IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota отхвърли гаранция по... снимка

Собственикът на GR86 обвинен, че е дрифтирал с кола, създадена за дрифт

Настоящото поколение на Toyota GR86 дебютира през 2021 г. и се предлага като забавна за шофиране спортна кола – поне така твърди автомобилният производител. Японците посочват още, че автомобилът е създаден за каране на писта, като при покупка предлага на американските си клиенти едногодишно членство в Националната автомобилна спортна асоциация (NASA).


Toyota дрифт


Затова и напълно логично, след като получава повреда в двигателя на своята GR86, Блейк Алварадо се обръща към Toyota, като очаква, че компанията ще реши проблема. Колата е произведена през 2022 г. и е с пробег от 20 000 км. Вместо помощ обаче, мъжът получава снимка. Тя е направена преди 3 месеца и на нея се вижда, че колата на Алварадо се движи леко настрани. На Блейк е показано и видео, в което той кара друг GR86 и му е връчена сметка от 11 000 долара.

В Toyota решава, че снимката и видеото са напълно достатъчни, за да откажат гаранционно покритие на автомобила. Двигателят на колата отказва на 10 юли заради недостиг на масло, като направената проверка показва, че повредата е в лагера на коляновия вал. Алварадо твърди, че представител на производителя изобщо не е погледнал колата, а от компанията използват единствено снимката и видеото, за да обвинят собственика за повредата.

И наистина – от Toyota са категорични, че подобна повреда се получава най-вече при използване на колата за дрифт. Алварадо е предложил на дилъра да си поделят разходите по ремонта, но е получил отказ, тъй като търговецът не е искал да влиза в конфликт с компанията-производител. 

В крайна сметка Блейк плаща 7000 долара за двигател на Subaru с малък пробег..Както е известно, Toyota GR86 и Subaru BRZ са на една платформа и споделят повечето си компоненти. Алварадо обаче не е доволен от развитието на ситуацията, като се е свързал с централата на Toyota и очаква отговор от нея.

Най-интересното в случая е, че както стана дума, Toyota рекламира GR86 като кола за по-екстремно шофиране, а това включва и дрифт. И ако при него се стига до повреда на двигателя, както твърди представител на марката, това означава, че компанията крие нещо от клиентите си.


0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Объркал си се. Toyota няма големи маржове, а разчита на много продадени бройки заради ниската цена и печели от оборот, а не от надценка. Въобще няма да се учудя скоро Тесла да ги настигне по печалби въпреки че продава десет пъти по-малко автомобили но наистина с голям марж.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като човек, притежавал сравнително скъп, чисто нов японски автомобил с топ оборудване, мога да ти потвърдя, че много от глезотиите и инженерните постижения, с които сме свикнали на европейските коли, там просто ги няма. Как иначе се прави един от най-големите маржове в индустрията?
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До дрифтъра ( преди 1 година )
    Този двигател няма ли си датчици за нивото на маслото и температурата на антифриза и маслото?Пак аматьорщина от Toyota. При опасност за двигателя, автомобилът спокойно може да влезе в авариен режим или дори напълно да угасне при необходимост за да се предпази.Много преди това може да извежда съобщение на екрана, звуков сигнал, мигане на лампичка или каквото там се сетиш, за да предупреди шофьора, че нещо не е ред наред, преди да му изключи двигателя принудително.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойотка (Хино моторс) днес си е признала поредната измама - 20 години е лъгала за емисиите на камионите поради неспособност на инженерите да влязат в регулациите. Новото им шефче си ще си посини челото да се извинява, но без независимата проверка са си мълчали като гЯзове. В Аутоблог много на удобно са събрали всичките измами на японски производители на едно място. Няма един, който да не се е сцепил да ***, и то с десетилетия.
  • #6
    5 rate up comment 6 rate down comment
    дрифтър ( преди 1 година )
    Някой отново се е изгубил в превода или си е измислял яко. Причината не е заради дрифта, а заради недостиг на масло в двигателя, както е и установено. Другото, което не се споменава е, че дрифтъра не е поглеждал стрелката за температурата на антифриза и маслото. При всички случаи преди да блокира двигателя температурата се е покачила над допустимото, но той не е спрял дрифтърските изпълнения и се е получил фала. При тези положения няма на света ДВГ дори и на Тойота, който да не изпуши.
  • #5
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма абсолютно нищо в дрифтенето, което да разваля механиката на колата. Гумите, окачването донякъде. Стига да приемем, че Тойотка е кола, което е доста спорно.
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Джо ( преди 1 година )
    Петърчо, дрифтенето не е екстремно шофиране, а чикиджийски номер, който разваля колата. Иначе по случая - американския хитрец не само е дрифтил като отнесен, но е и изпържил двигателя. Така че няма какво да се жалва.
  • #3
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1: Ха-ха, Тесла дето продават FSD за 10000 долара който няма изгледи да бъде завършен това десетилетие ли? Къде си тръгнал да сравняваш производители с традиции със пирамидални борсови балони..
  • #2
    13 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нормално. Който си мисли, че с Тойотка си е купил спортен автомобил, или автомобил въобще, сам си е виновен. С Ферари или Ламборгини, обслужването е често и скъпо, защото ТОВА СА РЕАЛНОСТИТЕ на пистовото каране. А Тойотка лъже. Както винаги.
  • #1
    7 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Виждате ли разликата? Тесла дори стимулира клиентите си и да дрифтят като има специален режим drift mode, като единственото, което може да се повреди са гумите. Ето защо Toyota ще си остане динозавър и дните и са преброени.