IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Fiat Panda идва от Сърбия и ще бъде електрически

Базираният на Citroen C3 модел излиза на пазара през 2025 г. в две версии

Заместникът на Fiat Panda ще се произвежда от края на 2024 г. в сръбската фабрика в Крагуевац. Разработен е на базата на новия Citroën C3, а италианският градски автомобил ще бъде 100% електрически. Това са накратко новините около бъдещето на автомобила, съобщава Largus.

 

fiat-panda-2026-produccion-202285538-1646991526_1

 

Дългоочакваната смяна на поколението на Panda е все още далеч. Въпреки, че е много стар (42 години), моделът продължава да има добри продажби и остава един от еталоните в своя сегмент на конкурентния европейски пазар. Особено в Италия. Във всеки случай и въпреки плановете на компанията да запази текущата Panda в производство до 2026 г., предстои цялостно обновяване.

Новата Panda ще се позиционира в B сегмента на универсалните градски автомобили, където до 2018 г. беше Punto. Проектиран под ръководството на новия директор по дизайна Франсоа Албоан (преди това в Renault и баща на електрическото Renault 5), размерът ще бъде около 4 м (3,69 м в момента), подобен на Sеаt Ibiza и Dacia Sandero. Panda няма да бъде вдъхновен от концептуалния Centoventi, представен през 2019 г. (на снимката долу), защото според Largus този проект е предпочетен пред наследник на Punto. 

 

Fiat-Centoventi-concept

 

Fiat успя да използва глобалните възможности на Stellantis, за да развие своята бъдеща гама и синергии със Citroën. Така Fiat ще пусне през 2023  г. градски кросоувър под името 600 (произлизащ от DS 3 и Jeep Avenger) и Topolino, клонинг на Citroën AMI. През 2024 г. ще последва компактен SUV (базиран на Citroën C4 и произведен в Турция), както и заместник на Panda, чието производство ще започне през ноември 2024 г.

Ако сегашната Panda се сглобява в Италия в завода Pomigliano d'Arco, нейният заместител няма да носи печата „Произведено в Италия“. Концернт Stellantis ще инвестира 190 милиона евро в модернизацията на завода в Крагуевац (Сърбия), който произвежда 500L. 

 

fiat-panda-2026-produccion-202285538-1646991528_2

 

Новият Fiat Panda ще се предлага само в електрическа версия, поне в Европа, но ще стане и глобален модел, особено в Южна Америка. Технически Panda ще бъде тясно свързан с новия Citroën C3, планиран за 2024 г. „Италианецът“ ще бъде продукт на платформата CMP, което освен, че намалява разходите, ще направи възможна електрификацията. Panda ще се предлага с двигател 60 kW (82 к.с.) и батерия Svolt с мощност 40 kWh. По-късно ще бъде добавена версия с 80 kW (109 к.с.) с 50 kWh батерия за подобряване на производителността и автономността. Дата на пускане на пазара Panda - 2025 г.

 

 

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И какво прави Бош България? Може ли това да се сравни с цял, завършен автомобил?
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    гост ( преди 2 години )
    Фиат Сърбия, или Застава, не съществува като компания от вчера, въпроса е че италианците им бяха оставили да правят 500L, посредствен миниван, построен върху архаичната платформа от Punto 2/Zastava 10, през последните години, завода ту работеше, ту не работеше... От както ги взеха Пежо решиха да ги модернизират. Иначе вместо да пишете глупости, че България прави само мигачи и завода на ГЕРБ за кожени седалки или китайския склад на Ганчев са фалирали, вижте какво прави Бош България
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Настоящата ПАНДА е много сполучлив градски автомобил, жената кара една 4х4 и зимата с хубави гуми няма равна
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    ФЪД ( преди 2 години )
    Няма ли кой да задае върпоса в Брюксел: Защо изнасяте производство в Сърбия, а не в България?
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    смех ( преди 2 години )
    И кво произвеждаме в тая сфера чистачки и мигачи
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Защо ще ползват името след като ще са съвсем различни сегмент и концепция?
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Над 15 хиляди са хората у нас работещи в сферата на автомобилостроенето ( неофициално са и повече ) . Но някакъв анонимник тук в сайта твърди , че нищо не сме произвеждали .,. Ами смЕх си е !
  • #2
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Кому е достатъчно ( преди 2 години )
    Теоретични 200 км пробег
  • #1
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Смех ( преди 2 години )
    От Бг нищо не идва освен кабелченца седалчици а бе кято за третия свят става