fallback

ЕС иска зарядни станции на всеки 60 км

Държавите трябва да представят национални планове до 2024 г.

С 36 гласа „за“, 2 „против“ и 6 „въздържал се“ Комисията по транспорт и туризъм на Европейския парламент одобри проекта за преразглеждане на директивата за инфраструктура за алтернативни горива Dafi. Новият текст модифицира предложението на Европейската комисия, представено през юли 2021 г., със серия от коригиращи мерки, които звучат като „бъдете бързи“, адресирани до политиците, информира Insideevs.

 

 

Евродепутатите се присъединяват към изпълнителния план на ЕС и искат поне една зарядна станция за електрически автомобили на всеки 60 км по главните пътища на Стария континент. Същото разстояние трябва да бъде гарантирано и за камиони и автобуси, но само в Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T). Промяната също така предвижда камионите да имат две специализирани станции в центровете за зареждане до 2028 г. вместо една до 2031 г. Въпреки това ще има изключения в региони, които са по-трудни за инфраструктура, както и на острови и особено сложни пътища.

Що се отнася до водорода, ако Брюксел досега изискваше станция за зареждане с гориво на всеки 150 км до 2031 г., Комисията по транспорта иска повече - една станция, но на всеки 100 км и то до 2028 г.

 

 

Следващата стъпка и задача на държавите членки ще бъде да представят национални планове за постигане на целите до 2024 г. Сега проектът ще трябва да се разгледа в пленарната асамблея на Европейския парламент и ако бъде одобрен, ще представлява основата за преговори с държавите-членки за подходящо законодателство, преди да се превърне в регламент, който да се прилага във всички страни от ЕС.

Комисията по транспорт смята също така, че работата на местата за зареждане или бензиностанциите трябва да бъде удобна за потребителя. Цените трябва да бъдат представени прозрачно за kWh или за kg и трябва да е възможно удобно плащане. До 2027 г. трябва да бъдат въведени данни в ЕС относно местата за достъп за алтернативни горива с информация за наличност, време за изчакване и цени на различните станции.

 

 

fallback
  • #12
    До 10 ( преди 2 години )
    На мен за септември App-ът ми изчислява разход от 1.28 лв./100 км., за какви панели изобщо говорим? И не е само цената на самите панели, има проектиране, разрешителни, монтаж...
  • #11
    До 5 ( преди 2 години )
    "Ефективно е ако панелите зареждат друга батерия от която после да си зареждаш колата. Така енергията се натрупва."Забравих да отговоря и на това. На практика точно това представляват бързите зарядни станции. Батерия която се зарежда предварително с по-малка мощност, а после отдава тази енергия много бързо, без да натоварва мрежата. Също така може да се зарежда от фотоволтаичните навеси върху зарядната станция.
  • #10
    До 5 ( преди 2 години )
    Тоест онези 65 квадратни метра ще осигурят 13 киловата мощност и 15 600 - 18 200 киловатчаса енергия на година. Тази енергия стига за около 100 хиляди км на година в продължение на 25 години. Общо 2,5 милиона километра.13 kw фотоволтаична централа струва около 15 000 лв Е колко пък да е скъпо да платиш 15 000 лв за 2,5 милиона километра? Излизат ти по 0,6 ст за километър. 60 стотинки за 100 км. Колко пари ще платиш за 100 хиляди км за една година за гориво? Над 17 000 лв всяка г ...
  • #9
    До 5 ( преди 2 години )
    Всъщност ефективността на панелите е около 20% и от 1000 вата, които падат на квадратен метър, фотоволтаиците усвояват 200 вата и няма как да усвоят 300 дори през лятото. И през зимата и през лятото при перпендикулярно огряване дават 200 вата. При различен ъгъл ватовете падат. Лятно време произвеждат повече енергия на ден защото слънцето пече повече часове. За всяка година за нашата географска ширина на квадратен метър падат 1200-1400 киловат часа, за които ти трябват 5 кв.м. фотоволтаици
  • #8
    До долния ( преди 2 години )
    Точно електромобилите и батериите ще помогнат най-много за падане на цените на тока, защото могат да съхраняват енергията от възобновяемите източници, които заради своята природа произвеждат огромно количество енергия, но не могат да го произведат точно когато ти трябва, а го произвеждат когато те могат. От друга страна, електромобилите се нуждаят от едно зареждане на десетина дена и няма голямо значение кога точно ще ги заредиш.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Идеята е добра, дори похвална. Да сложат и по едно кафе поне, че докато чакаш да имаш какво да правиш. Но както е казал 6, а ток?ВЕИ.. не може да се разчита. А блаженни са вярващите че тока ще поевтинее "драстично".
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    А ток, откъде??? Трагикомедия! Зелките са тотално изперкали. Обясняват ни, как да се изкъпем за 90 секунди, а тръгнали "На всеки километър" зарядно да правят!!! Големи концерни се изнизват от Европа заради ценовия шок на електроенергията, а пък те, на ток ще карате миксерите! Карлуково, ряпа да яде!
  • #5
    До 4 СКЪПО Е! ( преди 2 години )
    Защото слънчевите панели не произвеждат почти нищо. 150 вата на квадратен метър. В пика на летния сезон може да качат до 300 вата. Електрическите коли им трябва огромно количество енергия и то веднага. Освен ако не си решил да стоиш на зарядната станция 3 дена. Бавно зарядно за вкъщи примерно 10KWh. ако трябва да го захраниш директно с панели ще ти трябват поне 65 квадратни метра. Ефективно е ако панелите зареждат друга батерия от която после да си зареждаш колата. Така енергията се натрупва.
  • #4
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Защо тия зарядни станции не ги правят с козирки на които да са монтирани слънчеви панели...
  • #3
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Ама те сега са на по-често бе :D
fallback
Последни