Купуването на нов автомобил със сигурност има своите предимства, но съществуват и недостатъци, които си струва да вземете предвид, преди да се решите. Освен че трябва да се справяте с амортизацията, сте длъжни да се съобразявате с графика за обслужване. При това буквално.
Ако не го правите, ще се повтори историята с жител на Боуманвил (Онтарио), който си научи урока по трудния начин. Канадецът Мойсей Фосуо е собственик на Ram 1500 EcoDiesel от 2018, който купува чисто нов. Гаранцията на пикапа е 100 000 км (62 000 мили), но двигателят блокира на 91 000 км (56 544 мили), след като до този момент няма никакви проблеми и колата служи вярно на семейния мъж с две деца и кучета.
Фоусо, който е електротехник по професия, се свързва с дилъра, за да съобщи за проблема и остава неприятно изненадан, защото се оказва, че е гаранцията му вече не е валидна. Причината е, че е пропуснал смяна на маслото на автомобила.
„Закарах колата в сервиз, откъдето информираха, че двигателят вече не работи и трябва да бъде сменен. Когато ги попитах защо това не се покрива от гаранцията, ми беше отговорено, че не съм сменил маслото на 50 000 км“, обяснява мъжът пред CTV News Toronto.
Оказва се обаче, че мъжът е сменял маслото, но не в официален сервиз на марката. Оттам са го уведомили, че може да кара своя пикап още 24 000 км, след което маслото отново трябва да бъде сменено. Собственикът на колата се оправда, че при покупката не е получил ръководство за употреба, тъй като цялата информация от него е била качена на информационно-развлекателната система. Така Фосоу е нямало как да знае на какви интервали трябва да се сменя маслото. А всъщност не само 16 000 км (9942 мили) или 12 месеца – зависи кое настъпи първо.
„Оторизираният дилър на Ram ни съобщи, че споменатата поддръжка не е извършена според установените параметри. Няма колебание от наша страна да спазваме разпоредбите на гаранцията, стига те да се отнасят за фабричен дефект. Повреди или повреди, приписвани на друг източник, са отговорност на собственика“, коментира представител на компанията.
Така електротехникът ще трябва да плати около 15 000 долара от джоба си за замяна на двигателя. Фосуо обаче не разполага с подобни средства и ще се наложи пикапът му да бъде бракуван. А това е поредното доказателство, че закупуването на нова кола идва с набор от отговорности, с които нейният собственик трябва да се съобразява, за да има валидна гаранция.