fallback

Шефът на Dacia обясни защо компанията му не предлага активна безопасност

Хората изключват тези системи и затова ние ни им ги продаваме, категоричен е Дени Ле Вот

Собствениците на модерни автомобили често изключват активните системи за сигурност, така че в Dacia просто не виждат смисъл да оборудват колите си с тях. Това обяви шефът на румънската марка Дени Ле Вот, цитиран от Top Gear.

Факт е, че моделите на Dacia нямат добър имидж, що се отнася до технологиите за безопасност. Най-новата версия на компактния хечбек Sandero/седан Logan получи само две звезди при краш-тестове, проведени от Euro NCAP. Слаби оценки заслужиха първият електромобил на марката Spring, както и новото семейно комби Jogger, като и двата модела взеха по една звезда.

Една от основните причини за това лошо представяне е именно липсата на технологии за активна безопасност. Автомобилите на компанията са проектирани без системи като асистент за поддържане на лентата, за да запазят крайната си цена ниска, а също така и защото ръководство на румънската марка знае, че много хора просто биха изключили подобни технологии.

„Много хора деактивират функцията за поддържане на лентата. Вие правите това, защото сте човек и преценявате ситуацията, като изключвате технологията. Ние пък не ви я продаваме. Наясно сме, че хората сами могат да се справят с поддържане на лентата, така че няма смисъл да им продаваме нещо, от което нямат нужда“, обяснява Ле Вот.

Липсата на подобни системи не означава, че автомобилите Dacia са смъртоносен капан. Когато през миналата година Euro NCAP тества Sandero и Logan, от организацията обясниха, че липсата на системи за активна безопасност е попречила на двата автомобила да получат много по-висок резултат. Ако моделите бяха оборудвани с тях, те щяха да имат по 4 звезди.

fallback
  • #11
    Spm ( преди 2 години )
    Подвеждате.Има активни системи.Няма всички изобретени глезотии но активни системи за безопасност има.В Спринг има активен спирачен асистент,в Дъстър има ESP.Пишете като папагали каквото чуете или прочетете без да проверите фактите
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Важното е колана и айрбеговете.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Важно е рамата и купето да са добри какво ще ти помогне асистент за поддържане на лентата ако те опраска чичо Гошо с Камаза.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха дачия са възможно най евтините коли за папуасите из африканските колиби ама дори и там купуват тойота.Това не са коли а моторизирани каруци най евтините материали стомана с възможно най ниските характеристики направо талаш
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    ... Но да не решите че дачията е лоша - в такива снегове ходя с нея на Мальовица зимата, че едва ли шкодата с нейната автоматична скоростна и 100 системи за стабилизация би издрапала :-)
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Едва ли е само от асистентите. Имаме 2 коли (и двете са купени нови)- дачия от 2011 и сув шкода от 2020. дачията се чувства доста лека - с тънки ламарини и само 2 въдъшни възглавници. шкодата е по-добре и предполагам би била малко по-сигурна при тежка катастрофа. Но тези системи вярно са глупост, особено в града. Веднъж щях да ожуля съседната кола в задръстване, защото освен всичко са я направили сама да ти върти волана и да се опитва да те вкара в лентата която е решила, че ще държиш.
  • #5
    До 4 ( преди 2 години )
    Ако само беше прочел цялата статия...
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    За да получат толкова малко звезди на тестовете, това не е от асистента за следене на пътната лента! Явно по-скоро използваните материали за конструкцията на автомобила, липсата на елементарни системи за сигурност и бутафорните инженерни недомисленици оказват влияние!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Защо тогава ни продават старт-стоп системата си? Нея също изключваме веднага след запалването на двигателя.
  • #2
    Мистър Уейн ( преди 2 години )
    Много правилно, асистентът за поддържане на лентата е най-дразнещата екстра в новите коли и за съжаление идва в пакет с куп други, които всъщност са полезни.
fallback
Последни