Скоро след пускането на пазара на електрическия кросуовър Toyota bZ4X, японската компания обяви изтеглянето в сервизите на 2700 бройки от модела, като същата съдба имаха и 2600 Subaru Solterra (една и съща кола, но с различни емблеми).
Причината е, че Toyota Motor все още не може да реши проблема с риска от падане на предните колела по време на движение, съобщава thedrive. Изтеглянето на автомобилите е заради дефекти на главината, които водят до тази сериозна опасност.
Докато се разреши техническия проблем, компанията с писма предложи на собствениците няколко варианта за компенсация. Единият е да изкупи обратно автомобилите, но конкретните условия на всяка сделка ще зависят от състоянието на колата. Което може да не се окаже най-добрата сделка за притежателите на bZ4X.
Отбелязва се, че е малко вероятно Toyota да компенсира дилърските надценки, с които са се сблъскали много купувачи. Като алтернатива собствениците могат да запазят кроусовъра и да изчакат завършването на кампанията. В този случай Toyota предлага няколко опции: възстановяване на разходите за гориво (при използване на кола с ДВГ), кредит от 5000 долара, удължаване на гаранцията и удължено безплатно зареждане на зарядни станции.
Toyota bZ4X излезе на пазара в две версии - с един и два двигателя. Базовият с предно задвижване е оборудван с агрегат с мощност 204 к.с. и може да ускорява до 100 км/ч за 8,4 секунди и благодарение на батерията от 71,4 квт/ч изминава до 500 км с едно зареждане. При двумоторната версия двигателите осигуряват обща мощност от 218 к.с. Времето за ускорение до 100 км/ч в топ модификацията е 7,7 секунди, а максималният пробег без презареждане е 460 км.