fallback

Eто с какво Toyota ще конкурира Tesla Model 3

Седанът bZ3 дебютира в Китай, а после ще дойде и в Европа

Toyota беше един от производителите, при които преходът към електрическо задвижване вървеше най-бавно, но в последно време японската марка хвърля сериозни усилия в тази област. Първият опит – с кросоувъра BZ4X, не беше особено успешен заради някои технически проблеми и това накара Toyota да вземе сериозни мерки.

Със сигурност е само въпрос на време най-големият производител в света, който е и №1 при хибридите, да се включи сериозно в битката за клиенти при електромобилите. Компанията планира цяла гама от коли, задвижвани изцяло на ток, като в нея влиза и хечбек, чието излизане на пазара е планирано за 2023-2024 година.

Най-вероятно той ще се казва Toyota bZ3, въпреки че това все още не е потвърдено от японската фирма. Според информацията на Autocar, bZ3 (базиран на концептуалния автомобил bZ SDN) първо ще бъде представен на китайския пазар, където седаните са все още популярни и където успехът по отношение на продажбите може да проправи пътя за бъдещето маркетинг в Европа и Северна Америка.

Въпреки факта, че SUV и кросоувърите остават избор номер едно за клиентите, в последно време сме свидетели на пристигането на все повече и повече електрически седани. Освен Tesla Model 3, видяхме още Hyundai Ioniq 6 и двата китайски автомобила - Nio ET5 и Xpeng P5, които ще пристигнат на Стария континент през следващите месеци. Затова и в Toyota също ще направят крачка в тази посока.

Информациите до момента сочат, че седанът bZ3 ще има дължина от 4,73 метра, широчина - 1,84 метра и височина - 1,48 метра. Според данни, публикувани от китайското министерство на транспорта, електромобилът ще се предлага с мощности между 180 и 241 к.с., теглото му ще варира между 1710 и 1840 кг, а максималната скорост ще бъде 160 км/ч.

Засега не се съобщава пробега на електромобила, но се очаква, че батерията и технологията за задвижване ще бъдат подобни на тези на китайския производител BYD, която е партньор на Toyota. Най-новите модели на BYD използват литиево-желязо-фосфатни батерии, които биха били по-безопасни и имат по-висока енергийна плътност в сравнение с литиево-йонните батерии.

Ако вземем за пример кросоувъра BYD Atto 3 (един от най-новите модели, представени от марката), батерията с капацитет 64,5 kWh позволява пробег от около 420 км - цифра, която може да бъде допълнително подобрена благодарение на по-напредналата аеродинамика на седана на Toyota.

fallback
  • #44
    Абе шваба ( преди 2 години )
    Дори написаното от теб да е вярно, всички точно за това тръгнаха да я гонят тесла, а на опашката toyota, която се усети последна.
  • #43
    До 41 ( преди 2 години )
    Абсолютно си прав. За след осем години toyota може да намери батерии. Но едно е да можеш друго е да искаш и трето да го направиш. Toyota може, но не иска, защото нямало да има търсене. Тесла е могла преди години, поискала го е и се е опитала да го направи. Не
  • #42
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойотка прави автомобили с най-много средно качество, но го постига с безбройни компромиси - 20 годишни двигатели, нисък комфорт, евтини пластмаси, лошо пътно поведение, лошо обезшумяване, безумен софтуер и мн. др. В момента най-качествените автомобили с минимални компромиси са Тесла.
  • #41
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Сравнението между Тойота и Тесла е неуместно - едните правят най-качествени автомобили, които без проблем изкарват по 30 години, докато вторите на 8-мата година собствениците им ги взривяват (по истински случай), защото нова батерия струва повече от цената им.
  • #40
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 39: Хех, Тесла няма дългове, защото Илонката редовно обира парите на балъците инвестирали в балона му като печати нови и нови акции на Тесла. Големият марж пък го прибира от балъците клиенти които са готови да платят 15к за недоразумението ФСД или 55к за полуразпадащ се прототип. Бизнесите без задлъжнялост и с 35% марж на печалбата са все мафиотски - наркотици, оръжие, финансови пирамиди - не виждам никакъв повод за гордост в това.
  • #39
    До 39 ( преди 2 години )
    И как да нямат намиране? Тесла как намери батерии за 2 милиона коли годишно повечето от доставчици които не са го планирали 10 години предварително? Да не мислиш че ако Тойота сега иска примерно батерии за 5 милиона коли след 8 години поравно от CATL, LG и Панасоник със съвместно инвестиране то ще им кажат нещо от рода на "няма да стане щото Тесла е резервирала всичко навсякъде за 20 години напред другите ще чакат до другия век" хайде стига простотии и фенщини
  • #38
    анонимен ( преди 2 години )
    А дано да секне писането на дивотии от академици по всичкология, ама едва ли. Ще си дращите тук глупости, докато има интернет.
  • #37
    До долния ( преди 2 години )
    Най-накрая имаме участник познал верния резултат. Ама само за първото полувреме. Toyota много бързо се ориентираха към електромобилите и загърбиха всичко то им плюене в момента в който видяха че от тях се печели и то много. Тесла се цупи на 25% марж на печалбата последното тримесечие, при 35% миналото, а toyota се радва на 10% ако успее да постигне поне толкова. Toyota е задлъжняла с 200 милиарда долара, а Тесла на практика няма никакви дългове. Но за батериите не си познал. Нямат намиране!
  • #36
    Голямо плюене ( преди 2 години )
    Тойота смята да прави електромобили първо главно за Китай и Европа докато в Америките, Япония и арабските монархии които са повечето им пазар разчитат на хибриди и чист ДВГ. Какво е това заяждане какви били плановете на Тойота то е ясно че е според кое смятат че им е изгодно променят в една или друга посока а батериите далеч не са толкова трудни за намиране дългосрочно нито пък търсенето на хибриди ще секне за 1 ден особено на зареждаемите
  • #35
    анонимен ( преди 2 години )
    Същият разговор и за ВЕИ, и за батериите. То затова не хубаво неграмотни да управляват или гласуват, ама на.
fallback
Последни