IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Учени от Харвард разработват революционна батерия

Специалистите твърдят, че зареждането е за 3 минути и има 20 години живот

Компанията Adden Energy, основана от учени от Харвардския университет, разработва батерия, която може да направи революция в индустрията на електрическите автомобили, ако бъде реализирана с характеристиките, които са анонсирани сега. Американската стартираща компания обещава пробив в технологиите, който позволява батерията да се зарежда за… три минути, съобщава Carsguide.

 

branded-pouch-cell-1001x565-(1).jpg

 

Информации за подобни разработки се появяват непрекъснато. Тази батерия, уверяват специалистите, е от нов тип твърдотелна литиево-метална. И освен супер бързо зареждане, може да се направи 10 000 пъти, което означава около 20 години живот.

Ако това откритие е реалистично и се приложи на практика, то ще бъде решен един от най-сериозните проблеми пред електромобилите – времето за зареждане на батериите. В момента зареждането от празно до пълно може да отнеме часове в зависимост от технологията на автомобила и захранването. Времето и капацитетът на зареждане също зависят от вида на батерията. Всички електрически превозни средства използват литиево-йонни батерии, но се разработват нови видове в търсене на по-бързо зареждане и по-дълга работа.

Екипът на Adden Energy допълва, че в литиевите батерии йоните се движат през течен или гелообразен електролит, докато тези в твърдо състояние използват твърд материал за транспортиране на тези частици. Съоснователят и член на борда на Adden Energy - Ксин Ли казва, че новият тип батерия е идеален за електрически автомобили: 


ELECTROCAR.jpg


„Ние се заехме да комерсиализираме тази технология, защото я виждаме като уникална в сравнение с други твърдотелни батерии. Постигнахме в лабораторията от 5000 до 10 000 цикъла на зареждане през живота на батерията в сравнение с 2000 до 3000 цикъла на зареждане дори за най-добрите в класа сега. Това може да промени играта“, посочва Ли.

Батериите, с които Ли и екипът му работят, са в лабораторен мащаб с размерите на монета, но Adden Energy се надява да има батерия в пълен размер в рамките на три до пет години.

Изпълнителният директор на Adden Energy - Уилям Фицхю каза: „Значителен брой хора в САЩ нямат къде да заредят електрическа кола в дома си. Например 37 процента от американците нямат гаражи, така че зареждането през нощта у дома не е възможно. Електромобилите трябва да се презареждат в сравнимо време с превозните средства с вътрешно горене, тоест колкото бихте прекарали на бензиностанция.“


Ioniq 5.jpg
 

В момента Ioniq 5 е един от най-бързо зареждащите се електрически автомобили на пазара, благодарение на своята съвместимост със зарядно устройство от 800 V и това означава, че може да зарежда от 10-80 процента за около 18 минути с помощта на супер бързо зарядно устройство с 350kW DC. Използвайки зарядно устройство от 50kW, Ioniq 5 може да премине от 10-80 процента за около един час. Домашен стенен модул често е 11kW и с него за Ioniq 5 ще са нужни шест часа за зареждане от 10-80 процента.

 

 

0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 2 месеца )
    Теоретиците сте тези, дето само обяснявате как нещо не може да стане. И си оставате с едната гола теория. Колите и парите ги гледате през крив макарон.
  • #25
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Някой ( преди 2 месеца )
    Дано не са учени като Киро Простия,че ще се запалят преди да са я направили тая батерия.
  • #24
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До дододо долния ( преди 2 месеца )
    Абе теоретик!Живееш в държава в която все още гърмят фризери и бойлери заради непостоянно напрежение в мрежата! Държава в която при малко по силен вятър прекъсва тока, а при по обилен сняг полувината население остава без ток за по 2-3 дни!Какво ми обясняваш мощност и енергия!Няма инфраструктура която да пренесе и поддържа сигурна енергията необходима да се захранят масово електрички в България,още повече такива които ще се зареждат през 200км! Няма и скоро няма да има!70 години не я оправиха!
  • #23
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Никога не съм разбирал логиката да обявявате батериите за мръсни за производство, след като се замърсява еднократно не в градовете при първоначалното им производство, а след това 10-20 г. не замърсяват въобще, а после се рециклират за следващи10-20 г. живот.В същото време смятате постоянното копаене на горива за безвредно, а добива на нефт замърсява точно колкото и добива на материали за батерии, но след това замърсява още веднъж в градовете при изгаряне всеки божи ден, а не веднъж на 20 г.
  • #22
    1 rate up comment 4 rate down comment
    SHS_G ( преди 2 месеца )
    Нищо не се споменава за материалите/металите, от които е изградена тази батерия. Ако са пак от редките ценни метали замърсяването ще продължи със страшна сила и естествено ще се скъпи. Дано дългият им живот компенсира донякъде това.
  • #21
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 2 месеца )
    Истината е , че ДВГ умира , и това е добра новина за всички ! Освен за бензиностанцията с ракети !
  • #20
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Забравих ( преди 2 месеца )
    И най-голямата заблуда е, че мощните зарядни станции са опасност за мрежата. Обаче всички специалист обясняват как зарядните и електромобилите всъщност не са заплаха, а помощ за мрежата, защото могат да връщат енергия в нея при опасност за сигурността и. Мрежата в Тексас се разпадна заради претоварване на един далекопровод и само 200 мегавата за 5 минути, щяха да предотвратят това разпадане, което костваше седмица за възстановяване. Сега вече инсталираха батерии на ключови места за целта.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Единствената разлика е, че автомобилите няма да стоят да задръстват паркинга, а ще спрат за 3 минути на колонката и след зареждане ще продължат.Тези които така или иначе ще седнат на Хепи, само те ще зареждат на по-ниска цена на бавните 50 зарядни на всяко паркомясто само с по 50 киловата мощност. Тези които ще пият кафе и са до тоалетна ще заредят на средна цена за 15-тина минути на 150 kW зарядни, същите като сегашните, които вече са инсталирани по магистралата на десетина места.
  • #18
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Може да сме глупачета, ама сме образовани за разлика от тебе и правим разлика между мощност и енергия. Също и знаем, че рекорда за денонощие е 30 000 автомобила преминали по магистралата в двете посоки.Тоест не те интересува мощността, а колко енергия ти трябва за час. Ако трябва да се заредят 100 автомобила за час, няма никакво значение дали има активни 100 колонки по 40 киловата, 50 по 80 киловата или 5 колонки по 800 киловата. Все ще заредят 40 мегаватчаса, независимо от мощността.
  • #17
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Муахаха ( преди 2 месеца )
    И съвсем друг е въпроса каква ел. мрежа трябва да има за да понесе достатъчно напрежение, че примерно 10 коли на мястото на Шела с Хепито до Пловдив да заредят едновременно батерии по 40квч(да съм добронамерен и да не кажа 75 като на теслите и т.н.) за 3мин ..... веднъж като се закачат толкова и после цял ден никой няма да зарежда там заради отстраняване на авария :-) :-) :-) :-) Живота не е само мечти глупачета!