fallback

Eто с какво Toyota ще конкурира Tesla Model 3

Седанът bZ3 дебютира в Китай, а после ще дойде и в Европа

Toyota беше един от производителите, при които преходът към електрическо задвижване вървеше най-бавно, но в последно време японската марка хвърля сериозни усилия в тази област. Първият опит – с кросоувъра BZ4X, не беше особено успешен заради някои технически проблеми и това накара Toyota да вземе сериозни мерки.

Със сигурност е само въпрос на време най-големият производител в света, който е и №1 при хибридите, да се включи сериозно в битката за клиенти при електромобилите. Компанията планира цяла гама от коли, задвижвани изцяло на ток, като в нея влиза и хечбек, чието излизане на пазара е планирано за 2023-2024 година.

Най-вероятно той ще се казва Toyota bZ3, въпреки че това все още не е потвърдено от японската фирма. Според информацията на Autocar, bZ3 (базиран на концептуалния автомобил bZ SDN) първо ще бъде представен на китайския пазар, където седаните са все още популярни и където успехът по отношение на продажбите може да проправи пътя за бъдещето маркетинг в Европа и Северна Америка.

Въпреки факта, че SUV и кросоувърите остават избор номер едно за клиентите, в последно време сме свидетели на пристигането на все повече и повече електрически седани. Освен Tesla Model 3, видяхме още Hyundai Ioniq 6 и двата китайски автомобила - Nio ET5 и Xpeng P5, които ще пристигнат на Стария континент през следващите месеци. Затова и в Toyota също ще направят крачка в тази посока.

Информациите до момента сочат, че седанът bZ3 ще има дължина от 4,73 метра, широчина - 1,84 метра и височина - 1,48 метра. Според данни, публикувани от китайското министерство на транспорта, електромобилът ще се предлага с мощности между 180 и 241 к.с., теглото му ще варира между 1710 и 1840 кг, а максималната скорост ще бъде 160 км/ч.

Засега не се съобщава пробега на електромобила, но се очаква, че батерията и технологията за задвижване ще бъдат подобни на тези на китайския производител BYD, която е партньор на Toyota. Най-новите модели на BYD използват литиево-желязо-фосфатни батерии, които биха били по-безопасни и имат по-висока енергийна плътност в сравнение с литиево-йонните батерии.

Ако вземем за пример кросоувъра BYD Atto 3 (един от най-новите модели, представени от марката), батерията с капацитет 64,5 kWh позволява пробег от около 420 км - цифра, която може да бъде допълнително подобрена благодарение на по-напредналата аеродинамика на седана на Toyota.

fallback
  • #54
    panov_ivo ( преди 2 години )
    Виждам тук част от дизайна на непреходният, и единствен по рода си ХМ! Въпреки това, предпочитам ХМ пред нещо подобно.
  • #53
    Фф ( преди 2 години )
    Много ми е странно , хората които пишат тук.99 % от тях никога няма да имат парите за добра Ел.кола.Представи си , че имаш фотоволтайк на покрива на къщата и си приготвил 60.000 Евро за кола : е ще ти кажа новина- освен Тесла или Генезис GV60- НЯМА КАКВО да купиш!!VW - тотална катастрофа всички. Мерцедес под 100.000 - същоБМВ - под 70.000 Евро няма нищо доброВ ютуб въртят еднакви клипове на Тесла отпреди 10 г.Тесла от Китай и Тесла от Германия са съвсем друго нещо!!!!!!Нямат пр ...
  • #52
    Джон ( преди 2 години )
    Оло ,,анонимния"!Какви двигатели със средно качество те люлеят, като спец.части на ООН са с Тойота ,а Лексус е първи по продажби в Щатите последните 10 години. Я се свести малко и чети повече, че аман от такива ,,разбирачи".
  • #51
    анонимен ( преди 2 години )
    25% в Китай електрички и хибриди, 20% в ЕС, над 90% в Норвегия. Усещате ли накъде отива?
  • #50
    До 49 ( преди 2 години )
    Като запуши трафа, няма да можеш да си заредиш и 20-годишния дизелов премиум, защото и бензиностанцията не работи без ток. А една вентилаторна печка и дори климатик харчи няколко пъти повече от един електромобил за денонощие.
  • #49
    анонимен ( преди 2 години )
    И още ревете как Тесла щяла да фалира. Смотани разбирачи, че и слепи...
  • #48
    анонимен ( преди 2 години )
    И като запуши трафа между панелките и ще зареждат батерията с манивела. Интересно пешеходно-велосипедно бъдеще се очертава :)
  • #47
    До 41 ( преди 2 години )
    Абсолютно си прав. За след осем години toyota може да намери батерии. Но едно е да можеш друго е да искаш и трето да го направиш. Toyota може, но не иска, защото нямало да има търсене. Тесла е могла преди години, поискала го е и се е опитала да го направи. Не и се получи особено успешно, защото до скоро нямаше батерии за камиона и пикапа, както и поне за модел У, но преди няколко седмици казаха, че вече са решили тези проблеми и имат достатъчно батерии и започват производството на камиона.
  • #46
    анонимен ( преди 2 години )
    До 13: Гадательооооооо Кой ти каза че автомобилен гигант бранд като Тойота няма да продават 10 милиона автомобила на година? Еднодневката Тесла ли ще продават толкова!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?
  • #45
    анонимен ( преди 2 години )
    До 44: Затова ли воланът им се люпи като гущер още след първият месец, затова ли им лети предният капак в движение защото са много "качествени" Тесла?????
fallback
Последни