fallback

Защо покупката на дизелов модел от Европа може да се окаже кошмар

Някои системи на такъв автомобил създават сериозни ядове на собственика

Във времена на пълен недостиг на нови автомобили гражданите насочиха вниманието си към вторичния пазар. А на него има много коли с дизелови двигатели, внесени от Европа. Експерти обаче предупреждават, че покупката на такъв употребяван автомобил може да се окаже кошмар за новия собственик.

Обикновено във всяка сравнително по-нова дизелова кола, внесена от Европа, има няколко системи, които могат да създадат редица проблеми. Това е AdBlue - нетоксична течност за дизеловата изпускателна система, направена от силно пречистена урея и дейонизирана вода, използвана за да обработи отработените газове, както и филтър за твърди частици, конвертор и EGR клапан за рециркулация на отработените газове.

Често в дизелова кола филтърът за твърди частици се запушва още по европейските пътища. В резултат на това, когато автомобилът пристигне и намери своя купувач, проблемът се усеща от изписването на грешка на таблото. Повече шофьори не придават голяма значение на това, тъй като филтърът може да бъде премахнат. Собственикът отива в сервиз с молба за извършване на такава процедура и изненада установява, че заедно с филтъра трябва да се изключи и AdBlue системата. А това са съвсем други пари.

Възможно е, разбира се, собственикът да поиска само премахване на филтъра за твърди частици (именно заради пестене на пари), но след това система AdBlue няма да изкара дълго време. Тя ще започне да създава проблеми, а шофьорът трябва да следи количеството течност в резервоара. Ако нивото му е минимално, електрониката ще ограничи скоростта на автомобила, а ако уреята е напълно изчерпана, двигателят дори няма да запали.

Проблеми ще има и дори само ако бъде премахнат катализатора. Филтърът за твърди частици и AdBlue бързо ще се повредят, просто защото работят само в тандем с конвертора. Що се отнася до EGR клапана, той функционира отделно от всички изброени по-горе устройства. Така че собственикът има опции – да се изолира, без да се пипа нищо, или точно обратното. И тук обаче си има тънкости.

На първо място, вентилът също се запушва със сажди и отлагания с течение на времето. Разбира се, той може да бъде демонтиран и почистен, но това не помага за дълго. Поради това е по-лесно да инсталирате специален “фърмуер", с който блокът за управление на двигателя няма да "вижда" клапана. Това обаче също е допълнителен разход, така че май е по-добре да бъде предпочетен автомобил с бензинов мотор.

fallback
  • #44
    Казал съм! ( преди 1 година )
    В целия свят, Няма по-голямо извращение от дизеловите леки автомобили. И единственото място от целия свят, където се използва масово това извращение е Европа,наложено от германските концерни.
  • #43
    анонимен ( преди 1 година )
    май е по-добре да бъде предпочетен автомобил с бензинов мотор......май,юни,август...дизела си има предимства ако е по-новичък не на 300к+ км когато всички компоненти са амортизирани!
  • #42
    gadinabd@mail.bg ( преди 1 година )
    Боли ме шпагата имам си кон имам си каручка.имам само лек проблем с отработените газове ама е поносим
  • #41
    анонимен ( преди 1 година )
    Дори съединителя предвид че разпределя по-нисък въртящ момент, ако производителя не е спестил много при него има потенциал да изкара малко повече.
  • #40
    до Ахтунг ( преди 1 година )
    Всъщност от масовите страшни неща при дизела - турбо, дюзи, егр, дпф, само съединителя е проблем. При бензина турбото не е с променлива геометрия и надува по-слабо, само дето работи при по-висока температура. Бензина е по-финно гориво с по-малко примеси и дюзите не се задръстват. ДПФ-а почти винаги е в температура за регенерация и само трябва да получи кислород - да върнеш газта, а и бензина хвърля много по-малко сажди.
  • #39
    Иванов ( преди 1 година )
    Всичко написано е вярно. Даже ще добавя още няколко проблема , които струват една количка пари- дюзи и двумасов маховик. Съвременния употребяван дизел е кошмар. Особено ,ако е над 200 000 км.
  • #38
    Павел ( преди 1 година )
    Евро 5 на дизеловите двигатели е в пъти по сполучлив от Евро 6
  • #37
    Хуй ( преди 1 година )
    Спрете за копирате глупави руски статии бе
  • #36
    Чочо ( преди 1 година )
    Няма нищо по добро от v8
  • #35
    Реьултат ( преди 1 година )
    Такъв е резултата, когато статиите се пишат от хора с почти никакви познания. Съвременният дизел има много по-дълъг ресурс от съвременния бензинов ДВГ. Айде сега ще почнат да валят въпроси и хейтове. Само, че нямам време за това.
fallback
Последни