С 36 гласа „за“, 2 „против“ и 6 „въздържал се“ Комисията по транспорт и туризъм на Европейския парламент одобри проекта за преразглеждане на директивата за инфраструктура за алтернативни горива Dafi. Новият текст модифицира предложението на Европейската комисия, представено през юли 2021 г., със серия от коригиращи мерки, които звучат като „бъдете бързи“, адресирани до политиците, информира Insideevs.
Евродепутатите се присъединяват към изпълнителния план на ЕС и искат поне една зарядна станция за електрически автомобили на всеки 60 км по главните пътища на Стария континент. Същото разстояние трябва да бъде гарантирано и за камиони и автобуси, но само в Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T). Промяната също така предвижда камионите да имат две специализирани станции в центровете за зареждане до 2028 г. вместо една до 2031 г. Въпреки това ще има изключения в региони, които са по-трудни за инфраструктура, както и на острови и особено сложни пътища.
Що се отнася до водорода, ако Брюксел досега изискваше станция за зареждане с гориво на всеки 150 км до 2031 г., Комисията по транспорта иска повече - една станция, но на всеки 100 км и то до 2028 г.
Следващата стъпка и задача на държавите членки ще бъде да представят национални планове за постигане на целите до 2024 г. Сега проектът ще трябва да се разгледа в пленарната асамблея на Европейския парламент и ако бъде одобрен, ще представлява основата за преговори с държавите-членки за подходящо законодателство, преди да се превърне в регламент, който да се прилага във всички страни от ЕС.
Комисията по транспорт смята също така, че работата на местата за зареждане или бензиностанциите трябва да бъде удобна за потребителя. Цените трябва да бъдат представени прозрачно за kWh или за kg и трябва да е възможно удобно плащане. До 2027 г. трябва да бъдат въведени данни в ЕС относно местата за достъп за алтернативни горива с информация за наличност, време за изчакване и цени на различните станции.