fallback

Защо покупката на дизелов модел от Европа може да се окаже кошмар

Някои системи на такъв автомобил създават сериозни ядове на собственика

Във времена на пълен недостиг на нови автомобили гражданите насочиха вниманието си към вторичния пазар. А на него има много коли с дизелови двигатели, внесени от Европа. Експерти обаче предупреждават, че покупката на такъв употребяван автомобил може да се окаже кошмар за новия собственик.

Обикновено във всяка сравнително по-нова дизелова кола, внесена от Европа, има няколко системи, които могат да създадат редица проблеми. Това е AdBlue - нетоксична течност за дизеловата изпускателна система, направена от силно пречистена урея и дейонизирана вода, използвана за да обработи отработените газове, както и филтър за твърди частици, конвертор и EGR клапан за рециркулация на отработените газове.

Често в дизелова кола филтърът за твърди частици се запушва още по европейските пътища. В резултат на това, когато автомобилът пристигне и намери своя купувач, проблемът се усеща от изписването на грешка на таблото. Повече шофьори не придават голяма значение на това, тъй като филтърът може да бъде премахнат. Собственикът отива в сервиз с молба за извършване на такава процедура и изненада установява, че заедно с филтъра трябва да се изключи и AdBlue системата. А това са съвсем други пари.

Възможно е, разбира се, собственикът да поиска само премахване на филтъра за твърди частици (именно заради пестене на пари), но след това система AdBlue няма да изкара дълго време. Тя ще започне да създава проблеми, а шофьорът трябва да следи количеството течност в резервоара. Ако нивото му е минимално, електрониката ще ограничи скоростта на автомобила, а ако уреята е напълно изчерпана, двигателят дори няма да запали.

Проблеми ще има и дори само ако бъде премахнат катализатора. Филтърът за твърди частици и AdBlue бързо ще се повредят, просто защото работят само в тандем с конвертора. Що се отнася до EGR клапана, той функционира отделно от всички изброени по-горе устройства. Така че собственикът има опции – да се изолира, без да се пипа нищо, или точно обратното. И тук обаче си има тънкости.

На първо място, вентилът също се запушва със сажди и отлагания с течение на времето. Разбира се, той може да бъде демонтиран и почистен, но това не помага за дълго. Поради това е по-лесно да инсталирате специален “фърмуер", с който блокът за управление на двигателя няма да "вижда" клапана. Това обаче също е допълнителен разход, така че май е по-добре да бъде предпочетен автомобил с бензинов мотор.

fallback
  • #24
    на шекерчу ... ( преди 2 години )
    пак му е изпушила неуДачията! )))
  • #23
    Вин ( преди 2 години )
    Подкрепям 9 Съседът има 3ка дизел с две турбини 2017 и си купи 5ца плуг ин 2019! Иначе, се прави на баровец по кафетата, все с петицата за гъзария, но тръгна на дълъг път с тройката на жена му. Като се върна го питах, защо, едното е лимо с повече коне, комфорт - "а, гори като луда", ми отговаря!
  • #22
    Пропов ( преди 2 години )
    Високо технологичен дизел втора употреба!? Ако ще и на 2 години да е и на 50 хил.км(щот дизел се купува да се кара много) проблемите почват почти веднага. Просто заради еко магиите модерните дизели са фрашкани с разни периферни системи. Включително и нови недоизпипани неща , само и само да се догонят все по строгите норми. И това вече не е двигател , а няква лабораторна колаборация в експериментален стадии. Изпитателят е купувача. С бензиновите не е чак толкова страшно.
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Баш топ са старите дизели набират като колело
  • #20
    Оня ( преди 2 години )
    Споко , електричките скоро ще оправят проблема с ДПФ , ЕГР , адблу , и всички подобни педеpacтии
  • #19
    До 18 ( преди 2 години )
    Годините и километрите не са основен фактор при тия машини. Особено ако е джип. По важно е как е поддържана колата, как е карана, дали е стояла в гараж, дали е карана зимата....и др. с малко повече желание и търсене можеш да си намериш стара кола която ще надживее новите. Не че не харесвам и новите коли, но просто имам особена носталгия към старите коли. Не мога да спра да ги купувам. Всеки пък като намеря нещо старо и запазено и ми е кеф. Старите Мерцедеси и японските джипове са ми любими.
  • #18
    до 17 ( преди 2 години )
    Да здрави са, но последните подобни вече гонят 20 години. Т.е. при нормално каране като за дизел не можеш да се надяваш да са под 350-400к км. А дори 500к не е невъзможно. При такъв пробег дори блока вече е консуматив.
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Дизела е топ. Особено старите турбо дизели с механични дюзи и гнп са безотказни. Не са капризни и на гориво. Вървят и с ниско качество нафта. Може и с олио или старо изгоряло масло ако няма друго. Също има вариант да се направи и на газ. Няма електроники. Консумативи и части има бол и са почти без пари. Дюза 50лв. Филтър 15лв...Комплект за пълен основен ремонт, бутала, лагери, сегменти... 500лв. и си караш колкото си искаш. Да не съм луд да купувам нова кола.
  • #16
    до долните ( преди 2 години )
    Ха тия мантри за дизел 5/100 не на мен дизел нормално под 7/100 нема и с тия цени на горивата дизела пада позорно а че газта размазва дизела като цена и ефективност в ровя вече няма Никакво съмнение
  • #15
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Те щото бензиновите са неразличими от нови, карани от една баба, само до Лидл. Що е влязло все е скрап. Никойне си продава 10 годишната кола ако е читава, средната възраст на колите в Германия излетя нагоре яко. Кой е луд да купува в тая криза. Може да се окаже обаче, че *** който сте си купили преди година сега струва повече, със всичките му установени и неустановени кусури.
fallback
Последни