Настоящото поколение на Toyota GR86 дебютира през 2021 г. и се предлага като забавна за шофиране спортна кола – поне така твърди автомобилният производител. Японците посочват още, че автомобилът е създаден за каране на писта, като при покупка предлага на американските си клиенти едногодишно членство в Националната автомобилна спортна асоциация (NASA).
Затова и напълно логично, след като получава повреда в двигателя на своята GR86, Блейк Алварадо се обръща към Toyota, като очаква, че компанията ще реши проблема. Колата е произведена през 2022 г. и е с пробег от 20 000 км. Вместо помощ обаче, мъжът получава снимка. Тя е направена преди 3 месеца и на нея се вижда, че колата на Алварадо се движи леко настрани. На Блейк е показано и видео, в което той кара друг GR86 и му е връчена сметка от 11 000 долара.
В Toyota решава, че снимката и видеото са напълно достатъчни, за да откажат гаранционно покритие на автомобила. Двигателят на колата отказва на 10 юли заради недостиг на масло, като направената проверка показва, че повредата е в лагера на коляновия вал. Алварадо твърди, че представител на производителя изобщо не е погледнал колата, а от компанията използват единствено снимката и видеото, за да обвинят собственика за повредата.
И наистина – от Toyota са категорични, че подобна повреда се получава най-вече при използване на колата за дрифт. Алварадо е предложил на дилъра да си поделят разходите по ремонта, но е получил отказ, тъй като търговецът не е искал да влиза в конфликт с компанията-производител.
В крайна сметка Блейк плаща 7000 долара за двигател на Subaru с малък пробег..Както е известно, Toyota GR86 и Subaru BRZ са на една платформа и споделят повечето си компоненти. Алварадо обаче не е доволен от развитието на ситуацията, като се е свързал с централата на Toyota и очаква отговор от нея.
Най-интересното в случая е, че както стана дума, Toyota рекламира GR86 като кола за по-екстремно шофиране, а това включва и дрифт. И ако при него се стига до повреда на двигателя, както твърди представител на марката, това означава, че компанията крие нещо от клиентите си.