025 г. и ще остави много двигатели с вътрешно горене „извън играта“ поради очевидни причини за емисиите на CO2.

 

 

Давиде Меле допълва, че корпорацията Stellantis би искала да има някои корекции на стандарта Euro 7, за да насочи повече инвестиции върху електрически мотори, а не върху надграждането на ДВГ.

„Ние сме в процес на преход, но нека не забравяме, че има законодателство - в този случай стандарта Евро 7, който задължава производителите да инвестират отново в разработването на по-чисти топлинни двигатели – продължава Меле. – Те трябва да изчезнат през 2035 г., но в действителност 2027-а вече ще бъде година, в която двигателят с вътрешно горене ще бъде погребан.“

 

 

fallback
  • #41
    bota156 ( преди 1 година )
    добре че тогава НЯМА да има ес, и брюкселските зелки ще се търкалят по пазарите а не в европарламата
  • #40
    Бай Уй ( преди 1 година )
    Един пътнически самолет за един час изгаря толкова гориво, колкото моята кола за 20 години. Не мисля, че автомобилите са най-големият виновник за т.н. глобално затопляне.
  • #39
    Гошко ( преди 1 година )
    То ток няма да има скоро, те само електроколи ще произвеждат... Тотална липса на връзка с реалният свят...
  • #38
    Еладжия ( преди 1 година )
    Абе ти,с твоето паркомясто,нормален ли си? От къде го извади че 10кв.м. могат да произвеждат ток за автомобил? По добре спри , че много се излагаш. Или слънцето грее на макс денонощно и целогодишно?
  • #37
    Любопитен ( преди 1 година )
    Като дойде Епохата на Лудият Макс (2),какви ли коли ще се карат? Щото (работеща) инфраструктура НЯМА да има....
  • #36
    Алекс ( преди 1 година )
    Конят е най екологичното превозно средство трева има навсякъде!
  • #35
    Fatmaka ( преди 1 година )
    Ми ако нямате пари за къща с двор, защо по-дяволите ви е кола ?!?
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    По-скоро стелантис приключва до 5 години, уейки
  • #33
    До долните ( преди 1 година )
    Именно! При всички положения едно паркомясто заема много по-голяма площ, отколкото е площта необходима за инсталиране на фотоволтаици, които да генерират енергията, която ползва електромобила годишно.Един паркинг със 100 паркоместа може да генерира енергията за 200 автомобила. А паркоместата са в пъти повече от автомобилите, следователно няма никакъв проблем нито с площта нито с цената на оборудването за зареждане на всички автомобили и ток ще има на ниска цена. Засега желание няма.
  • #32
    До 32 ( преди 1 година )
    Разликата между гараж и паркинг е че в гараж от 2те страни има стена а на паркинга най-често до теб има кола широка да кажем 1.80 и като си отваряш вратата тя влиза и в неговото паркомясто докато в гараж опира стената вместо съседната кола която едва ли плътно си заема мястото до сантиметър щото няма да е широка 2.50 метра
fallback
Последни