Заместникът на Fiat Panda ще се произвежда от края на 2024 г. в сръбската фабрика в Крагуевац. Разработен е на базата на новия Citroën C3, а италианският градски автомобил ще бъде 100% електрически. Това са накратко новините около бъдещето на автомобила, съобщава Largus.
Дългоочакваната смяна на поколението на Panda е все още далеч. Въпреки, че е много стар (42 години), моделът продължава да има добри продажби и остава един от еталоните в своя сегмент на конкурентния европейски пазар. Особено в Италия. Във всеки случай и въпреки плановете на компанията да запази текущата Panda в производство до 2026 г., предстои цялостно обновяване.
Новата Panda ще се позиционира в B сегмента на универсалните градски автомобили, където до 2018 г. беше Punto. Проектиран под ръководството на новия директор по дизайна Франсоа Албоан (преди това в Renault и баща на електрическото Renault 5), размерът ще бъде около 4 м (3,69 м в момента), подобен на Sеаt Ibiza и Dacia Sandero. Panda няма да бъде вдъхновен от концептуалния Centoventi, представен през 2019 г. (на снимката долу), защото според Largus този проект е предпочетен пред наследник на Punto.
Fiat успя да използва глобалните възможности на Stellantis, за да развие своята бъдеща гама и синергии със Citroën. Така Fiat ще пусне през 2023 г. градски кросоувър под името 600 (произлизащ от DS 3 и Jeep Avenger) и Topolino, клонинг на Citroën AMI. През 2024 г. ще последва компактен SUV (базиран на Citroën C4 и произведен в Турция), както и заместник на Panda, чието производство ще започне през ноември 2024 г.
Ако сегашната Panda се сглобява в Италия в завода Pomigliano d'Arco, нейният заместител няма да носи печата „Произведено в Италия“. Концернт Stellantis ще инвестира 190 милиона евро в модернизацията на завода в Крагуевац (Сърбия), който произвежда 500L.
Новият Fiat Panda ще се предлага само в електрическа версия, поне в Европа, но ще стане и глобален модел, особено в Южна Америка. Технически Panda ще бъде тясно свързан с новия Citroën C3, планиран за 2024 г. „Италианецът“ ще бъде продукт на платформата CMP, което освен, че намалява разходите, ще направи възможна електрификацията. Panda ще се предлага с двигател 60 kW (82 к.с.) и батерия Svolt с мощност 40 kWh. По-късно ще бъде добавена версия с 80 kW (109 к.с.) с 50 kWh батерия за подобряване на производителността и автономността. Дата на пускане на пазара Panda - 2025 г.