Японските власти започнаха разследване на най-голямото подразделение на Toyota Motor Corp - компанията Hino Motors, която произвежда камиони и автобуси, за манипулиране на данни за емисиите на вредни вещества в атмосферата.
Предполага се, че фалшификациите са започнали още през 2003 г., въпреки че от Hino Motors твърдят, че проблемите са започнали едва през 2016-а. Ако данните се потвърдят, то това може да бъде сериозен удар за цялата компания Toyota, съобщава Reuters. Toyota притежава 50,1% от акциите на Hino Motors, които паднаха с близо 10%.
Представители на японското министерство на обществените земи, инфраструктурата, транспорта и туризма извършват обиски в централния офис на Hino Motors в град Хино. Властите подозират ръководството на Hino Motors, че не позволява на инженерите да докладват за проблеми с двигателите.
Президентът на Hino Motors - Сатоши Огисо, се извини на репортери и каза, че компанията ще разработи нова система за корпоративно управление в рамките на три месеца. Освен това Hino Motors вече обяви изтегляне на около 68 000 камиона и автобуса.
Първият и най-мащабен „Дизелгейт“ бе през 2015 г., когато в САЩ под атака попадна германския концерн Volkswagen, който бе обвинен и осъден, че е използвал софтуер за манипулиране на данните за вредните емисии. Бяха наложени глоби и заведени съдебни, а сумите които изплати Volkswagen според различни данни възлизат на над 21 милиарда евро.
Впоследствие бяха извършени проверки на данните за емисиите в много компании - Daimler, BMW, Mazda, Suzuki, Yamaha, Nissan и други. И често всичко завършваше отново с глоби и изтегляне на автомобили.