IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota реши проблема с колелата на bZ4x

Производството на електрическия SUV е възстановено

Toyota възобнови производството на своя електрически SUV bZ4x три месеца след като моделът беше свален от конвейера заради потенциално фатален дефект в окачването.


Toyota bZ4X


Както Toyota, така и Subaru, чиято модел Solterra е близнак на bZ4X и споделя същата платформа e-TNGA и ходова част, бяха принудени да спрат производството през юни и да изтеглят хиляди коли след съобщения, че колелата могат да паднат, докато колата е в движение. През лятото Toyota обяви сервизна акция, като посочи, че резки маневри, включително остри завои и внезапно спиране, могат да доведат до разхлабване на болтовете на главината, държащи колелата на място.

Около 2700 бройки от bZ4X и 2600 от Solterra бяха изтеглени в световен мащаб, за да се коригира проблема. От Toyota дори предложиха на своите клиенти, които вече са си закупили електрическия SUV, да изкупят обратно техните коли. Сега от компанията са категорични, че проблемът с колелата е разрешен успешно и производството на bZX4 отново може да започне.


Toyota bZ4X


За съжаление, това не е краят на трудностите за модела. Според Automotive News Europe, Toyota също е идентифицирала и отстранила потенциален проблем с въздушни възглавници, които са били неправилно инсталирани във фабриката.

Освен това, bZ4X ще трябва да се справи и с още едно сериозно предизвикателство, тъй като, докато беше спрян от производство, в САЩ беше приет нов закон за данъчните кредити за електромобили. Те ще се дават само на автомобили, произведени в Северна Америка. Моделът на Toyota обаче се сглобява в Япония, като цената му в Щатите стартира от 42 000 долара.


0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойотаджиите са бавни по 3 причини. Първо, километражът на всички Тойоти показва с доста повече - поне 5 км/ч повече при 90 и почти 10 при 140. Второ, шумните и нестабилни коли подсъзнателно карат шофьора да намалява скоростта. Трето, явно ги купуват неуверени и неопитни шофьори. А останалите шофьори ги режат, защото не е морално и отговорно към другите да караш с 80 при ограничение 90 при толкова натоватен трафик.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    11% е глобалният дял на чистите електромобили за август, като този процент е изцяло ограничен от недостатъчното предлагане.
  • #8
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Ами как да сте бързи, ако знаете че във всеки един момент може да ви паднат колелата, защото карате несигурен автомобил? И как да поемете риска да се блъснете в мантинела или не дай боже дърво, след като знаете че еърбекът не работи? То да те е страх въобще да го изкараш от гаража този автомобил, камо ли да го караш бързо.
  • #7
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И какво се оказва накрая? Сглобиха набързо някакъв електромобил, на който батерията не пасва, колелата не пасват, airbag не пасва. А бе почти нищо не пасва и сега ще се опитват да убедят клиентите да го купят и напълно аргументирано ще твърдят, че няма търсене и че клиентите им все още не искат да купуват електромобили. В същото време на всички големи пазари, продажбите на електромобили са се удвоили за година. От 2,5 на 5% пазарен дял в САЩ, от 5 на 10% в Европа и от 12 на 25% в Китай.
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    тойота–фен ( преди 1 година )
    До 2 --- Да, наистина, малко бавни сме. Ама това е щото гледаме новините че много бързи немски фенове, оли=го=френи, имат срещи със мантинели, стълбове, други каруцари по тел.а, а новините за такива са много
  • #5
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ами така е когато решават да сглобяват франкенщайн от случайно намерени части каквото е изостанало на пазара. Дори не успяха да намерят едни и същи батерии за нищожните 10 000 бр./год., а се наложи да произвеждат един и същ модел с батерии от два различни доставчика. Но дали това е изненада, в предвид факта, че toyota само до преди една година праваше агресивен черен пиар срещу точно тези същите производители на батерии, като обявяваше производството им за канцерогенно и изключително опасно.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Проблема е само с доставките за УСА, батерия на CATL нещо не пасва! В европа зареждат!
  • #3
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Собствениците сигурно много се радват, че най-накрая ще могат да си карат колите. Но само ако не се налага да ги зареждат на бърза зарядна под нула градуса. Тогава по-добре да си носят зимен спален чувал и термос с чай, защото ще трябва да изчакат на полето някоя и друга седмица, докато температурите скочат над 0-лата. И е добре да си заредят телефона с игрички, защото никой досега не е виждал тази кола да се зарежда с над 78 кВт.
  • #2
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "резки маневри, включително остри завои и внезапно спиране" - Това ли било? В такъв случай сервизната акция е била напълно безсмислена. Тойотаджиите винаги карат като бабички.
  • #1
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Браво на тях! Бързи както винаги. Отне им само четвърт век да разберат, че са тръгнали погрешен път и електромобилите са бъдещето, а след като започнаха да произвеждат първия си електромобил четвърт век по-късно им отне само четвърт година, за да успеят въобще да разберат защо им падат колелата. Първоначалната им версия беше, че не знаят защо. Но и в двата случая се правят на ощипана мома, че не разбират какво става, само за да забавят максимално производството на електромобили.