fallback

Защо покупката на дизелов модел от Европа може да се окаже кошмар

Някои системи на такъв автомобил създават сериозни ядове на собственика

Във времена на пълен недостиг на нови автомобили гражданите насочиха вниманието си към вторичния пазар. А на него има много коли с дизелови двигатели, внесени от Европа. Експерти обаче предупреждават, че покупката на такъв употребяван автомобил може да се окаже кошмар за новия собственик.

Обикновено във всяка сравнително по-нова дизелова кола, внесена от Европа, има няколко системи, които могат да създадат редица проблеми. Това е AdBlue - нетоксична течност за дизеловата изпускателна система, направена от силно пречистена урея и дейонизирана вода, използвана за да обработи отработените газове, както и филтър за твърди частици, конвертор и EGR клапан за рециркулация на отработените газове.

Често в дизелова кола филтърът за твърди частици се запушва още по европейските пътища. В резултат на това, когато автомобилът пристигне и намери своя купувач, проблемът се усеща от изписването на грешка на таблото. Повече шофьори не придават голяма значение на това, тъй като филтърът може да бъде премахнат. Собственикът отива в сервиз с молба за извършване на такава процедура и изненада установява, че заедно с филтъра трябва да се изключи и AdBlue системата. А това са съвсем други пари.

Възможно е, разбира се, собственикът да поиска само премахване на филтъра за твърди частици (именно заради пестене на пари), но след това система AdBlue няма да изкара дълго време. Тя ще започне да създава проблеми, а шофьорът трябва да следи количеството течност в резервоара. Ако нивото му е минимално, електрониката ще ограничи скоростта на автомобила, а ако уреята е напълно изчерпана, двигателят дори няма да запали.

Проблеми ще има и дори само ако бъде премахнат катализатора. Филтърът за твърди частици и AdBlue бързо ще се повредят, просто защото работят само в тандем с конвертора. Що се отнася до EGR клапана, той функционира отделно от всички изброени по-горе устройства. Така че собственикът има опции – да се изолира, без да се пипа нищо, или точно обратното. И тук обаче си има тънкости.

На първо място, вентилът също се запушва със сажди и отлагания с течение на времето. Разбира се, той може да бъде демонтиран и почистен, но това не помага за дълго. Поради това е по-лесно да инсталирате специален “фърмуер", с който блокът за управление на двигателя няма да "вижда" клапана. Това обаче също е допълнителен разход, така че май е по-добре да бъде предпочетен автомобил с бензинов мотор.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Дизел и дънки не се купуват!!!Голяма радост,докато не станеш редовния абонат в сервиза.Дори обслужването е по-скъпо.Пуши,вони,цапа,вибрира,трака,айде няма нужда.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    По принцип покупката на дизелов автомобил с AdBlue е кошмар, предвид предстоящата му тотална липса на пазара, с което цените му ще излетят в космоса (ако вече не са там), но всички нови дизели са оборудвани с такива системи за нещастие на любителите им. "Благодарение" на ФВ дизела приключи в Европа за леките и лекотоварни
  • #2
    Ко каза? Ко? ( преди 2 години )
    Всяко едно от изброените би довело до спиране от движение на колата в нормалните държави.Инж. *** не го вълнува какво бълва тедеито и какво съответно диша еле пък пунктовете за ГТП.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Така ще е с бензиновите автомобили до 2025, когато след приемането на евро 7, ще им сложат ли да тях подобни или дори по-сложни системи, които да намалят емисиите.Като нищо ще станем свидетели на двуцилиндров двигател с три турбини и мощност 200 коня, който буквално ще е консуматив.
fallback
Последни