fallback

Защо покупката на дизелов модел от Европа може да се окаже кошмар

Някои системи на такъв автомобил създават сериозни ядове на собственика

Във времена на пълен недостиг на нови автомобили гражданите насочиха вниманието си към вторичния пазар. А на него има много коли с дизелови двигатели, внесени от Европа. Експерти обаче предупреждават, че покупката на такъв употребяван автомобил може да се окаже кошмар за новия собственик.

Обикновено във всяка сравнително по-нова дизелова кола, внесена от Европа, има няколко системи, които могат да създадат редица проблеми. Това е AdBlue - нетоксична течност за дизеловата изпускателна система, направена от силно пречистена урея и дейонизирана вода, използвана за да обработи отработените газове, както и филтър за твърди частици, конвертор и EGR клапан за рециркулация на отработените газове.

Често в дизелова кола филтърът за твърди частици се запушва още по европейските пътища. В резултат на това, когато автомобилът пристигне и намери своя купувач, проблемът се усеща от изписването на грешка на таблото. Повече шофьори не придават голяма значение на това, тъй като филтърът може да бъде премахнат. Собственикът отива в сервиз с молба за извършване на такава процедура и изненада установява, че заедно с филтъра трябва да се изключи и AdBlue системата. А това са съвсем други пари.

Възможно е, разбира се, собственикът да поиска само премахване на филтъра за твърди частици (именно заради пестене на пари), но след това система AdBlue няма да изкара дълго време. Тя ще започне да създава проблеми, а шофьорът трябва да следи количеството течност в резервоара. Ако нивото му е минимално, електрониката ще ограничи скоростта на автомобила, а ако уреята е напълно изчерпана, двигателят дори няма да запали.

Проблеми ще има и дори само ако бъде премахнат катализатора. Филтърът за твърди частици и AdBlue бързо ще се повредят, просто защото работят само в тандем с конвертора. Що се отнася до EGR клапана, той функционира отделно от всички изброени по-горе устройства. Така че собственикът има опции – да се изолира, без да се пипа нищо, или точно обратното. И тук обаче си има тънкости.

На първо място, вентилът също се запушва със сажди и отлагания с течение на времето. Разбира се, той може да бъде демонтиран и почистен, но това не помага за дълго. Поради това е по-лесно да инсталирате специален “фърмуер", с който блокът за управление на двигателя няма да "вижда" клапана. Това обаче също е допълнителен разход, така че май е по-добре да бъде предпочетен автомобил с бензинов мотор.

fallback
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Имам Тоиота, изгорелите газове на прегледа са 0.03 0.05 при допустима норма 1.5, но понеже е 2000год компютъра я вкарва 1ва група, всичко е за пари. Но най важно е поддръжката
  • #33
    Achtung ( преди 1 година )
    Дърт дъргел, най-добре атмосферка с многоточково впръскване, слагаш газ и това е. Новите бензини с турбо и директно впръскване са същите изедници като дизелите.
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    В комплект с тия неудачи може да добавим и повреда в дюзите и повече човек няма да помисли за дизел.Иначе си има предимства,мощност в ниски обороти,икономичност.Имам две дизелови коли,и двете са в топ състояние,всичо зависи от подръжката и начина на шофиране :)
  • #31
    Ала бала ( преди 1 година )
    Колите 60 % са в това състояние от неправилен ремонт!?
  • #30
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ток за електрички произведен от въглища))))
  • #29
    Анонимен ( преди 1 година )
    Като чета коментарите на някакви,,електричкаджии,, имам чувството че са велосипедисти
  • #28
    младен ( преди 1 година )
    До 9-10Ами да си купиш ауди хибрид не е най-умното нещо. Я вземи да пробваш японски хибрид. 2 тона 180 по магистралата 8/100л как ти се струва???
  • #27
    Пропов ( преди 1 година )
    Пич човешкият мозък има 3% КПД. То ест хич не е ефективен. Че му трябват и по няколко часа сън всяко денонощие да презареди. С какво да го заменим аджеба? Айде вземи си Ел. колата с КПДто и тръгни да пътуваш. За разлика от мозъка си , ще трябва да го зареждаш на всеки около 2 до 3 часа и това ще отнема по няколко часа. А като ти каталяса батерията след няколко години, ако имаш късмет да не я повредиш щото е отдолу ниско, пък в БГ пътищата са знаем какви? Е, какво ти подсказват твоите 3% мозък?
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Дизел не дизел пак е двг тоест много по малоефективен от ел кола или хайбрид а а ко сложим цената на горивата като фактор по зле и от газ и от биоетанол.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    13, милинкия, какви брони, какви сажди!? Колата ми е вече на 150 хил.км. и хромираните накрайници на ауспусите светят, по-чисти са от сифилистичната ти уста. Ама ти на село по-нов дизел от Е36 май не си виждал, а?
fallback
Последни