IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Mercedes EQS 580: електрификация, но не за масите (ТЕСТ)

Това е първият електромобил на Mercedes, проектиран по начало като такъв - и разликата с останалите е впечатляваща

Спасяването на белите мечки иска саможертви от всички автомобилни компании. Но от някои - малко по-големи. Mercedes например за своите флагмани трябваше първо да помоли клиентите да се откажат от осемте цилиндъра в полза на шест. След това шестте станаха четири. И накрая идва време за финалната, последната стъпка: новият EQS. Първият електрически флагман на Mercedes. И първата кола на компанията, построена на изцяло нова електрическа платформа, без никакви други варианти за задвижване.
     
      


   
      
Това за платформата никак не е маловажно. Всички останали електромобили на Mercedes - от ЕQA до вана EQV - са всъщност конвенционални модели, в които двигателят с вътрешно горене е изваден и някак си са натъпкани батерии и електромотори. Докато тук цялата архитектура, още от първите скици на хартия, е замислена за електрическо задвижване.
     

Mercedes EQS 580 4Matic - тест драйв         
  
       
Ефектът от това е по-добър баланс, по-ефективни агрегати и, не на последно място, феноменално добра аеродинамика. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.20 - абсолютен рекорд за сериен автомобил, изпреварващ дори Lucid Air и новата Tesla Model S.
    
      
Mercedes EQS 580 4Matic - тест драйв
     
          
Базовият модел на EQS се нарича 350 и предлага електромотор на задната ос, 90-киловатчасова батерия и 292 конски сили максимална мощност. Над него е 450+, отново само със задно предаване, но с 333 коня. Версията 500 вече има вече задвижване на четирите колела и 449 кончета. И накрая стигаме до колата, която тестваме: 580 4Matic, с 523 конски сили и почти 108 киловатчаса използваем капацитет на батерията. Според германците последният е достатъчен за преход с едно зареждане между 588 и 672 километра. С три четвърти заряд на батерията ние изминахме около 300 километра и накрая имахме обхват от още 150, така че обещанието от брошурата ни изглежда съвсем постижимо. При това съвсем не сме били пестеливи с онова, което все по-неточно наричаме педал на газта.
    
     
Mercedes EQS 580 4Matic - тест драйв
    
      
Воланът не е чак изумително директен, но все пак е достатъчно прецизен, за да внушава спокойствие. Онова, което не съответства напълно на очакванията ни за един флагман на Mercedes, е усещането от педала на спирачката: доста странно и изискващо време за свикване. Само това и непривичната тишина ви напомнят, че не сте в S-класа. Поне докато не натиснете по-сериозно педала, разбира се.
    

Mercedes EQS 580 4Matic - тест драйв        
     
        
Като динамика този електромобил е напълно сравним с S63 AMG - цели 855 нютонметра максимален въртящ момент, и 4.3 секунди за ускорение от място до 100 километра в час.
Окачването е подчертано комфортно и поглъща без следа по-големите неравности - макар да не се справя толкова добре с неща като хлътнали шахти например.
     
       
Mercedes EQS 580 4Matic - тест драйв
      
       
Следващото, което много ни впечатли в тази кола, са завиващите задни колела. Естествено, това не е иновативна технология - виждали сме я къде ли не, включително в модели на Renault. Но тук тя е доведена до съвършенство. Със специалния допълнителен пакет задните колела на EQS завиват до 10 градуса. Което означава, че за да обърне, тази гигантска кола се нуждае от по-малко място даже от Opel Corsa.
     
       
Mercedes EQS 580 4Matic - тест драйв
      
         
По скорост на зареждане EQS отстъпва на някои от конкурентите си, като Porsche Taycan или Tesla Model S. Тук таванът е при 200 киловата, но и това е достатъчно да попълни батерията от 10 до 80 процента за едва 35 минути.
      
       
Mercedes EQS 580 4Matic - тест драйв
      
        
Въпреки футуристичния характер на EQS, създателите му са предпочели да заложат на интериор, който няма да изуми никой собственик на S-класа. С едно изключение, разбира се. Този автомобил има множество изумителни показатели, които се отнасят до мощност, ускорение, въртящ момент, обхват. Но всъщност най-впечатляващото число за новия EQS е 56 инча - диагоналът на неговия Hyperscreen, най-големия дисплей, слаган някога в европейски автомобил.
    
      
Mercedes EQS 580 4Matic - тест драйв
   
        
Това са на практика три отделни екрана. Двата по-малки - ако можем да наречем 12-инчов дисплей "малък" - са съответно за приборите и за пътника на дясната седалка. Централният е за всичко останало - с феноменална графика, безброй менюта и подменюта и толкова изчислителна мощ, че спокойно бихте могли да си копаете биткойни в колата. Да не пропуснем и таблета на задната седалка, от който също могат да се управляват повечето функции.
      
      
Mercedes EQS 580 4Matic - тест драйв
     
        
А тези функции са потискащо много. Те се простират от избор на цвят за интериорното осветление до игра на тетрис, и от селекция масажи до повдигане на автомобила или специална защита срещу теглене. Климатикът е с четири зони, йонизация на въздуха в купето и вграден ароматизатор.

В колата има над 340 различни сензора, които ви следят и отчитат къде гледате и какво докосвате. Ако искате да настроите лявото огледало например, няма нужда да натискате никакви бутони - просто погледнете към него и колата ще знае за кое става дума. Гласовият асистент е направил още една стъпка напред и разбира дори доста произволно формулирани команди.
     
     
Mercedes EQS 580 4Matic - тест драйв
      
        
Ползването на навигацията е чисто удоволствие - както заради добавената реалност, която вече никога няма да ви остави да се чудите точно в коя отбивка да завиете, така и заради красивата графика, която включва забележителности като "Александър Невски" в удивителен детайл.

Освен това системата може - и даже всъщност не "може", а го прави автоматично, без и да ви пита - да ви показва светофара, когато спрете на кръстовище. Независимо дали сте под него. Никога вече няма да се навеждате и да гледате през прозореца нагоре.
    
      
Mercedes EQS 580 4Matic - тест драйв
      
          
Има и добра новина за хората, за които такова скупчване на технологии е натоварващо - хиперекранът е само допълнителна опция. Спокойно можете да имате EQS и без него, и тогава интериорът е точно като в новата S-Класа. Което означава първокласна кожа, безупречна аудиосистема, и внушителен 500-литров багажник. Отказът от екрана ще ви спести и малко средства, макар че, предвид ценовата листа, това едва ли е от значение.
     
      
Mercedes EQS 580 4Matic - тест драйв
       
        
Цената е точно такава, каквато бихте очаквали от един флагман на Mercedes. Базовият EQS започва от около 200,000 лева. Но за този 580 ще ви поискат над 263,000, и то изобщо преди да сте посегнали към списъка с допълнителните опции.
     
       
Mercedes EQS 580 4Matic - тест драйв
    
     
Какво пише в този списък? Цвят металик - 3000 лева. Специален цвят - 11,000 лева. Двуцветно боядисване, което се предлага във всякакви варианти, е малко над 27,000 лева. Седем хиляди лева ще ви дадат допълнителна декорация от орех в интериора, а за споменатия допълнителен пакет, който позволява на задните колела да завиват на 10 градуса, ще ви искат още три хиляди лева. Изобщо без особено усилие можете да докарате цената до над 300,000 лева. Което всъщност е ново доказателство, че електрическата ера няма да отнеме на Mercedes основния му коз: репутацията на автомобил само за избрани.
   
   
Още снимки на новия Mercedes EQS 580 4Matic вижте в ГАЛЕРИЯТА:


   
      

 

0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това кола ли е или PlayStation?
  • #21
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    тази икономика която си учил може да я навиеш на руло и да я навреш в най горната част на краката и е време да започнеш някаква работа цената се определя от търсенето и предлагането за Mercedes SLR 300 Uhlenhaut Coupe бяха платени 135 млн. евро защо ли
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да наистина е впечатляваща от предното отделение още стърчат кабеляци.Техническата неграмотност е на високо ниво при тия
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Всяко покачване на цената прави един продукт все по малко продаваем елементарна икономика 1-ви семестър
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    20 годишните премиуми са за плебеите и не е задължително да изглеждаш като собственик на мерседесако можеш да си го позволиш ако може някой да ми обясни смисъла от хиперскрийн в автомобил ще съм благодарен поне да имаше офис приложения за да се ползва като пълноценен кабинет щях да разбира смисъла от хиперскрийна
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Този Мерцедес не бил за масите :) . А кой Мерцедес е за масите ? Някой знае ли ?
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Е, ако не може да се оправя с хлътнали шахти, не ми го хвали.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ами, щом искате! Така да бъде!
  • #14
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Коефициент Cx - 0,20!!! Aми това е по добро от коефициента на руските мигове, които украинците свалят ежедневно!
  • #13
    15 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Съжалявам, но колкото и да се напъвам не мога да харесам тази кола. Не мога да се отърся от усещането за корейски смартфон. Външно определено ми прилича на азиатска кола. Вътрешно, тези цветни графики(очите болят от тези цветови комбинации), бяла кожа с лилава подсветка, хромиран метал... тези плавни форми ала лексус. Няма и помен от стила на майбах с изцяло бяла подсветка.. много жалко. Вътре е ромска сватба!