IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW представи своя супер SUV

Първият самостоятелен M-модел от десетилетия се оказа „мек хибрид“ с 645 к.с.

BMW изненада всички през ноември 2021 г. с разкриването на своя агресивен Concept XM. Сега идва ред и на производствената му версия с до голяма степен същия дизайн, който раздели феновете на марката на две най-вече заради предната си част.


BMW XM


Елегантният SUV, предлаган изключително с plug-in хибридно задвижване, е първият самостоятелен продукт на M-подразделението на марката, откакто оригиналното M1 беше спряно от производство през 1981 г. Както се вижда, той съвсем не е директен наследник на купето със средно разположен двигател, тъй като в BMW явно искат да спечелят от манията по SUV-автомобилите.

Новият модел е позициониран над X5 M/X6 M Competition и X7 M60i, като същевременно не прилича на тези модели - за добро или за лошо. При него всичко е голямо, включително 23-цоловите джанти с гуми 275/35 R23 отпред и 315/30 R23 отзад, които са част от стандартно оборудване.

Приликите с легендарното M1 се изчерпват с леко заоблената задна част. Както при всички пълноценни M-автомобили, XM има четворна изпускателна система. Впечатляващо широките задни светлини допълват мускулестото тяло и ограждат изпъкваща XM емблема със златен контур, за да повторят други екстериорни детайли.


BMW XM


Първият M продукт с хибридна (PHEV) задвижваща система разполага с порт за зареждане на предния ляв калник, който ще бъде същата като следващото поколение M5. Под предния капак BMW инсталира новия си двигател S68, 4,4-литров V8 с двойно турбо и мека хибридна технология. Самият двигател с вътрешно горене развива 490 к.с. и 650 Нм, достъпни при 1600 об/мин. В 8-степенната автоматична трансмисия е интегриран електромотор със 195 к.с. и 280 Нм.

Съвкупната мощност на задвижващата система достига 645 к.с. и 800 Вм, които осигуряват ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч, но при добавяне на M Driver’s Package ограничителят се мести на 270 км:/ч. Електромоторът се захранва от батерията с използваем капацитет 25,7 кВт/ч, като само в електрически режим XM ще измине 48 км при максимална скорост от 140 км/ч.

Новият супер SUV на BMW тежи 2750 кг, които са идеално разпределени между двете оси – 50:50. Това е най-тежкият автомобил в историята на марката, което не е изненада с оглед на факта, че под капака му има голям V8 двигател, електрически мотор и пакет батерии. Размерите на XM са дължина 5110 мм, широчина – 2005 мм, височина – 1755 мм и разстояние между двете оси 3105 мм.


BMW XM


По последния показател XM е идентичен с триредовия X7, но в салона се побират само 5 души. Той няма пищния интериор на Concept XM, но клиентът получава двуцветна тема, която ни напомня за миналогодишния изложбен автомобил, като включва Vintage Coffee Merino кожа, комбинирана с кожа Soft Nappa. Таванът включва не по-малко от 100 светодиода за фантастични светлинни ефекти, базирани на избрания режим на шофиране.

Големият SUV използва най-новата информационна система iDrive 8 и с head-up дисплей в стандартното оборудване, като същевременно предлага най-широкия набор от системи за подпомагане на водача, монтирани някога в BMW.

Производство на BMW XM ще започне преди края на тази година във фабриката в Спартанбърг в Южна Каролина. Цените стартират от 160 000 долара, като в началото на следващата година ще излезе специална версия XM Label Red. При нея задвижващата система ще развива 735 к.с. и 1000 Нм, като ще се предлага със специални боя, джанти и интериор. Цените при нея вече ще стартират от 185 000 долара.


Още снимки на BMW XM - вижте в галерията:

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    19, да беше спестил поне някоя налудничева мисъл за друг пост. Не са ли те учили да не си изстрелваш всичките патрони наведнъж? Така се излагаш рязко и после хората забравят за теб. Много по-изгодно ще ти е да се излагаш всеки ден по малко.
  • #19
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха мудни 4,4 сек. 0-100км/ч., вие на каква дрога сте? Този паркетник е 3 тона, как очакваш да задвижиш 3 тона?, за 2 секунди до 100км/ч., ами ако му сложиш реактивен двигател вероятно. Иначе за дизайна- това е най-красивото БМВ в историята на тази жалка марка с кръглите фарчета от 70-те. И това БМВ е красиво и модерно ,защото са копирали от Тойота - Toyota BZ4X и от Toyota Land Cruiser. РАзбира се, по-грозно е от Тойотите, но поне вървят в правилния път.
  • #18
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Largo ( преди 1 година )
    Баварец комплексарец както винаги за комплексари и глокваляци
  • #17
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Largo ( преди 1 година )
    Баварец комплексарец както винаги за комплексари и глокваляци
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Ужас. ( преди 1 година )
    Прилича на нещо издялано в Русия.
  • #15
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Грозно и отвътре и отвън, двойни фаровер, грозни бъбреци гротеска отвсякъде, отзад е просто криво иначе който ще си го купи това ви гаранитирам си има и по-бърза кола сигурно няколко на брой от Киа ЕВ6 и тези бързаци ви се наглеждам всеки ден как бързате за отвъдното.
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не върви много Киа ЕВ6 ГТ да е по-бърза от най-мощното БМВ М на около 100 хил евро по-висока цена ама карай
  • #13
    3 rate up comment 8 rate down comment
    До Мдаа ( преди 1 година )
    Поста ти лъха на завист към китайците комплекс за малоценност що ли да не би китаец да ти е откраднал жената
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Майтапчии ( преди 1 година )
    Това шега ли е предполага се че ще ускорява поне като базовия Тесла Х или като Х3 М а то на нивото на Q3 RS. 195 коня ел.мотор едва ли ще играе съществена роля при над 100км/ч където сигурно ще е на нивото на Поло ГТИ просто няма логика един вид флагмана им от 160 хил евро да е по-зле от други техни СУВ М-ки за 100 хил :D
  • #11
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Мдаа ( преди 1 година )
    За съжаление БМВ се похлъзнаха по "интелекта" на повечето си клиенти за които е важно да се открояваш с каквото е да било, макар и грозно и помпозно. Сами си признаха, че за скъпите им модели основния пазар е Азия, а там искат такива коли - големи решетки, златни бои, 10 кюнеца под задната броня .... абе кич да има!Дизайн за китайци, балкански чалгапримати и съветски комплексари!