fallback

Eто с какво Toyota ще конкурира Tesla Model 3

Седанът bZ3 дебютира в Китай, а после ще дойде и в Европа

Toyota беше един от производителите, при които преходът към електрическо задвижване вървеше най-бавно, но в последно време японската марка хвърля сериозни усилия в тази област. Първият опит – с кросоувъра BZ4X, не беше особено успешен заради някои технически проблеми и това накара Toyota да вземе сериозни мерки.

Със сигурност е само въпрос на време най-големият производител в света, който е и №1 при хибридите, да се включи сериозно в битката за клиенти при електромобилите. Компанията планира цяла гама от коли, задвижвани изцяло на ток, като в нея влиза и хечбек, чието излизане на пазара е планирано за 2023-2024 година.

Най-вероятно той ще се казва Toyota bZ3, въпреки че това все още не е потвърдено от японската фирма. Според информацията на Autocar, bZ3 (базиран на концептуалния автомобил bZ SDN) първо ще бъде представен на китайския пазар, където седаните са все още популярни и където успехът по отношение на продажбите може да проправи пътя за бъдещето маркетинг в Европа и Северна Америка.

Въпреки факта, че SUV и кросоувърите остават избор номер едно за клиентите, в последно време сме свидетели на пристигането на все повече и повече електрически седани. Освен Tesla Model 3, видяхме още Hyundai Ioniq 6 и двата китайски автомобила - Nio ET5 и Xpeng P5, които ще пристигнат на Стария континент през следващите месеци. Затова и в Toyota също ще направят крачка в тази посока.

Информациите до момента сочат, че седанът bZ3 ще има дължина от 4,73 метра, широчина - 1,84 метра и височина - 1,48 метра. Според данни, публикувани от китайското министерство на транспорта, електромобилът ще се предлага с мощности между 180 и 241 к.с., теглото му ще варира между 1710 и 1840 кг, а максималната скорост ще бъде 160 км/ч.

Засега не се съобщава пробега на електромобила, но се очаква, че батерията и технологията за задвижване ще бъдат подобни на тези на китайския производител BYD, която е партньор на Toyota. Най-новите модели на BYD използват литиево-желязо-фосфатни батерии, които биха били по-безопасни и имат по-висока енергийна плътност в сравнение с литиево-йонните батерии.

Ако вземем за пример кросоувъра BYD Atto 3 (един от най-новите модели, представени от марката), батерията с капацитет 64,5 kWh позволява пробег от около 420 км - цифра, която може да бъде допълнително подобрена благодарение на по-напредналата аеродинамика на седана на Toyota.

fallback
  • #14
    До 13 ( преди 2 години )
    Някой някога да ти е казвал, че toyota ще фалира? На никой от нас никога не му е минавало нещо подобно през ума. Това че toyota няма да продава електромобили, не означава че няма да произвежда автомобили с двг за третия свят, където изключително се радват на старите надеждни технологии и марката toyota. Няма да фалира, но няма и да продава по 10 милиона годишно след десетина години. Но през следващите пет-шест години дори може да си увеличи продажбите, защото останалите минават на ток.
  • #13
    До 2 ( преди 2 години )
    "То не е само производство на седмица/месец/година, за да си голям и предпочитан. Нека Тесла стане популярна колкото Тойота по света и тогава ще са толкова големи." Тоест според тебе през 2030 няма значение че тесла ще произвежда 20 милиона автомобила, но казваш тогава също няма да е голяма и предпочитана марка, като toyota, защото и тогава по улиците ще има повече toyota? Доста странно изказване, при положение че е напълно възможно toyota едва да успява да продава по 5 милиона през 2030
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Много са ми смешни разбирачите, като почнат да обясняват как Тойота щяла скоро да фалира и какРусия също е фалирала и скоро ще се разпадне. Това се повтаря от много години и все не се случва. Що така бе "специалисти"? До кога да чакаме да се сбъднат прогнозите? От мен да знаете, че когато камбаните на коча, дето се клатят паднат на земята тогава и вашите прогнози ще се случат. Хайде заминавайте да боядисвате тавана на лятното кино и като го боядисате елате да си поговорим!
  • #11
    До долния ( преди 2 години )
    Защо да е неадекватно изказването? След има няма десетина години, къде по собствена воля къде по принуда и toyota ще се включи в битката за електромобилите. Засега само слага табелки на чужди модели, за да изпълнява изискванията на политиците.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    "Със сигурност е само въпрос на време най-големият производител в света, който е и 1 при хибридите, да се включи сериозно в битката за клиенти при електромобилите." - по-неадекватно изказване от това е само на Путин, че не бил започнал той войната.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    до 2: Личи си, че си потребител, който по-нова кола от 15-годишна не може да си позволи. От тази гледна точка основанията ти са основателни, защото никой не знае в какво състояние ще са 15-годишните Тесли, но пазарът, технологията, напредъкът, икономиката ни най-малко не се движат от потребители като теб.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Не само се проектира 5 години, ами и първият модел винаги е шит. Няма как инженерите да се научат толкова бързо. Ако някога се появи достойна за закупуване електрическа Тойота, ще е най-рано през 2035. Ако компанията въобще съществува дотогава.
  • #7
    До долния ( преди 2 години )
    Това е бъдещето на toyota - да продава чужди модели, на които да слага надпис toyota. Първият им електромобил беше ребрандиран subaru, сега са сложили табелката си на китайски автомобил и няма как да е иначе, защото е известно, че всеки един нов модел се разработва от нулата за минимум 5 години, а toyota само до преди една година напълно отричаше електромобилите и обясняваше как ще произвежда максимум по 500 000 автомобила през 2030, защото тогава щяло да има само толкова търсене!
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    В тази кола единствено дизайнът има общо с Тойотка. Всичко останало - платформа, задвижване - се разработва и произвежда от BYD. Причината е, че Тойотка е притисната до стената в Китай, където пазарът върви към ел. коли много по-бързо от традиционните нискотехнологични и високоемисионни пазари на Тойотка - САЩ, Австралия, Близкия Изток, Русия. А Тойотка няма технологията, платформите, батериите, мощностите и договорите за доставка на компоненти, за да произвежда каквито и да е смислени бройки.
  • #5
    До 2 ( преди 2 години )
    Несъмнено си прав ако говорим за 20-годишни автомобили, които се движат по улиците, особено българските. Тесла няма как въобще да попадне в тази класация. Хайде обаче да си говорим за продажби на нови автомобили, от което основно се интересуват и издържат автомобилните компании? Тесла се старая да не и трябват сервизи и както виждаш, миналата седмица имаше сервизна акция за милион автомобила, която ВЕЧЕ мина без автомобилите въобще да влизат в сервиз. Ами, ако бяха toyota или друга марка?
fallback
Последни