IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Учени от Харвард разработват революционна батерия

Специалистите твърдят, че зареждането е за 3 минути и има 20 години живот

Компанията Adden Energy, основана от учени от Харвардския университет, разработва батерия, която може да направи революция в индустрията на електрическите автомобили, ако бъде реализирана с характеристиките, които са анонсирани сега. Американската стартираща компания обещава пробив в технологиите, който позволява батерията да се зарежда за… три минути, съобщава Carsguide.

 

branded-pouch-cell-1001x565-(1).jpg

 

Информации за подобни разработки се появяват непрекъснато. Тази батерия, уверяват специалистите, е от нов тип твърдотелна литиево-метална. И освен супер бързо зареждане, може да се направи 10 000 пъти, което означава около 20 години живот.

Ако това откритие е реалистично и се приложи на практика, то ще бъде решен един от най-сериозните проблеми пред електромобилите – времето за зареждане на батериите. В момента зареждането от празно до пълно може да отнеме часове в зависимост от технологията на автомобила и захранването. Времето и капацитетът на зареждане също зависят от вида на батерията. Всички електрически превозни средства използват литиево-йонни батерии, но се разработват нови видове в търсене на по-бързо зареждане и по-дълга работа.

Екипът на Adden Energy допълва, че в литиевите батерии йоните се движат през течен или гелообразен електролит, докато тези в твърдо състояние използват твърд материал за транспортиране на тези частици. Съоснователят и член на борда на Adden Energy - Ксин Ли казва, че новият тип батерия е идеален за електрически автомобили: 


ELECTROCAR.jpg


„Ние се заехме да комерсиализираме тази технология, защото я виждаме като уникална в сравнение с други твърдотелни батерии. Постигнахме в лабораторията от 5000 до 10 000 цикъла на зареждане през живота на батерията в сравнение с 2000 до 3000 цикъла на зареждане дори за най-добрите в класа сега. Това може да промени играта“, посочва Ли.

Батериите, с които Ли и екипът му работят, са в лабораторен мащаб с размерите на монета, но Adden Energy се надява да има батерия в пълен размер в рамките на три до пет години.

Изпълнителният директор на Adden Energy - Уилям Фицхю каза: „Значителен брой хора в САЩ нямат къде да заредят електрическа кола в дома си. Например 37 процента от американците нямат гаражи, така че зареждането през нощта у дома не е възможно. Електромобилите трябва да се презареждат в сравнимо време с превозните средства с вътрешно горене, тоест колкото бихте прекарали на бензиностанция.“


Ioniq 5.jpg
 

В момента Ioniq 5 е един от най-бързо зареждащите се електрически автомобили на пазара, благодарение на своята съвместимост със зарядно устройство от 800 V и това означава, че може да зарежда от 10-80 процента за около 18 минути с помощта на супер бързо зарядно устройство с 350kW DC. Използвайки зарядно устройство от 50kW, Ioniq 5 може да премине от 10-80 процента за около един час. Домашен стенен модул често е 11kW и с него за Ioniq 5 ще са нужни шест часа за зареждане от 10-80 процента.

 

 

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрическите коли имат само един вариант не щата да стават бързо и той директна смяна на батерията. Това би могло да стане за около минута. Имаше такива прототипи направени преди години. Но фирмите явно се отказаха заради скъпата и сложна инфраструктура която е необходима.
  • #5
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бързото зареждане поврежда батерията. Пък и колкото да се напъват никога една батерия няма да може да се зареди по бързо от резервоар с гориво. Сега обикновена кола се зарежда за около 1 минута. Ако поискат могат да го направят дори за няколко секунди да е зареждането както е при формула 1. На бензиностанциите обикновено са до 50 литра в минута.
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    За всеки пробив са необходими поне пет години за да влезе в производство. Ето например тесла обясняваха преди две години че им остават само пет до 10% работа за да изчистят проблемите за масовото производство на батериите 4680, които представиха тогава и даже имаха поточна линия, но им трябваше година и половина само за да настроят линията. Дори към момента са все още на тестово производство и не са започнали масовото производство. За от статията вероятно ще трябват десетина години
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ами засега най-близкото което е в производство и по пътищата е 480 kw зареждане което позволява зареждане на батерията за 15 минути. За пет минути на такава зарядна автомобилът зарежда 200 км. Тоест за всеки хиляда километра трябва да отделиш 25 минути за зареждане. Дори да караш по магистрала, това са поне 9 часа шофиране и е нормално за 9 часа да спреш поне два пъти по за 10-15 минути до тоалетна и за хапване през което време автомобилът ще бъде зареден. Проблем ли ти е?
  • #2
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    През няколко месеца все някой проваи пробив при батериите. Ама на хартия. Реално още няма нищо и определено в близко бъдеще няма и да има.
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    (Значителен брой хора в САЩ нямат къде да заредят електрическа кола в дома си. Например 37 процента от американците нямат гаражи) Аз си мислех че по-скоро 37% имат гаражи а те толкова нямали и интересно каква е статистиката например за България и ЕС защото вероятно винаги ще има някаква значителна надценка при обществено зареждане дори цената на тока да беше еднаква. Това със зареждане за 3 мин едва ли е реалистично близките години защото ще трябва зарядно в пъти по-мощно от най-мощните днес