fallback

Автопаркът в Европа остарява, но вярва в електричеството

Индустрията отчита спад на производство и подобряване на безопасността

Европейският автомобилен пазар застарява, но в същото време твърдо вярва в триумфа на електричеството През 2021 г. дялът на електрическите автомобили на пазара на ЕС почти се е удвоил и възлиза на около 10% от общия автопарк на ЕС. Такива данни предостави Сигрид де Врис - главен изпълнителен директор на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).

В момента в автомобилния сектор работят 12,7 милиона европейци. Въпреки това, в резултат на зараждащия се преход от автомобили с конвенционални двигатели към електрически автомобили, значителен брой работни места вероятно ще изчезнат в средносрочен план. И това въпреки факта, че новите работни места изискват изцяло нови профили на умения.

Според Сигрид де Врис, автомобилната индустрия вече е инвестирала сериозно в програми за преквалификация и повишаване на квалификацията. ACEA също допринесе чрез съосноваването на Алианса на автомобилните умения на ЕС. Каква ще е ефективността на предприетите мерки ЕС, ще се види много скоро при замяната на бензиновите автомобили с електрически.

Междувременно ACEA обяви и спад в производството на автомобили в Европа (-8% през 2021 г.), което нанася значителни щети на индустрията. В резултат на забавянето на производството продажбите на нови автомобили също продължават да спадат. Миналата година продажбите на нови автомобили в ЕС са паднали до 9,7 милиона единици - с 3,3 милиона по-малко, отколкото през кризисната година на пандемията от коронавирус.

В същото време от асоциацията регистрират увеличение на средната възраст на европейските автомобили - леки (12 години), камиони (14 години), микробуси (12 години) и автобуси (13 години), като смятат това за тревожна тенденция.

„Ако искаме да пуснем в експлоатация най-чистите и безопасни нови превозни средства, трябва да гарантираме, че мобилността остава достъпна за всички европейски граждани“, каза Сигрид де Врис.

Има обаче една област, в която наистина има подобрение в представянето и това е пътната безопасност. Тук, според ACEA, е регистрирано 17-процентно намаление на смъртните случаи по пътищата на ЕС. Въпреки това и тук предстои още много работа, за да бъдат постигнати напълно целите на програмата Vision Zero.  На първо място това е внедряване на най-модерните системи за подпомагане на водача, които трябва да станат стандартен тип оборудване за всички нови автомобили, сглобени на европейски автомобилни конвейери.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Тока ще е в пъти над себестойността си 1-2 зими докато се натрупат достатъчно ВЕИ и се стабилизират доставките на въглища и газ но петрола едва ли някога ще спадне и с 50% от сегашната цена щото ОПЕК+ вече намалява доставките.. Ембаргото на ЕС за петрол от Русия тепърва ще влиза в сила в края на годината докато газта, въглищата и тока от там вече са спрени а също до края на годината Франция смята да си пусне реакторите повечето от които сега са спрени заради рекордна горещина и поддръжки
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    17, значи идват едни 9к разлика (засега, и 99% нямят къща и собствено зарядно) / година, което значни поне 4-5г да изравниш разликата в цената на ДВГи елктрокарите. Оттук насетне всеки сам си решава, но + неудобството вечно да търсиш станция и да се молиш да е празна + времето за зареждане + недоразвиата (липсваща) инфраструктура.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Всяка година би трябвало да се ходи за следното на електрокара: Правят се проверки на всички основи агрегати. Също така се извършва диагностика на електронните ситеми. Проверя се и високоволтовата верига, както и закрепването на тяговата батерия.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    За 20 кВч на 100 км:13000*20/100 = 2600 кВчАко зареждаш само на платени зарядни станции и кВч е 0.90 лв тогава:2600 * 0.90 = 2340 лв на година * 12 = 28 080 лв.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    А в статията са пропуснали едно нещо (може би нарончно) - вярваха в електирфикациата, докато беше по евтино, и има привилегиите (паркиране, данъци, безплатни зараядни). В момента, в който ги махнат (което се случва бавно, но славно), ще дойде и голямото изтрезняване. Пример от Германия: паркираш безплатно, докато зареждаш, макс, 4ч, след това е 6Е/ч. Тока според станцията е околко 1Е/квч.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Математиците, айде сега таи семтка и за електрокарите, да видим какво ще излзе? Сметнете при 18-20квч/100км. (и това е ако се кара до към 120). И да не ми излизате после с номера - ама няма поддръжка, споко, и елелтрокарите, ще почнете да ги вкарвате на 30к за "проверка" .
  • #12
    До 12 ( преди 2 години )
    Обърнал съм се към 11. С тебе сме писали заедно.
  • #11
    До долния ( преди 2 години )
    Аз съм добре с математиката, за разлика от тебе. Забравил си да умножиш тези 13 хиляди по 12 години, за да получиш колко гориво се изгаря средно за живота на автомобила.Тогава получаваме, че на теория средно един автомобил изминава 156 000 км. А дали е така на практика? В България такъв автомобил се води неразличим от нов.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    13000 * 8 /100 = 1040 литраАко е 3 лева литър: 1040 * 3 = 3120 лева за година3120 * 12 години = 37440 лева
  • #9
    До 10 ( преди 2 години )
    Я сметни пак, колко се харчат за 13000 км. при 8л./100км., че нещо си скаран с математиката!? Другите ти сметки са същите като горната. Карай, лафа да върви!
fallback
Последни