fallback

Stellantis: Двигателят с вътрешно горене приключва след пет години

Корпорацията не вижда смисъл да инвестира в агрегати от стандарт Евро 7

От 2035 г. в държавите от Европейския съюз ще бъдат забранени за продажба всички нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това се знае отдавна. Тази крайна дата обаче изглежда на практика ще бъде изтеглена и то значително, става ясно от думи на Давиде Меле, вицепрезидент на корпорацията Stellantis в Италия.

 

 

Audi вече обяви, че ще спре разработването на двигатели с изкопаеми горива през 2026 г. преди да спре продажбата им (включително презареждащи се хибриди) през 2033 г. - т.е. две години преди влизането в сила на европейското законодателство. И всички производители ще последват примера, макар че все още не всички са потвърдили годината, когато преходът ще бъде ефективен и електричеството ще бъде енергия номер едно.

В интервю за италианската агенция ANSA по повод кръгла маса за екологичния преход, Давиде Меле каза, че концернът „желае да играе водеща роля и да корегира срока от 2035 до 2030 г.“. Според мениджъра от икономическа гледна точка сега няма да има голяма причина да се инвестира в надграждане на термични агрегати заради стандарта Евро 7, който трябва влезе в сила през 2025 г. и ще остави много двигатели с вътрешно горене „извън играта“ поради очевидни причини за емисиите на CO2.

 

 

Давиде Меле допълва, че корпорацията Stellantis би искала да има някои корекции на стандарта Euro 7, за да насочи повече инвестиции върху електрически мотори, а не върху надграждането на ДВГ.

„Ние сме в процес на преход, но нека не забравяме, че има законодателство - в този случай стандарта Евро 7, който задължава производителите да инвестират отново в разработването на по-чисти топлинни двигатели – продължава Меле. – Те трябва да изчезнат през 2035 г., но в действителност 2027-а вече ще бъде година, в която двигателят с вътрешно горене ще бъде погребан.“

 

 

fallback
  • #21
    До долния ( преди 2 години )
    Нищо не си разбрал. Пет квадрата стигат за 5 до 7 000 километра, а средния годишен пробег на автомобилите в европа е 13 000 така че ти трябват два пъти по пет квадрата, което е два пъти по 1500 лв, тоест ти трябват 10 квадрата и 3 000 лв. Дори 350 лв за 13 000 км на година много ли ти се струват? Колко километра можеш да минеш с 350 лв гориво?
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Като говорите за площ, знаете ли колко е голям един ядрен реактор като тези дето ги слагат на военните подводници? И знаете ли колко енергия произвежда това чудо? Примерно S6G има приблизителни размери 10х10х13м. Колкото малка къща. Произвежда до 165 Мегавата и с едно зареждане изкарва над 20 години.
  • #19
    До 12 ( преди 2 години )
    Стандартно паркомясто 5 на 2.5 метра е 12.5 квадратни метра а не 5 както пишеш. Ако мащабираме твоите сметки 1 паркомясто панели би било достатъчно за 12 до 16 хил км годишно на цена 7 хил лв което разпределено за 20 години е по 350 лв годишно
  • #18
    Шофьор ( преди 2 години )
    Нормално е, Stellantis да се откаже от двигателите, защото.. не могат да ги правят. Фиат 500 хибрид от 2021 има реален среден разход 5,5 литра на сто. Същия разход има VW Polo от 2011 година. Така че, както е казал Българина, на калпавия плувец, водораслите му пречат. При ел. колите също много изостават, реален среден разход на повечето им модели е над 20 квч на сто, което е дори над луксозните спортни модели на Тесла или Мерцедес. Отново си личи, кой не може да направи конглокентен продукт...
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Я кажи според тебе колко киловат часа електрическа енергия са необходими за годишния пробег на един електромобил и колко ще са необходими за онези 5 милиона електромобила за които говореше, да видим колко е този много ток дето не можел да се произведе от възобновяеми източници?
  • #16
    До долния ( преди 2 години )
    Правиш ли разлика между площта на автомобила и площта на паркомястото на което е паркиран? Говоря ти за 10 квадратни метра. Вземи една рулетка и примери колко е площта на едно паркомясто. Мога да се обзаложа че не можеш да паркираш на по-малко от 10 квадрата, защото няма да можеш да излезеш. Площта на един паркинг за 100 автомобила спокойно добива електрическата енергия за средният годишен пробег на тези 100 автомобила. Чиста физика, ако я разбираш. Кажи според тебе колко квадрата трябват?
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    *** какви глупости си написал за площта. На Ел. феновете физиката за нищо я няма та. Една площ на автомобил сравнен спане с такава големина и ширина никога няма да позволи компенсация на ток. Никога! Досега най добрите фотоволтаици имат КПД 27, 28%...Другото е студен ядрен синтез който още не е открит.
  • #14
    Какво точно не разбр ( преди 2 години )
    Площта необходима за производство на енергията на един електромобил заема по-малко място отколкото самия автомобил. Ако има място за автомобилите очевидно има и място за фотоволтаичните панели за тяхното зареждане. Като едното дори не пречи на другото, защото едно от естествените места е точно върху паркоместата на паркингите. Хем автомобилът ти стои на сянка докато си на работа, хем се зарежда.
  • #13
    Анонимен ( преди 2 години )
    По твоята физика ще засадиш на всяко парче земя фотоволтаична клетка ли? тогава сметни колко клетки трябва да засадиш за някой мегаполис от 5 млн.жители и ежедневно движещи се 1 млн. превозни средства.в България въобще няма движение и не е критерий за нищо.В Европа всеки ден се движат милиони автомобили и има чудовищен трафик
  • #12
    До 8 ( преди 2 години )
    Ами физичните закони казват, че по нашите географски ширини 1 kw фотоволтаична централа, която струва 1500 лв и заема 5 квадратни метра произвежда за година и 1300 киловата часа енергия, които са достатъчни за 5 до 7 хиляди километра годишно, като първата цифра е за 2,5 тонен suv с мощност 700 коня. Тоест на площ колкото едно паркомясто и 3000 лв се осигурява енергията за 25 години напред и за изминаване на 250 - 300 хиляди километра. По твоята физика какво излиза?
fallback
Последни