IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

15 000 долара за пропусната смяна на маслото

Толкова ще плати собственик на RAM 1500, след като двигателят му блокира

Купуването на нов автомобил със сигурност има своите предимства, но съществуват и недостатъци, които си струва да вземете предвид, преди да се решите. Освен че трябва да се справяте с амортизацията, сте длъжни да се съобразявате с графика за обслужване. При това буквално.


Ram 1500


Ако не го правите, ще се повтори историята с жител на Боуманвил (Онтарио), който си научи урока по трудния начин. Канадецът Мойсей Фосуо е собственик на Ram 1500 EcoDiesel от 2018, който купува чисто нов. Гаранцията на пикапа е 100 000 км (62 000 мили), но двигателят блокира на 91 000 км (56 544 мили), след като до този момент няма никакви проблеми и колата служи вярно на семейния мъж с две деца и кучета.

Фоусо, който е електротехник по професия, се свързва с дилъра, за да съобщи за проблема и остава неприятно изненадан, защото се оказва, че е гаранцията му вече не е валидна. Причината е, че е пропуснал смяна на маслото на автомобила.

„Закарах колата в сервиз, откъдето информираха, че двигателят вече не работи и трябва да бъде сменен. Когато ги попитах защо това не се покрива от гаранцията, ми беше отговорено, че не съм сменил маслото на 50 000 км“, обяснява мъжът пред CTV News Toronto.

Оказва се обаче, че мъжът е сменял маслото, но не в официален сервиз на марката. Оттам са го уведомили, че може да кара своя пикап още 24 000 км, след което маслото отново трябва да бъде сменено. Собственикът на колата се оправда, че при покупката не е получил ръководство за употреба, тъй като цялата информация от него е била качена на информационно-развлекателната система. Така Фосоу е нямало как да знае на какви интервали трябва да се сменя маслото. А всъщност не само 16 000 км (9942 мили) или 12 месеца – зависи кое настъпи първо.

„Оторизираният дилър на Ram ни съобщи, че споменатата поддръжка не е извършена според установените параметри. Няма колебание от наша страна да спазваме разпоредбите на гаранцията, стига те да се отнасят за фабричен дефект. Повреди или повреди, приписвани на друг източник, са отговорност на собственика“, коментира представител на компанията.

Така електротехникът ще трябва да плати около 15 000 долара от джоба си за замяна на двигателя. Фосуо обаче не разполага с подобни средства и ще се наложи пикапът му да бъде бракуван. А това е поредното доказателство, че закупуването на нова кола идва с набор от отговорности, с които нейният собственик трябва да се съобразява, за да има валидна гаранция.

0 от 500
  • #21
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 3 месеца )
    Простите хора могат и да научат нещо по отношение, обноски и практика. Тъпите нямат шанс. Вродено е! Ген.
  • #20
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До бай пешо ( преди 3 месеца )
    Ти в ред ли си с главата? Определено не си, като ти чета глупостите. Лизинга е финансов аспект, а не технически. От техническа гл.т. нещата са други. Ако колата не бъде обслужвана на определен периоа от време/км, то гаранцията отпада независимо дали се е счупила или не колата. Чисто и просто НЯМАШ повече гаранция, защото не си изпълнил условията по поддръжката.Виждам, че никога не си имал нова кола не ги знаеш нещата, но философстваш, което е глупаво да го правиш.
  • #19
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Хм ( преди 3 месеца )
    Е тия смени на маслото на 20-30 хил. Км разказват играта на новитв коли. Ако се сменяше на 10-12х.км щяха да изкарват много повече. При тежки условия дори на 5-8хкм.
  • #18
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    волво е за хора, чийто сексуален живот е "приключил окончателно" джереми кларксон
  • #17
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Бай Пешо - добавка ( преди 3 месеца )
    Това което съм написал по долу важи за собственици, които нямат лизингови договори. Когато сте ЗАДЪЛЖЕН чрез лизингов договор да спазвате препоръките за обслужване, тогава нещата стоят по друг начин но, това важи само за клиенти по бедност!!!
  • #16
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Бай Пешо продължение ( преди 3 месеца )
    ... без наличие на щета. На Автомобил, който е в нормално техническо състояние не може да му бъде прекратена гаранция без виновно причинена щета. За това! Който прави обслужване на други място и поддържа автомобила си в "кондиция" не може да бъде санкциониран!!! Обслужвайте автомобилите си както искате и където искате. Отговорността е ваша но нямате задължение да го правите при "технически неграмотни мародери".
  • #15
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 3 месеца )
    До #10 Много заблуден народ има по тази земя! Робското ни съзнание не прави разлика между ПРЕПОРЪКА и ЗАДЪЛЖЕНИЕ. В нормалните страни се спазва правилото, че клиент не може да има задължение към продукт. (Съдебна практика) По тази причина там такива глупости не важат. Гаранция отпада, когато клиент е причинил виновно щета, която е настъпила в следствие неспазване на препоръките за експлоатация. Необслужването на автомобил е предпоставка за такава щета, но не е ПРИЧИНА за отпадане на гаранцията.
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До #10 ( преди 3 месеца )
    Интервалът трябва да се спазва. Колега с Киа не му признаха гаранцията за 100 км над написаното в сервизната книжка.
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Quarts ( преди 3 месеца )
    Масло сменям само при дильр на всеки 5000 мили. Само 60 $.
  • #12
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аз пък съм сигурен, какъв е цвета на кожата на тоя Мойсей! Те, тия не са баш хора!