fallback

Eто с какво Toyota ще конкурира Tesla Model 3

Седанът bZ3 дебютира в Китай, а после ще дойде и в Европа

Toyota беше един от производителите, при които преходът към електрическо задвижване вървеше най-бавно, но в последно време японската марка хвърля сериозни усилия в тази област. Първият опит – с кросоувъра BZ4X, не беше особено успешен заради някои технически проблеми и това накара Toyota да вземе сериозни мерки.

Със сигурност е само въпрос на време най-големият производител в света, който е и №1 при хибридите, да се включи сериозно в битката за клиенти при електромобилите. Компанията планира цяла гама от коли, задвижвани изцяло на ток, като в нея влиза и хечбек, чието излизане на пазара е планирано за 2023-2024 година.

Най-вероятно той ще се казва Toyota bZ3, въпреки че това все още не е потвърдено от японската фирма. Според информацията на Autocar, bZ3 (базиран на концептуалния автомобил bZ SDN) първо ще бъде представен на китайския пазар, където седаните са все още популярни и където успехът по отношение на продажбите може да проправи пътя за бъдещето маркетинг в Европа и Северна Америка.

Въпреки факта, че SUV и кросоувърите остават избор номер едно за клиентите, в последно време сме свидетели на пристигането на все повече и повече електрически седани. Освен Tesla Model 3, видяхме още Hyundai Ioniq 6 и двата китайски автомобила - Nio ET5 и Xpeng P5, които ще пристигнат на Стария континент през следващите месеци. Затова и в Toyota също ще направят крачка в тази посока.

Информациите до момента сочат, че седанът bZ3 ще има дължина от 4,73 метра, широчина - 1,84 метра и височина - 1,48 метра. Според данни, публикувани от китайското министерство на транспорта, електромобилът ще се предлага с мощности между 180 и 241 к.с., теглото му ще варира между 1710 и 1840 кг, а максималната скорост ще бъде 160 км/ч.

Засега не се съобщава пробега на електромобила, но се очаква, че батерията и технологията за задвижване ще бъдат подобни на тези на китайския производител BYD, която е партньор на Toyota. Най-новите модели на BYD използват литиево-желязо-фосфатни батерии, които биха били по-безопасни и имат по-висока енергийна плътност в сравнение с литиево-йонните батерии.

Ако вземем за пример кросоувъра BYD Atto 3 (един от най-новите модели, представени от марката), батерията с капацитет 64,5 kWh позволява пробег от около 420 км - цифра, която може да бъде допълнително подобрена благодарение на по-напредналата аеродинамика на седана на Toyota.

fallback
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Ха ха ха , некъв льольовец кръстил се Швабен нещо си , вече го раздава ясновидец , и знае къде ще има война ( специална операция както казват робскинастроените ) . Нефтопитеците тепърва ще вият яко , а след ще се качат на електричките , и ще запеят друга песен :)
  • #23
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    А "умната" война на фосила в Тайван до какво ще доведе бе ентеуект? При положение че на запад батерии на запад още никой не може да прави? Нито пък имат суровините за това.
  • #22
    До долния ( преди 2 години )
    Безумната война на ботокса доведе силен тласък за електромобилите , а това ще доведе до пълна независимост от бензиностанцията с ракети . И електромобилите имат пазарен дял много по-голям от предвиденото , Та кой е смЕх , викаш ?
  • #21
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Хех, тесла фенчетата много го разбират бъдещето кое как щяло да стане. Само че си правят сметките без китайците които като им врътнат кранчето, балонът Тесла ще спадне няколко месеца. Струва ви се невъзможно Си да приватизира китайския клон на Тесла ли? Ха-ха-ха, я пак си помислете.
  • #20
    До 20 ( преди 2 години )
    Само можеш да си мечтаеш да са само по 2.5% на година а до преди няколко години ръста на дяла беше 0.5%. През април-юни Тесла почти не прати коли за Европа заради затваряния за короната в Китай а и от тогава капацитета в Берлин и Шанхай се е увеличил значително, ВАГ пък започна да произвежда ИД4 в още 1 завод през май но това е трудно разбираемо за нефтопитеци на тях им дай да се смеят на простотата си
  • #19
    До долния ( преди 2 години )
    С два % на година ще стигнат 50% процента след 20 години. Доста бързо напредват. Електропитеците сте пълен смях.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    БЕРЛИН, 20 юли (Ройтерс) - Делът на електрическите автомобили с батерии сред новите регистрации в Европа нарасна до 9,9% през април до юни от 7,5% година по-рано, показват данни в сряда, тъй като автомобилите, задвижвани с изкопаеми горива, загубиха пазарен дял и общите продажби спаднаха.
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    И какво сега? Електричките нали щяха да спрат да се произвеждат? Специлани поздрави на другарите на путин. копейкин все пак отнякъде събира електорат, нали?
  • #16
    До долния ( преди 2 години )
    Може и да е имало, не споря. Хора всякакви, дори такива които вярват в плоската земя и бъдещето на водорода. И съм почти убеден че ти си бил от феновете, които са чакали тесла да фалира, а модата на електромобилите скоро да приключи. Познах ли?
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Следя форума от достатъчно дълго време и съм я чел тази прогноза от няколко ВАГ фена, които в момента не са толкова активни, както и на един фен на Рендетата. Имаше ли статия за Тойота непрекъснато пишеха, че скоро щели да фалират. Така, че не ми говори, че на никой не му било хрумвало. Ти да не си някой от тези фенчета и сега да си обърнал палачинката и друга песен да пееш?
fallback
Последни